راهنمایی جلوگیری از آتش سوزی مرغداری

آتش سوزی مرغداری برای مرغداران میتواند یک فاجعه باشد که نتیجه ی آن نه تنها از دست دادن خود مرغداری بلکه از دست دادن گله ی مرغ ها و پرندگان داخل آن هم میشود.
آتش سوزی در تولید در مقیاس بالا میتواند باعث از دست دادن گله های ده ها هزاری مرغ ها و همچنین منجر به هزینه کردن برای جایگزینی تجهیزات و امکانات شود.

در این نوشته سعی شده استاقداماتی مفید برای جلوگیری از آتش سوزی مرغداری توصیف شود.
جلوگیری از این آتش سوزی ها خیلی مهم تر از قسمت مبارزه با آنهاست چرا که زمانی که آتش سوزی شروع شود متوقف کردن آن بسیار دشوار است.مراحل انجام این اقدامات بسیار ساده است اما به یک تولید کننده ی بسیار متخصص در رسیدگی به تجهیزات مرغداری و نگهداری و تامین آن نیاز دارد.
تضمین تجهیزات در مرحله ی اول قبل از آتش سوزی مرغداری
مهم ترین چیز برای انجام این مراحل با توجه به انجمن پیشگیری از آتش سوزی مرغداری ،تعمیر و نگهداری است.
سیستم های گازی و برقی حرارتی به سایبانی نیاز دارند که به منظور جلوگیری آنها از هرگونه تماس با مواد قابل اشتعال باشد.کوره ی مرغ های مادر با سوخت ذخیره شده در ساختمان های جداگانه باید با دقت و ایمنی نگهداری شود.ذخیره ی برق نیز باید به دقت نگهداری شود و سیم های آن به منظور جلوگیری از سایش و اطمینان از پوشیده بودن به طور منظم کنترل شوند.
ساده ترین راه برای تکمیل و نگهداری این تجهیزات زمانی است که هیچ گله ی پرنده ای در محل وجود نداشته باشد و همچنین طبق دستورالعمل دولت این زمان بهترین و مهمترین زمان برای چک کردن هر تهدید خطرناک برای مرغداری است.
اکثریت این آتش سوزی ها بعد از انتقال گله ی پرندگان به داخل یا بیرون از یک مرکز اتفاق می افتد .
حرکت در مقیاس بزرگ گله ها و تجهیزات لازم برای این کار به راحتی میتواند لوله های سوخت ،کابل ها یا مدارها را به خطر بیندازد.

مرغداری

مرغداری

سلامت مرغداری خود را چک کنید
سن ساختمان و سیستم های نصب شده در داخل آن هم از عوامل مهم در جلوگیری از این آتش سوزی هاست.کارخانه ی سازنده همیشه باید در استفاده از هرگونه تجهیزات دستورالعمل هایی را به دنبال داشته باشد و سیستم های الکتریکی و دستگاه های تولید گرما هم از این قاعده مستثنی نیستند.
سیستم های الکتریکی باید توسط یک متخصص برق حداقل هر ۱۵ سال کنترل شوند و هرگونه تجهیزات جدید باید ظرفیت آزمایش با مدار های در حال استفاده را داشته باشد.همچنین این مهم است که قطع کننده ی مدار ها هر ۱۵سال جایگزین شوند.
ملاحظه ی خسارت های آتش سوزی ها که از دست دادن ۷۵ درصد از ساختمان های کشاورزی و صنعتی را در ۲۰ سال گذشته شامل میشود ،بسیار آسان است .آنچه که مهم است جایگزینی این سیستم ها در بلند مدت است.
کارگران مزرعه مهم ترین افرادی هستند که که برای جلوگیری از این آتش سوزی ها به کار می آیند.همه ی کارگران مشغول به کار در داخل و اطراف مرغداری باید از آنچه که میتواند باعث آتش سوزی شود و چگونه علامت گذاری نشانه هایی از تجهیزات که ممکن است مشکل به وجود آورد و یا شیوه هایی که ممکن است خطر این تصادفات را کاهش یا افزایش دهد آگاه شوند.
حداقل یک عضو از کارگران باید مسئول اقلام لازم و هماهنگی تلاش های دیگران در صورت آتش سوزی شود و همیشه در دسترس باشد.اما فراموش نکنیم که پیشگیری از اولویت برخوردار است.
آماده شدن برای خروج سریع پرندگان در هنگام آتش سوزی مرغداری
دستورالعمل ها برای محاظت از پرندگان که در آن چگونگی قرار گرفتن و در دسترس بودن خروجی ها گفته شده است بسیار سخت است.برای ساختمان های تجاری این دستورالعمل ها مقیاس مطلقی از عملیات با خروجی چند گانه مورد نیاز برای ساختمان های برای مثال بیش از ۳۰ متر است.
در یک مفهوم کلی تر برای محافظت از پرندگان، هر در مرغداری باید قادر به باز شدن به داخل و خارج از ساختمان باشد.این درها دسترسی آسان به پرندگان برای خدمات اضطراری و همچنین خروج سریع برای هر پرنده در ساختمان در زمان آتش سوزی را فراهم می کند.این مهم همچنین امکان فرار با حداقل امکانات انسان را نیز اجازه می دهد.
نصب و راه اندازی دود کش و آلارم حرارت نیز به منظور جلوگیری از دست دادن زندگی و اموال بسیار مهم است و این مسائل توسط قانون به منظور ارائه ی یک محیط امن برای پرندگان تعبیه شده است.
دستورالعمل های وسیع دولت برای مراقبت مناسب از مرغ به صورت آنلاین و رایگان در اختیار خوانندگان قرار گرفته شده اند که این دستورالعمل ها خواننده را از طریق مراقبت مناسب از دام و پیشگیری از آتش سوزی در مواقع خاص هدایت میکند.

مرغداری

آتش سوزی مرغداری

آتش سوزی مرغداری

برنامه ریزی برای بدترین سناریو در آتش سوزی مرغداری
اثرات آتش سوزی در یک مرغداری در مقیاس بزرگ میتواند بزرگ باشد هرچند که برای پوشش از دست دادن گله و هزینه های جایگزینی ساختمان و هرگونه امکانات از دست رفته و ازدست دادن درآمد به علت اختلال درتولید ، بیمه نامه ای باید درنظر گرفته شود.
مرغداران نیز باید برنامه های احتمالی جایگزین در صورت آتش سوزی را در نظر بگیرند.این اقدامات احتیاطی ممکن است هزینه ها را افزایش دهد اما از ،از دست دادن درآمد یا تامین قرارداد واحتمالات آتش سوزی و تهدید های خطرناک در مورد آن جلوگیری میکند.
ارزش یادآوری دارد که در برنامه ریزی برای این احتمالات بسیاری از سازمان ها مایل به ارائه ی مشاوره ی سازنده در ایمنی این آتش سوزی ها وجوددارند.
این محدوده از مسائل مانند پیشگیری از آتش سوزی و آموزش کارکنان در موارد اضطراری از طریق اکثریت استانداردهای روز در ساخت و ساز طراحی و در بهترین نوع پوشش بیمه ارائه شده اند.
خوب است که به خاطر داشته باشیم که زمانی که در شک هستید،بهترین راه ، مشورت با کارشناسان است که برای مشاوره می توانید با ما در تماس باشید.

دستگاه جوجه کشی درنا 336 تایی
دستگاه جوجه کشی درنا ۲
۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله