جوجه کشی تخم اردک

جوجه کشی تخم اردک این نوشته بر گرفته از وبسایت معتبر پرورش اردک می باشد.Hatching duck egg

جوجه کشی تخم اردک ما افتخار کار با بهترین کشاورزان در این صنعت برای اطمینان از رضایت شما را داریم چرا که جوجه کشی تخم اردک بسیار سخت و درعین حال بسیار پرارزش است اما این بسیار مهم است که از تخم مرغ های مناسب برای جوجه کشی استفاده کنید و دستورالعمل تولیدکنندگان را دنبال کنید.
امسال سال سومی هست که من با شما هستم .سال قبل ما چهار تخم اردک برای هچ داشتیم که آنها الان زندگی خود را در در یک باغ زیبای دارای یک استخر بزرگ که متعلق به پدربزرگ یکی از شاگردانم هست زندگی می کنند .در ۸ سالی که من جوجه کشی  میکنم ،امروزه نسل دومی از جوجه کشی تخم مرغ ها را داریم یعنی جوجه کشی تخم اردک ها که من آن ها را در خانه ی جوجه کشی خود دارم و باید تا ۱ یا ۲ هفته تبدیل به جوجه اردک شوند. باتشکر. من مشتاقانه منتظر تخم های جدید هستم. (وریکس از ایالت GA)

 

شرایط زیر برای جوجه کشی تخم اردک ها  توصیه شده است:

دستگاه جوجه کشی 96 تایی حرفه ای
دستگاه جوجه کشی خانگی ۹۶ تایی

 

۱٫ نظرات درباره ی درجه ی حرارت مناسب متفاوت است . بسیاری از نشریات دماهای بالاتر را توصیه می کنند چون آن ها هچرهایی را توصیه می کنند که تعداد تخم بیشتری را هچ می کنند. به نظر می رسد که این توصیه های دمایی برای ماشین جوجه کشی بهتر کار کند.
۲٫ رطوبت – اندازه گیری رطوبت نسبی در دستگاه های جوجه کشی کوچک بسیار سخت است به طوری که در این دستگاه ها شما مجبورید که بهترین برآورد را بکنید. در ماشین های جوجه کشی کوچک  ما پیشنهاد می کنیم که فقط یکی از دو سوراخ را برای افزایش رطوبت نسبی کم پوشش دهید. (هردو سوراخ را پوشش ندهید چراکه جنین نیزاحتیاج به هوا دارد. )
۳٫ اگر شما یک ماشین جوجه کشی با قابلیت چرخش اتوماتیک ندارید اکثر کارشناسان توصیه می کنند که تخم های اردک را به تعداد عدد های فرد در هر روز بچرخانید . تعداد چرخش های فرد باعث می شود که جنین هرشب در طرف های مختلف بخوابد.

 

نرخ باروری و نطفه سنجی تخم اردک ها

شما می توانید تخم اردک خود را ۷ روز بعد از جوجه کشی ،نطفه سنجی کنید.این کار شامل استفاده از یک چراغ قوه ی کوچک روی هرتخم اردک برای مشاهده ی رشد و فرایند رشد تخم هاست.

گروه تخم اردک بارور برای هچ
در هنگام نطفه سنجی در دوره های مختلف جوجه کشی دنبال چه چیزی باشیم …
۱٫ واضح است که زمانی که نطفه سنجی می شود ممکن است که تخم مرغ نابارور باشد یا جنین مرگ زود رس داشته باشد. زمانی که در ۸ روزه نطفه سنجی شود.
۲٫ جنین همراه با حلقه های خونی زمانی که در ۸ روز اول نطفه سنجی شوند مرگ زودرس خواهند داشت .
۳٫ تخم مرغ بارور با رگ های خونی پس از ۸ روز .
۴٫ رنگ های قرمز یا سیاه احتمال مرگ زودرس در نطفه سنجی ۸ روز.
۵٫ خط های تیره با جزئیات مرگ احتمالی دیررس (۱۰-۱۵روز)رانشان می دهد. به آنها زمان بیشتری بدهید.
۶٫ جنین زنده در کیسه ی هوا در هچ در ۲۴-۲۸ ساعت.
۷٫ رشد طبیعی کیسه ی هوا با توجه به تعداد روزها .

 

نکات جوجه کشی در جوجه کشی تخم اردک
اگر ماشین جوجه کشی شما دارای فن نیست دما را در نیمه ی راه در اطراف ماشین جوجه کشی اندازه بگیرید اما آن را تغییر ندهید. بدون فن هوای گرم بالا می رود و اگر شما دماسنج خود را بالای تخم اردک ها قرار دهید دما را نیز اشتباه خواهید خواند.
خواندن رطوبت در جوجه کشی تخم اردک
اگر ماشین جوجه کشی شما به اندازه ی کافی بزرگ است برای اندازه گیری میزان رطوبت راه هایی وجود دارد .یکی از این راه ها درست کردن ترمومتر حباب مرطوب برای قرار دادن بالای یک دماسنج است. انتهای دیگر را نیز در یک ظرف قرار دهید و آن را داخل ماشین جوجه کشی بگذارید. همانطور که آب از پارچه تبخیر می شود ترمومتر نیز سرد می شود اگر هوا خیلی خشک است آب زیادی از پارچه تبخیر می شود و ترمومتر نیز خنک تر می شود اگر هوا خیلی مرطوب بود تبخیر کمتری از پارچه صورت می گیرد که دما را کمتر سرد می کند و حرارت در درجه ی بالاتری ثابت می ماند شما میتوانید رطوبت را با افزایش مقدار آب در ماشین جوجه کشی و یا با کاهش تهویه تنظیم کنید .
خواندن رطوبت نسبی یکی از سخت ترین کارها برای انجام در یک ماشین جوجه کشی کوچک است تخم اردک ها رطوبت بیشتری نسبت به تخم مرغ ها نیاز دارند. اگر از ماشین جوجه کشی کوچک استفاده میکنید(آنهایی که کمتر از ۴۰ عدد تخم مرغ نگهداری میکنند) دارای ۱ یا ۲ حفره ی آبی هستند که به طور کلی یک راه آسان برای اندازه گیری رطوبت در این ماشینها وجود ندارد. سعی کنید دستورالعملهایی که درباره ماشینهای جوجه کشی هستند را از نزدیکترین راه ممکن دنبال کنند.
چرخش تخم اردک ها در جوجه کشی تخم اردک
چرخش تخم اردک ها در طول هفته ی اول جوجه کشی بسیار مهم است ماشینهای جوجه کشی تجاری تخم مرغها را در هر ساعت میچرخانند اگر ماشین جوجه کشی شما دارای چرخاننده ی خودکار نباشد ( تمامی مایشن های جوجه کشی گروه صنعتی اسکندری دارای قابلیت چرخش هوشمند خودکار هستند) بهترین راهکار این است که خودتان تخم اردک ها را به تعداد عددهای فرد در هر روز بچرخانید. این بسیار مهم است که جنین داخل تخم اردک در یک سمت باقی نماند و قبل از هر شب که طولانی ترین مدت است آنها را بچرخانیم .خط مدادی کوچکی را روی یک طرف از تخم اردک بکشید تا در زمان چرخاندن آنها دانستن اینکه کدام طرف را تغییر داده اید برایتان آسان باشد .در ماشینهای جوجه کشی کوچک اکثر تخم اردک در اطراف خود چرخانده میشود. سعی کنید که تخم اردک ها را طوری تنظیم کنید که سر بزرگ تخم همراه با کیسه ی هوایی در قسمت بالا و سر کوچک در قسمت پایین قرار بگیرد.

تمیز کردن اردک ها در جوجه کشی تخم اردک

برخی از پرورش دهندگان پیشنهاد می دهند که تخم مرغ ها را روزانه با آب اسپری کنید این کار را میتوانید با مقدار کمی آب گرم انجام دهید .همچنین شما میتوانید ماشین جوجه کشی را برای یک یا دقایقی پس از این کار باز نگهدارید که گاهی اوقات این میتواند مفید باشد .اگر شما قصد این کار را دارید از روز هفتم جوجه کشی این کار را شروع کنید و پس از روز بیست و پنجم ادامه ندهید عواقب واقعی اسپری کردن جالب است. این کار غشای تخم مرغ را تغییر میدهد و به همین دلیل درصد قابل توجهی رطوبت در طول جوجه کشی از دست میرود. به طور ایده آل تخم اردکها ۱۳ درصد از وزن خودشان را در بین زمان تخم گذاری و بیست و پنجمین روز از جوجه کشی از دست میدهند. از دست دادن وزن بیش از حد ( کم یا زیاد ) میزان هچ را کاهش میدهد.

آیا شما باید به هچ جوجه ها کمک کنید ؟

بسیاری از مردم میخواهند در هچ جوجه اردک هایشان به آنها کمک کنند اما بهترین کار این است که اجازه دهید آنها خودشان هچ شوند .تنها زمانی که شما میتوانید به آنها کمک کنید زمانی است که آنها یک سوراخ درست کرده اند و بیش از این نمیتوانند پیشرفت کنند و در آن سوراخ گیر کرده اند. اگر یک سوراخ واقعی درست کرده باشند و شما می توانید هچ اردک ها را ببینید واگر تا ۱۲ ساعت هیچ فرایندی شکل نگرفت شما می توانید محتاطانه به جوجه اردک ها کمک کنید.اگر جایی از پوسته را شکستید و خونی در آنجا ظاهر شد ادامه ندهید و برای چند ساعت صبر کنید. اگر جوجه اردک ها بعد از آغاز به شکستن یک دایره در تخم مرغ در آن گیر کردند بدون هیچ مشکلی می توانید به آنها کمک کنید اما اگر آنها در حال تکمیل فرایند هستند اجازه دهید که این کار راخودشان انجام بدهند.

دما و واریانس ماشین جوجه کشی

این بسیار مهم است که ماشین جوجه کشی زیاد گرم یا سرد نشود چرا که این کار روی تخم اردک تاثیر می گذارد. چندین ساعت دمای بالا برای تخم مرغ ها بسیار خطرناکتر از چندین ساعت دمای سرد برای آنهاست. اگر برق شما قطع شود و شما مجبور باشید ماشین جوجه کشی تان را حرکت دهید ،نگران نباشید اما دقت کنید که زیاد خنک نشود . جایی را در نظر بگیرید که بتوانید دوباره برگردید و بتوانید بر درجه ی حرارت نظارت داشته باشید تا جایی که مطمئن شوید که دما در یک درجه ثابت می ماند.
طول مدت زمان جوجه کشی متفاوت است . برای مرغابی های وحشی ۲۶٫۵ تا ۲۷ روز است و برای دونده ها تقریبا ۲۸٫۵ روز است و برای دیگرپرندگان نیز ۲۸ روز است. اگر تخم مرغ های شما قدیمی تر تر یا ماشین جوجه کشی شما خنک باشد مدت جوجه کشی می تواند طولانی تر شود. اگر ماشین جوجه کشی تان زیاد گرم باشد جوجه کشی نیز زودتر تمام می شود که خوب نیست.تخم مرغ های مسکووی حدود ۳۵ روز طول می کشد تا جوجه کشی شوند آنها بخشی از خانواده ی عجیب و غریب اردک ها هستند.

جزئیات بیشتر در مورد نطفه سنجی
تخم اردک ها تقریبا بعد از ۷ روز از جوجه کشی می توانند نطفه سنجی شوند. یکی از سودهای نطفه سنجی این است که شما می توانید تخم اردک های نابارور ،فاسد یا آلوده را حذف کنید. تخم اردک ها در اتاق تاریک و به وسیله چراغ قوه ی بانور درخشان و یا دیگر وسیله های دارای نور روشن روی تخم اردک ها نطفه سنجی می شوند. شما باید به دنبال رگ هایی اشاعه یافته از قسمت داخلی تخم اردک به قسمت کیسه ی هوایی تخم باشید. اگر شما به وضوح رگ های خونی را مشاهده نمی کنید شانس اینکه جنین هیچ موقع رشد نکند یا بمیرد زیاد است. پس شما می توانید به وسیله ی نطفه سنجی بدانید که یک تخم مرغ نابارور چه شکلی است و همچنین یک تخم مرغ نابارور را که هرگز هچ نمی شود را به طور منظم نطفه سنجی کنید.شما می توانید سایه نارنجی تیره تری از زرده را ببینید . اگر شما مطمئن نیستید که جنین زنده یا مرده است آن را به ماشین جوجه کشی برگردانید. تنها تخم اردک هایی که شما نمی خواهید به ماشین جوجه کشی برگردانید تخم اردک های آلوده هستند. آنها معمولا تیره و دارای رنگ غیر واضح در داخل تخم اردک هستند و ممکن است در نور طبیعی روی پوسته ی تخم اردک نیز تاریک تر ظاهر شوند. اگر این تخم اردک ها به داخل ماشین جوجه کشی برگشته باشند ممکن است که گسترش باکتری ها ادامه یابد و امکان گسترش آنها نیز ماشین جوجه کشی را نیز در خطر بیندازد و همچنین این مشکل تخم اردک های دیگر را نیز در معرض خطر قرار می دهد.

اگر جنین در چند روزه ی اول بمیرد معمولا یک حلقه یا رگه هایی از خون در داخل تخم اردک دیده می شود. مرگ اکثر جنین ها در اوایل یا اواخر جوجه کشی اتفاق می افتد . این اتفاق در طول این دوره که مهم ترین دوره ی پیشرفت است رخ می دهد.
تخم پرندگان تمایل زیادی دارند که تجزیه شوند که این خود برای دو علت منجر به مشکلاتی می شوند. این مشکلات شامل این می شود که اردک ها در لانه ی خودشان تمیز نیستند و تخم اردک ها اغلب خاکی و کثیف می شوند. پرندگان نیز مدت زیادی طول می کشد تا رشد کنند و باکتری هاهم در این صورت اجازه پیدا می کنند که بیشتر رشد کنند.
ماشین جوجه کشی ما بلافاصله پس از هر گروه از تخم اردک ها به منظور کاهش بار باکتریایی شسته می شوند . ما از یک ترکیب آمونیاک چهارتایی که یک باقی مانده ی باکتریایی دارد استفاده می کنیم . این بسیار مهم است که ماشین جوجه کشی تان را تمیز نگه دارید و پس از هر گروه هچ تخم اردک ها آن را بشویید. شما هر گروه از تخم اردک ها رادر محیطی تمیز و ضد عفونی شده می خواهید طوری که درجه ی حرارت و رطوبت در یک دستگاه جوجه کشی برای رشد باکتری ها ایده آل باشد.

نگهداری تخم مرغ ها قبل از دوره ی جوجه کشی تخم اردک

تخم اردک ها یک هفته قبل از جوجه کشی می توانند بدون هیچ مشکلی نگهداری شوند. درجه ی نگهداری ایده ال ۶۰ درجه است. یک یخچال بسیار سرد است. رشد جنین فقط زمانی که تخم اردک ها در حرارت مناسب گرم شوند امکان پذیر است.
مراقبت از جوجه اردک ها بعد از هچ
آنها را گرم نگه دارید و به شرح زیر به آنها غذا دهید.
اردک های کوچک به گرما احتیاج دارند( و آنها نمی توانند آن را در خودشان ذخیره کنند ). شما باید یک ” مادر مصنوعی ” برای گرم نگه داشتن و محافظت از آنها بخرید.
برای اینکه یکی از آنها را برای خودتان بسازید بک جعبه ی بزرگ بگیرید و یک لامپ روشنایی در آن بگذارید که به اندازه ی کافی به جوجه ها نزدیک باشد تا آنها را گرم نگه دارد اما به اندازه ی کافی هم بزرگ باشد تا که جوجه ها بتوانند زمانی که سردشان شد نزدیک گرما حرکت کنند و زمانی که زیاد گرمشان شد بتوانند به دور از گرما حرکت کنند. آنها خودشان میزان راحتی خودشان را پیدا خواهند کرد. همیشه در باره ی محل روشنایی و سیم های برق مراقب باشید که در برابر آتش ایمن باشند.
بهترین بستر یک حوله ی حمام قدیمی است . هرگز از علف خشک و یا پهن استفاده نکنید . آنها فقط به پای جوجه ها می چسبند و تمیز کردن آنها سخت است. همچنین از روزنامه نیز استفاده نکنید آنها باعث می شوند که جوجه ها قادر به قدم برداشتن پاهای خود نشوند و این منجر به (بازشدن پاها) می شود. زمانی که آنها کوچک هستند قدم های خوب به رشد صحیح پاهایشان کمک می کند. از آنجایی که این جوجه اردک ها در جایی جدا از مادر طبیعی شان هچ می شوند به هیچ وجه بدون نظارت مستمر نباید برای مدت طولانی در آب قرار بگیرند . آنها به طور غریزی بازی در آب را دوست دارند اما از آنجایی که غدد چربی آنها قادر به تولید چربی کافی برای نگه داشتن آنها روی آب نیست آنها به راحتی می توانند غرق شوند. تا زمانی که جوجه اردک ها ۵ یا ۶ هفته ای شوند و غدد چربی خودشان آغاز به کار کند ، آنهادر طبیعت چربی مقاوم خود را در برابر آب از مادرهایشان می گیرند . جوجه ارد ک ها عاشق شنا کردن هستند اما بدون وجود شما در اطرافشان در برابر غرق شدن و لرزیدن آسیب پذیر هستند و به هیچ وجه لازم نیست که آنها برای زنده ماندن به شناکردن احتیاج داشته باشند.
دریک زمان جوجه اردک ها همراه با غذایشان به مقدار زیادی آب برای بلعیدن غذایشان احتیاج دارند. با توجه به مسائلی در پاراگراف قبلی شما باید یک راه برای نوشیدن مقدار زیادی آب برای آنها بدون غواصی کردنشان در آن آب تدبیر کنید چون آنها می توانند در آن نیز غرق شوند. بهترین روشی که من تابحال دیده ام این است که یک سوراخ کوچک در طرفی از یک کارتن پلاستیکی شیر برش دهید که به اندازه ی کافی بزرگ باشد تا سرشان رادر داخل آن بگذارند اما و آن را با آب تا اندازه ی سوراخ پر کنید . شما اغلب باید آب جوجه ها را تعویض کنید تا هرروز با غذا ها کثیف نشود. ممکن است شما با فشار دادن سرشان در آب برای مدتی به آنها بیاموزید که چگونه بتوانند از آب استفاده کنند .و زمانی که این راه را کشف کردن به طور مداوم بین غذا و آب عقب و جلو خواهند رفت.هنگامی که آنها شروع به غذا خوردن می کنند طوری به نظر می رسد که هرگز متوقف نمی شوند.
باتوجه به غذای اردک ها به یک فروشگاه خوراک های محلی برای تهیه ی خمیرهای غیر دارویی مرغ ها بروید. این خوراک در واقع غذای له شده ی مرغ ها است. اینکه برای جوجه اردک ها غذاهایی با مارک های غیر دارویی بخرید بسیار مهم است چون اردک ها بیشتر از مرغ ها غذا می خورند و خطر مسموم شدن آنها بیشتر می باشد. آنها مانند جوجه ها به دارو نیاز ندارند و در واقع هنگامی که رشد می کنند می توانند بسیار مقاوم باشند.
در نهایت به یاد داشته باشید که شما محافظ جوجه اردک هایتان هستید. شایع ترین علت مرگ در جوجه اردک ها ی خانگی ،حمله توسط یک شکارچی است. جوجه اردک ها هیچ مکانیزم دفاعی واقعی در برابر سگ و گربه و حیوانات خانگی و ولگرد ندارند و بسیار آسیب پذیر هستند. شما باید در برابر هرگونه حیوانات در اطراف محیط خود آگاه باشید و یرای محافظت از آنها تیز باشید. شکار اردک ها توسط یک حیوان بازیگوش و درنده فقط چند ثانیه طول می کشد.

۲.۷ ۷ votes
امتیازدهی به مقاله