ساخت قفس اردک

قفس اردک – قفس های مرغ ساخته شده در حیاط خلوتی از سال ها پیش رایج شده است و نگهداری از اردک نیز محبوبیت خودش را دارد  در حال حاضر هر یک از همسایه های شما میتواند یک قفس مرغ داشته باشد.و شاید شما میخواهید در بلوک خود اولین نفر باشید که در زمینه ی طیور شهری از امکانات و قانون های آخرین مدل استفاده میکند.

نگهداری و جوجه کشی از اردک لذت بخش و از طرفی درآمدزا می باشد .علاوه بر داشتن دستگاه جوجه کشی برای اردک نیاز به یک خانه می باشد. در این نوشته مراحل تبدیل یک قفس مرغ به یک قفس مناسب برای اردک شرح داده شده است.

اردک ها : خبر خوب این است که اردک ها فکر می کنند که قفس های مرغ خانه ی مناسبی برای آنها هستند اما قبل از شروع به زندگی در آن تغییرات کمی را ترجیح می دهند تا یک قفس اردک مناسب داشته باشند.بر خلاف مرغ ها ، اردک ها دوست دارند شنا کنند و لانه های آن ها روی زمین باشد نه روی درخت. پس شما یک محل برای منزل کردن اردک ها نیاز نخواهید داشت و به جای آن شما یک فضایی برای داشتن یک حوضچه ی کوچک و  فضایی در اطراف حوضچه برای ریخت و پاش آب داخل آن  نیاز دارید .

مرحله ی ۱ : باز سازی قفس مرغ

یک قفس مرغ استاندارد از یک خانه ی اردک بلند تر است چون جعبه ی لانه های مرغ معمولا در خارج از زمین همراه با یک نوار برای منزل کردن مرغ ها روی آن در شب نصب شده است. اولین کار برای انجام دادن حذف کردن این دو مورد غیر ضروری است .  نیازی به کوتاه تر کردن قفس در حال حاضر نیست ، فقط باید حدودا ۳ فوت ( هر فوت ۳۰٫۴۸ سانتی متر) بلند باشد برخلاف قفس مرغ ها که باید ۵ تا ۶ فوت بلند باشد. اردک ها به یک فضای زمین بیشتر نسبت به مرغ ها نیاز دارند و برای همین یا شما باید فضای بزرگتری را برای آنها بسازید یا هم خانه ی اردک شماحاوی اردک کمتری باشد.برای هر اردک یک ۴ فوت مربع طراحی کنید (برخلاف مرغ ها که برای هر مرغ ۱ فوت مربع توصیه می شود )

دستگاه جوجه کشی 168 تایی سوپر مینیاتور
دستگاه جوجه کشی ۱۶۸ تایی

جعبه ی لانه ی مر غ ها می تواند در کف زمین قرار بگیرد در حالی که اردک ها برای استفاده از آن ها زیاد مشتاق نیستند.اردک ها به طور متوسط بزرگتر از مرغ ها هستند پس طبیعی است که لانه شان هم بزرگتر از لانه ی مرغ ها باشد .حداقل اندازه ی لانه ی یک اردک باید ۱۴ در ۱۴ اینچ (هر اینچ ۲٫۵۴ سانتی متر) باشد اما می دانیم که همیشه اندازه ی بزرگتر آن بهتر است. اردک ها معمولا روی کف خانه هاشان لانه و تخم گذاری می کنند که به منظور جلوگیری از شکسته شدن تخم مرغ ها کف خانه با لایه ای از کاه پوشیده می شود.بعضی وقت ها تخم مرغ ها جابه جا می شوند در زمانی که اردک ها در بیرون در حال چریدن هستند.

اطمینان حاصل کنید که اردک ها میتوانند به قفس ها دسترسی داشته باشند. اردک ها نسبت به مرغ ها بزرگتر و کم چالاک تر هستند به همین دلیل مطمئن شوید که در قفس به اندازه کافی وسیع هست. دوباره ۱۴ اینچ مربع  عدد طلایی  برای فراهم کردن یک اتاق برای یک اردک است. قفس مرغ معمولا با یک ورودی به بیرون به زمینی که برای پریدن و پرو بال زدن آنها به روش خودشان است ساخته شده است اما این برای اردک ها صادق نیست. در این مورد یک سطح شیب دار حداقل به عرض درب ورودی قفس برای دسترسی به قفس باید نصب شود. این سطح شیب دار باید دارای شیب آرامی باشد تا اردک ها با پاهای خیسشان سر نخورند.

در نهایت تهویه برای یک خانه ی اردک بسیار مهم و حیاتی است. اردک ها اغلب زمانی که به داخل قفس اردک می آیند خیس هستند و و مدفوع آنها خیس تر از مدفوع مرغ هاست که برای اضافه کردن مقدار زیادی رطوبت  به هوا در فرایند تنفس شناخته شده هستند. همه ی این رطوبت ها  به راهی برای خروج نیاز دارند و منافذی در بالای خانه بهترین راه برای آزاد شدن آن است. قفس های مرغ به طور کلی با  سیستم تهویه ی تذکر دهنده ساخته شده اند (برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد)اما ممکن است منافذ را گسترش و اضافه کنید.همیشه سیم مش را جلوی دریچه ها و منافذ برای جلوگیری از ورود شکارچیان پوشش دهید.

مرحله ی ۲ : لوازم جانبی ساخت قفس اردک

اردک ها در داخل قفس اردک چیز زیادی نیاز ندارند فقط یک لایه ی نرم از کاه.در قفس مرغ ها مواد غذایی و آب معمولا داخل قفس قرار داده می شد اما بهتر است برای اردک ها در بیرون ا ز قفس نگه داشته شوند. اردک ها زمانی که آب می خورند به منظور حفظ رطوبت غشاهای مخاطی خود به پاک کردن مواد غذایی که داخل سوراخ های بینی شان که در دوطرف منقارشان وجود دارد  به وسیله ی آب نیاز دارند. مشکل این است که اردک ها سرخود را داخل آب برای تمیز کردن بعد از هر وعده ی غذایی فرو می برند و چلپ و چلوپ میکنند که این باعث به وجود آمدن یک افتضاح بزرگ و کثیفی داخل خانه می شود.

به طور فنی برای اردک ها استخر ضروری نیست ،یک کاسه ی پر از آب بزرگ برای خیس کردن منقارآنها برای رفع نیاز های اولیه شان کافی است.اما آنها بسیار خوشحال می شوند اگر بتوانند به کناره ها آب بپاشند حتی اگر یک استخر بچه گانه داشته باشند و اگر شما جوجه اردک بخواهید به یک بدن خیسی از اردک ها نیاز دارید _ جفت گیری تنها در آب های آزاد اتفاق می افتد.

بیشتر قفس های مرغ با یک محیط برای چریدن مرغ ها احاطه شده اند برای همین زمانی که شما درحال تغییر و تحول این محیط هستید باید یک فضایی برای حمایت از نیاز های آبی اردک هایتان ایجاد کنید. فقط یک قانون طلایی وجود دارد : خانه ی اردک هایتان را در سمت سربالایی محوطه ی چریدنشان قرار دهید و آب را در سمت مخالف آن در سراشیبی قراردهید .به این ترتیب  اطراف محل چریدن اردک ها در طول روز خیس نمیشود و خشک می ماند. استخر را با یک ساحل کوچک از سنگریزه ها احاطه کنید و بقیه ی محوطه ی چریدن را با شن و ماسه برای جلوگیری از تبدیل به گل و لای پوشش دهید.

استخر بچه گانه استخر کم هزینه ای می باشد اما یک وان حمام اسب نیز همان کار را انجام می دهد. و اردک ها تمایل دارند که لاستیک های داخل لاین استخر را  که برای استفاده در حیاط خلوت به فروش می رسد را سوراخ کنند پس یک برکه ی درست شده از بتن ایده آل است البته اگر شما مهارت ساخت آن را داشته باشید . شما باید هرروز آب داخل آن را خالی و عوض کنید تا آب را برای اردک ها تازه و تمیز نگه دارید، پس مطمئن شوید که قادر به تخلیه ی آب خواهید بود یا یک تخلیه کننده داشته باشید. این نیز مهم است که یک سطح شیب دار به داخل و خارج از آب بسازید که دوطرف آن داری شیب آرام باشند.

مرحله ی ۳: تمیز کردن و نگهداری و ایمنی قفس اردک

به خاطر تمایل اردک ها به آب تمیز کردن و نگهداری محیط اردک ها کمی سخت تر از مرغ ها است. شستشوی حوضچه ی آب و جایگزین کردن لایه ی زیرین داخل قفس یک یا دوبار در هفته برای جلوگیری از کپک زدن ضروری است. غذا باید در تمام وقت بیرون از قفس باشد .

مانند مرغ ها ، خانه ی اردک ها نیز باید هرشب وقتی که غروب می شود به خوبی قفل و ایمن باشد و هر صبح اجازه دهید از قفسشان بیرون بیایند. اگر شما یک قفس مرغ را تبدیل به یک خانه ی اردک کردید ، تمام چیزهای ضروری برای محافظت اردک هایتان در برابر شکارچیان نیز باید جایگزین شوند. خانه باید یک کف جامد و یک قفل محکم روی در داشته باشد (راکون میتواند بسیاری از چفت ها را باز کند ) محل چریدن اردک ها نیز باید برای جلوگیری از ورود شکارچیان با یک حصار حداقل ۱ فوتی در زیر زمین برای جلوگیری از پنهان شدن آنها برای وارد شدن به داخل محوطه ایمن شود.همچنین پرندگان باید بالا لانه گذاری کنند به منظور تضعیف شکارچیان برای قاپیدن مواد غذایی .

اگر میخواهید اردک هایتان را خوشحال کنید ،می توانید یک حوض بزرگ حفر کنید و قفس مرغ خودرا تبدیل به یک خانه ی اردک شناور روی آب کنید و در وسط حوض آن را لنگر سازید . یک خندق در اطراف خانه ی اردک اکثر شکارچیان چهارپا را دلسرد می کند و اردک ها در محیط طبیعی خود خواهند بود.

اگر شما نیز تجربه نگهداری اردک دارید با ما و دیگر در قسمت نظرات در  میان بگذارید.

۳.۸ ۴ votes
امتیازدهی به مقاله