توجیه اقتصادی پرورش بلدرچین

شاید برای خیلی از شماها که این مقاله را میخوانید مهم باشد که چرا پرورش بلدرچین جز شغل های پر سود محسوب میشود. با ما همراه باشید تا شما را با این حرفه بیشتر آشنا کنیم.

بلدرچین جزء پرندگانی هست که جثه کوچک ، رشد سریع ، بلوغ وزنی زود رس ،تولید بالای تخم ، بلوغ جنسی زود رس (۳۵ تا ۴۵ روز) ، خوراک کم ، مقاومت به شوری آب ، مقاومت نسبت به بسیاری از بیمارها ، دوره جوجه کشی کوتاه ، کیفیت بالای گوشت ، بهای مناسب گوشت و تخم در بازار و… دارد  تقاضای روز افزون بازار برای تخم و گوشت بلدرچین نیز به پرورش آن رونق میبخشد.

 

 مطلب پیشنهادی: آموزش جامع پرورش بلدرچین

دستگاه جوجه کشی 96 تایی حرفه ای
دستگاه جوجه کشی خانگی ۹۶ تایی

 

تخم گذاری بلدرچین

این پرندها بعد از این که به سن بلوغ رسیدند ۴ الی ۶ ماه تخم گذاری میکنند و به طور متوسط با تغذیه صحیح  روزی یک عدد تخم میگذارند که از این تعداد حدود ۷۵ درصدشان نطفه دار میباشند. تخم بلدرچین ها به دلیل کلسترول کم و ازدیاد انواع مختلف ویتامین ها وبه دلیل رژیم غذایی سالم ، برای همه سنین مناسب میباشد. حتی برای نوزادان و کسانی که استفاده از تخم بقیه پرندگان برایشان منع شده ، میتوانند از تخم این پرنده استفاده کرد کنند. به همین دلیل تخم بلدرچین خواهان زیادی دارد و مورد توجه است.

 

وزن کشتار

معمولا بلدرچین ها در ۳۵ تا ۴۵ روزگی به وزن کشتار میرسند که متوسط لاشه شان در حدود ۱۸۰ گرم میباشد. که با توجه به شرایط نگهداری ، محیط ، سن بلوغ متفاوت میباشند.

 

بیماری های بلدرچینبیماری ها

 بلدرچین ها از جمله پرندگانی میباشد که نسبت به سایر طیور مقاومت بیشتر نسبت به بیماری ها دارند ولی این پرنده نیز به عفونت های ناشی از انگلها ، قارچ ها و عفونت های ویروسی که طیور اهلی را مبتلا میسازند حساس است . ولی با مراقب های ویژه و رعایت  اصول بهداشتی قابل پیشگری هستند.

 

حمایت دولت و بانک ها از پرورش بلدرچین

شاید برای خیلی از شما که میخواهید وارد صنعت بلدرچین شوید ، حمایت دولت و بانک ها برایتان مهم و اساسی باشد ، وزارت جهاد کشاورزی معمولا در قالب طرح های توجیهی از این صنعت نوپا و پر سود حمایت میکند ولی باید توجه داشته باشید دریافت وام از بانک ها آنقدر هم راحت نیست.

 

جمع بندی کلی

قطعا پرورش بلدرچین یکی از سود ده ترین شغل های است که در این سال های میتوان در ایران با یک سرمایه کم شروع کرد . اما شروع کردن یک کار به منزله موفقیت در آن کار نیست و این پشت کار ، تلاش ، خلاقیت ، هوش ، و اندکی سرمایه ، شانس و البته  کمی صبر باید چاشنی کار باشد.

 

فیلم پرورش سود ده بلدرچین

 

 

پیشنهادات میکنیم مطالب زیر را در نیز در مورد  جوجه کشی مطالعه نمایید:

 

 

 

سایت دستگاه جوجه کشی را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

تلگرام دستگاه جوجه کشی
تویتر دستگاه جوجه کشی
فیس بوک دستگاه جوجه کشی
آپارات دستگاه جوجه کشی
اینستاگرام دستگاه جوجه کشی
یورتیوب دستگاه جوجه کشی

 

 

دستگاه های جوجه کشی

 

 

 

لینک های مفید محصولات :

۸

۲ ۲ votes
امتیازدهی به مقاله