چرا دستگاه های جوجه کشی اسکندری گران هستند

در نگاه اول وقتی دستگاه های جوجه کشی گروه صنعتی اسکندری را ملاحظه میفرمایید متوجه میشوید که قیمت تمامی محصولات آن نسبت به نمونه های مشابه در بازار گرانتر هستند اما چه علتی باعث گرانتر شدن دستگاه های جوجه کشی این کارخانه میگردد.

استفاده از میکرو کنترلرهای قدرتمند

برای کنترل دقیق دما و رطوبت در دستگاه جوجه کشی نیاز به تکنولوژی هوش مصنوعی دارید و طبیعتا دست یابی به تکنولوژی هوش مصنوعی فقط و فقط با استفاده از یک سی پی یو بسیار قدرتمند ممکن است و شما نمی توانید با استفاده از یک cpu  معمولی به این فن آوری دست یابید و بدون کنترل دقیق دما و رطوبت نیز قطعا راندمان ایده آل را نخواهید داشت بنا بر این برای داشتن یک راندمان ایده آل در ماشین جوجه کشی نیاز به هوش مصنوعی و برای دست یابی به هوش مصنوعی نیازمند یک cpu  قدرتمند و یک  cpu  قدرتمند نیز نیازمند صرف هزینه بالاتر میباشد. دستگاه های جوجه کشی گروه صنعتی اسکندری از میکروکنترلر های با قدرت ۲۰۰ برابر بیشتر نسبت به موارد مشابه استفاده میکنند.

 

بدنه دستگاه جوجه کشی

بدنه ماشین جوجه کشی یکی از مهمترین قسمتهای این دستگاه میباشد اگر دقت کرده باشید بیشتر و تقریبا اکثر ماشین های جوجه کشی موجود در بازار با بدنه فلزی تولید میگردند ، جالب است بدانید که سالهاست استفاده از بدنه فلزی در ساخت ماشین های جوجه کشی در دنیا منسوخ شده است و دیگر در هیچ کشور پیش رفته دنیا از ورق گالوانیزه یا آلومینیوم برای ساخت ماشین جوجه کشی استفاده نمی گردد ، استفاده از بدنه فلزی باعث کاهش راندمان تبدیل تخم نطفه دار به جوجه و صد البته افزایش مصرف انرژی و همچنین باعث تاثیر گذاری بیشتر محیط در ماشین جوجه کشی میگردد . دستگاه های جوجه کشی بدنه فلزی معمولا از دو جداره ساخته شده اند که وسط این دو جداره از عایق یونولیت پرشده است و بعد از چند دوره جوجه کشی وسط این دو جداره پر از انواع میکروب و آلودگی میگردد و این آلودگی ها با جریان هوا وارد دستگاه شده و امان جوجه کشی موفق را از بین میبرد.

دستگاه جوجه کشی 12 تایی کاملا حرفه ای
دستگاه جوجه‌کشی ۱۲تایی (حرفه‌ای)

اما تمامی ماشین های جوجه کشی گروه صنعتی اسکندری با استفاده از pvc تولید و ارائه میگردد که هر چند باعث افزایش قیمت آن میشود ولی در عوض درصد موفقیت را بسیار افزایش داده و امکان جوجه شدن تخم را بیشتر میکند. همچنین طول عمر مفید ماشین جوجه کشی را بیشتر میکند و قابلیت شستشو را به این دستگاه می افزاید.

جالب اینجاست که اندک شرکتهای که غیر از گروه صنعتی اسکندری از بدنه پی وی سی بهره میبرند بدنه را برای ارزان شدن فقط و فقط از پی وی سی تولید میکنند که کاهش شدید استحکام آن را به همراه دارد این در حالی است که گروه صنعتی اسکندری بدنه ای از پی وی سی به همراه شاسی های از ورق گالوانیزه با پوشش رنگ کوره ای می سازد که دوام و استحکام و کیفیت را با هم دارد.

 

دستگاه بدنه فلزی و بدنه pvc

 

سنسور

معمولا دستگاه های جوجه کشی ارزان از سنسور LM-35  (نیم دلار) بهره میبرند که از ارزان ترین سنسورهای موجود در بازار میباشد ولی سنسور های که در دستگاه های جوجه کشی اسکندری استفاده شده SHT SENSIRION   (۲۰ دلار) میباشند که از دقیق ترین سنسور های جهان محسوب میشود  این سنسور ها یک بار در کار خانه سازنده واقع در سوئیس کالیبره میشوند و مثل سنسور های چینی  نیاز به کالیبره در هر دوره استفاده ندارند. و در نتیجه دستگا های ساخت کارخانه اسکندری  دما ورطوبت را دقیق تر نشان میدهد و امکان  تبدیل شدن تخم نطفه دار به جوجه را افزایش میدهد.

سنسور SHT

سنسور SHT

ستروهچر همزمان

یکی از مزیت های مهم دستگاه جوجه کشی اسکندری امکان ستر و هچر همزمان است که سبب شده پس از قرار دادن تخم درداخل دستگاه جوجه کشی در هر بازه زمانی که میخواهید دوباره تخم به داخل دستگاه جوجه کشی اضافه نمایید ولی در دستگاهای جوجه کشی ساخت سایر شرکت ها امکان ستر و هچر همزمان وجود ندارد و نمیتوان در بین دوره ، تخم نطفه دار به داخل دستگاه اضافه کرد. و در نتیجه اگر شما یک دستگاه جوجه کشی ۲۱۰ تایی دارید و ۴۰ عدد تخم داخل  آن میگذارید دیگر تا ۲۱ روز و تبدیل شدن آن ها به جوجه دیگر امکان گذاشتن تخم در داخل دستگاه امکان ندارد. در حالی اگر فرضا از یک ماشین جوجه کشی ۲۱۰ تایی ساخت گروه صنعتی اسکندری استفاده میکنید میتوانید امروز ۴۰ تخم فردا ۲۰ تخم و یا در هر بازه زمانی که دلتان بخواهد تخم داخل دستگاه جوجه کشی بگذارید  همین قابلیت ستر وهچر همزمان هم مبلغی به قیمت تمام شده دستگاه جوجه کشی ساخت اسکندری اضافه میکند.

 

 

 

شانه همه کاره مخصوص جوجه کشی 

یکی دیگر از علل گرانی دستگاه های جوجه کشی اسکندری وجود شانه همه کار میباشد که به راحتی با توجه به نوع وتخم پرنده قابل تنظیم است و نیازی به خرید شانه جداگانه برای هر پرنده نیست.  اما  در دستگاه های جوجه کشی ساخت سایر شرکت ها شما برای جوجه کشی از هر پرنده ، شانه ای جداگانه باید تهیه فرمایید یعنی برای جوجه کشی از مرغ شانه مخصوص به مرغ ، برای جوجه کشی از بلدرچین شانه مخصوص بلدرچین ، و… که سبب میشود شما با انبوهی از شانه های جوجه کشی سر و کار داشته باشید.

 

شانه-جوجه-کشی

 

فن های صنعتی دستگاه ها

یکی از علل گرانی دستگاه های جوجه کشی اسکندری استفاده از فن های صنعتی میباشد که مهمترین مزیت این فن ها نسوز بودن آنها میباشد ، دلیل اصلی نسوز بودن این فن ها ، موتور چرخان فن ها است ،  که در این فن ها موتور به جای اینکه در پشت باشد در جلوی فن قرار میگرد و هنگام کار کردن فن قبل از هر چیز موتور خنک میشود در نتیجه به هیج وجه نمیسوزد  در پشت موتور قرار میگردد  این فن های صنعتی قیمتی معادل ۱۲۰ هزارتومان دارند درحالی که فن های معمولی قیمتشان فقط ۲۰ هزار تومان میباشد. استفاده از این فن ها نیز به نوبه خود باعث افزایش قیمت تمام شده محصولات شرکت اسکندری میشود.

انواع فن جوجه کشی

 

موتور دستگاه جوجه کشی

موتورهای دستگاه های جوجه کشی اسکندری ساخت مالزی بوده  و چرخ دنده های آن از فولاد آب دیده ساخته شده است این در حالی است  که موتور های سایر شرکت های سازنده دستگاهای جوجه کشی چینی بود و از کیفیت خوبی برخودار نمیباشند. طبیعتا موتور گرانتر با چرخ دنده بهتر باعث افزایش قیمت  خواهد شد

 

 

کنترل کیفی دستگاه ها

یکی دیگر  از دلایل که سبب شده  دستگاه جوجه کشی اسکندری گران شود کنترل کیفی دستگاه ها است که توسط سه ناظر مختلف تست و آزمایش میشود که طبیعتا قیمت تمام شده دستگاه را بالا میبرد. و مطمئنا درصد خطایی کارگر را در هنگام تولید کاهش میدهد.

بسته بندی ماشین جوجه کشی

سوالی اینکه دستگاهی که میخریم سالم به دست ما میرسد یا نه؟ دستگاه های گروه صنعتی اسکندری با بالاترین استاندارد ممکن بسته بندی شده اند و اول داخل پوشش های نایلونی قرار گرفته اند و سپس از ضربه گیر های یونولیتی استفاده شده است و در نهایت در داخل یک کارتن مقوایی ۵ لایه قرار گرفته اند که باعث آن میگردد دستگاه صحیح و سالم به دست شما برسد. این در حالیست که بسیاری از دستگاه های ساخته شده توسط سایر شرکت ها ذاتا به دلیل بسته بندی غیر اصولی سالم به دست مشتری نمیرسد. طبیعتا بسته بندی بهتر هزینه بیشتری هم دارد.

 

 

گارانتی دستگاه جوجه کشی

مطمئنأ گارانتی دستگاه نیز از جمله موارد هزینه بر محسوب میشود که بر قیمت دستگاه جوجه کشی تاثیر مثبت میگذارد در این بین دستگاه های که گارانتی دارهستند قیمت گران تری را تجربه خواهند کرد  در این میان متاسفانه شرکت های که دستگاه های ارزان قیمت میفروشند در هنگام فروش بیان میکنند که دستگاهشان گارانتی دار هست ولی زمانی که دستگاه دچار مشکل شد دریغ از گارانتی و پشتیبانی !!!

 

 

 

 

سخن آخر

همیشه گران بودن دستگاه جوجه کشی به منزله سود بیشتر نیست وقتی از دید یک کاربر ساده نگاه کنیم شاید به نظر برسد آن دستگاه که قیمت گران تری دارد خب ،  سود فروش بیشتری دارد ولی در همیشه اینگونه نیست مثلا اگر یک دستگاه ۱۲۶ تای گروه صنعتی اسکندری که قیمتی معادل یک میلیون صد هزارتومان دارد  را با یک دستگاه ساخت…………….. که قیمت هفت صد هزارتومانی دارد را مقایسه میکنید در ظاهر قضیه ما سود بیشتر میکنیم ولی باید توجه داشته باشید کل سود ما در این دستگاه ۹۰ هزار تومان میباشد این در حالی است که همان شرکت رغیب با وجود این که دستگاه را به قیمت هفت صد هزار تومن میفروشد بیش از ۲۰۰ هزار تومان سود میبرد. اما دریغ از کیفیت و راندمان !!!

با توجه به همه موارد ذکر شده یک دستگاه جوجه کشی  ساخت گروه صنعتی اسکندری بیش از ۹۰ درصد راندمان دارد. اما فکر میکنید یک دستگاه جوجه کشی ارزان قیمت رقیب چند درصد راندمان دارد؟؟!!  امتحان کنید…

 

پیشنهادات میکنیم مطالب زیر را در نیز در مورد  جوجه کشی مطالعه نمایید:

 

 

 

 

سایت دستگاه جوجه کشی را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

تلگرام دستگاه جوجه کشی
تویتر دستگاه جوجه کشی
فیس بوک دستگاه جوجه کشی
آپارات دستگاه جوجه کشی
اینستاگرام دستگاه جوجه کشی
یورتیوب دستگاه جوجه کشی

 

 

دستگاه های جوجه کشی

 

 

 

لینک های مفید محصولات :

۸

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله