پرورش و جوجه کشی پرنده بلدرچین

پرورش و جوجه کشی پرنده بلدرچین | مضرات گوشت بلدرچیناز جمله مضراتی که می توان برای مصرف گوشت این پرنده ذکر کرد این است که در صورت افراط در مصرف گوشت ان امکان ایجاد جوش های پوستی و خارش انها می باشد که البته میتوان انرا به حساسیت های شخصی مربوط به گوشت این پرنده مربوط کرد که تنها منحصر به بلدرچین نمی باشد و اگر با روغن و ترشی صرف شود این عیب نیز مرتفع می شود.

ارزش غذایی گوشت بلدرچین

گوشت طیور به عنوان منبع پروتئین حیوانی اهمیت زیادی دارد؛ به همین دلیل در کشورهای مختلف، سرمایه گذاری زیادی روی صنعت پرورش طیور از جمله بلدرچین شده است. ارزش پروتئین موجود در گوشت این پرنده ۲۴/۹۱۳ درصد می باشد و این در حالی است که انواع اسیدهای آمینه کمیاب که در سایر پروتئینها یافت نمی شود، در گوشت این پرنده به وفور وجود دارد. نتایج تحقیقات متعدد نشان داده است که میزان پروتئین موجود در گوشت بلدرچین ۵ تا ۱۰ درصد بیشتر از سایر پرندگان و نشخوار کنندگان می باشد. به همین دلیل در اغلب نقاط دنیا متخصصان برای افراد مسن و از کار افتاده که احتیاج مبرمی به ترمیم سلولهای از دست رفته بافتهای خود دارند، مصرف گوشت بلدرچین را تجویز می نمایند. از طرف دیگر به دلیل وجود عناصر معدنی کمیاب و ویتامین در گوشت این پرنده، برای بیماری هایی چون آسم، تشنج، فشار خون بالا، ضعف اعصاب و یا در مواردی ناراحتی های روانی و همچنین بی خوابی مفید می باشد.

همچنین گوشت بلدرچین منبع خوب نیاسین، فسفر، مس، تیامین، ریبوفلاوین، ویتامین B6 ، روی، آهن و سلنیوم است. جذب ویتامین های بدن با افزایش سن بسیار کم می شود از این رو مصرف تخم بلدرچین به افراد بالای ۴۰ سال، برای بالا بردن مواد معدنی و ویتامین های بدن و جلوگیری از کارافتادگی زودرس و پیشگیری از سرطان توصیه می شود. تخم بلدرچین در افراد پیر و مسن سبب تجدید قوای از دست رفته خواهد شد. تخم بلدرچین یک بمب ویتامینی و تغذیه ای است! اگر در بین مواد غذایی به دنبال ماده ای باارزش و سالم هستید، توصیه می کنیم تخم بلدرچین مصرف کنید. تخم بلدرچین منبع غنی اسید چرب امگا ۳ است که برای تقویت هوش و حافظه بسیار مفید است. کلسترول در تخم بلدرچین نسبت به تخم مرغ بسیار کمتر است. گفته شده که چون بلدرچین در برابر بیماریهای مختلف بسیار مقاوم تر از مرغ است، پرورش آن بدون استفاده از دارو و آنتی بیوتیک انجام می شود، بنابراین گوشت و تخم بلدرچین محصولی کاملا ارگانیک و سالم است که ذخیره داروئی مضری برای مصرف کننده در بافت خود ندارند. تخم بلدرچین برای درمان ناراحتیهای اعصاب و تقویت سیستم ایمنی مفید است. وجود عناصر معدنی کمیاب و ویتامین ها به خصوص ویتامین E باعث شده که تخم بلدرچین برای درمان بعضی از بیماری ها مانند بیماری های گوارشی، سنگ کلیه، صفرا و فشارخون مفید باشد. افراد مسن و افرادی که در معرض بیماری آلزایمر هستند، از تخم بلدرچین در برنامه غذایی خود استفاده کنند.


پیشنهاد گروه صنعتی اسکندری برای شروع پرورش و جوجه‌کشی بلدرچین یکی از دستگاه های مخصوص بلدرچین را تهیه فرمانید.

دستگاه جوجه کشی 12 تایی کاملا حرفه ای
دستگاه جوجه‌کشی ۱۲تایی (حرفه‌ای)

 

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله