ادامه مقاله تاسیسات پرورش بلدرچین :

۶. از بابت خطرات احتمالی این وسیله ی گرمایشی باید گفت که این وسیله در صورت استاندارد بودن تهدید خاصی برای ما و سالن ندارد.

۷. هیتر به علت عدم حضورش در سالن هوا و محیط درون سالن را آلوده تمی کند و بر روی میزان اکسیژن تأثیر منفی ندارد.

۸. تنظیم این وسیله نسبتاً دقیق و راحت است و در صورتی که ترموستاتهای این وسیله افزایش یابد باید توقع افزایش دقت بیشتر را از آن داشته باشیم.

ماشین جوجه کشی 1008 تایی سوپر مینیاتور
دستگاه جوجه کشی ۱۰۰۸تایی

۹. این وسیله هیچ گونه فضایی را در سالن اشغال نمی کند زیرا تأسیسات آن در خارج از سالن است.

یک هیتر مرکزی در تاسیسات پرورش بلدرچین میتواند کیفیت بالاتری را داشته باشد. در صورتی که در آن آب جریان نداشته باشد، ورق های حرارتی نسوز آن بهار باشد، از ورقهای استیل برای کورهای هوای گرم آن استفاده شود، از ورق های بدنه داخلی و خارجی یونیت گالوانیزه باشد و با رنگ روغن کوره ای گرفته باشد، حداقل عایق آن از نوع ایزوران ۱۰۰ باشد، ترمستاتهای بیش از یک عدد داشته باشند و یک رطوبت زن دستگاه را همراهی کند. هیتر ها همانگونه که در شکل فوق ملاحظه می شود از یک یونیت، فن، تابلو برق و تعدادی کانال متشکل شده است که خود یونیت شامل: کوره آتش خوار، مشعل که بسته به نوع سوخت به دو دسته گازی و گازوئیلی تقسیم می شوند، فن، ترموستات و بدنه است که معمولاً در یونیت آن آب توسط گرما سازیا مشعل همانند شوفاژ گرم شده و به درون لوله های مسی U شکل راه یافته و جریان هوای ایجاد شده توسط فن را گرم نموده و این هوا پس از عبور از این لوله های U شکل از طریق کانالها وارد سالن ها می شود.

 

تاسیسات پرورش بلدرچین

سرویس مشعل هیترهای گازی و گازوئیلی

برای تمیز کردن یک مشعل هیتر گازی سر هر سال باید فن مشعل به کمک شماره گذاری، رگلاتور گاز، محل های اتصال سیمها، شیرهای برقی از یونیت و بدنهٔ اصلی باز شده و مورد بازبینی و تمیز کردن قرار گیرند.

برای تمیز کردن و بازبینی یک مشعل گازوئیلی باید پس از خاموش کردن برق آن کیسه لوله هایی که به پمپ متصل هستند، شعله پخش کن، (تمام افشانک فیلتر پمپ، کابلها و لوله ها باز شوند که انجام این عمل در هر یک سال یک مرتبه خالی از لطف نیست.

 

هیترهای سیار

کارکرد این دسته از هیترها در تاسیسات پرورش بلدرچین مشابه هیترهای مرکزیست و تنها تفاوت ان ها با این هیترها در سایز و برخی جزئیات فنی میباشد از جمله مزایای این هیترها می توان به بی نیازی از اتاقک هیتر، سازگاری با هر شرایط آب و هوایی، بی نیازی از کانال  کشی محرک با برق تکفاز ، راندمان بالا و نزدیک به ۱۰۰ که به دلیل عدم وجود اگزوز است ، ایجاد گرمای یکنواخت تر ، همچنین یارانه های سازمان بهینه سازی می توان اشاره کرد و در کنار آن ها معایبی چون جاگیری ، مصرف اکسیژن هوا ، آلایندگی وسیله اشاره نمود.

توجه : معایب و مزایای ذکر شده فوق در مقایسه با هیتر مرکزی است و سیار ویژگی های آن عینا مشابه نوع مرکزی آن است.،

۲ ۱ vote
امتیازدهی به مقاله