چگونه یک پرنده مناسب بخریم

چگونه یک پرنده مناسب بخریم ؟ این اتفاق اغلب می افتد که یک فرد عادی به پرنده فروشی در محله ی خودش مراجعه می کند و وقتی که وارد فروشگاه می شود دنبال آنهایی که زیبایی خاصی دارند می رود و وقتی که یک لحظه با یکی از پرندگان زیبا چشم در چشم می شود ، مثلا یک طوطی با رنگ های شگفت آور(ماکائو) که آن شخص را با یک ” سلام” قدرتمند خوشامد گویی می کند ، آن فرد بلافاصله تحت تاثیر قرار گرفته و دقایقی بعد آن فرد را در حال رانندگی به خانه با طوطی جدیدش می بینیم.اکثر افرادی که خودشان را دراین وضعیت می یابند از این بی اطلاع هستند که ماکائو ها می توانند تا ۱۰۰ سال زندگی کنند و بعضی ها اصلا نمی دانند که این پرندگان رژیم غذایی خاصی را نیاز دارند و نیاز دارند که هر روز به بیرون از قفس و روی دست بیایند ، و اغلب شرایطی مانند این باعث به وجود آمدن صاحبان ناراضی و پرندگان ناخواسته می شود. اطمینان حاصل کنید که با استفاده از این راهنمایی ها این اتفاق برای خانواده ی شما نمی افتد.

How to Buy a Bird ش- چگونه یک پرنده بخریم 01

How to Buy a Bird ش- چگونه یک پرنده بخریم ۰۱

۱٫ در راهنمای خرید پرنده چگونه یک پرنده بخریم را بررسی میکنیم .

بخش اول یک اندازه انتخاب کنید.خرید یک پرنده ی بزرگ به این معنی است که شما باید زمان زیادی را برای آن صرف کنید.پرندگان بزرگ می توانند همراه خوبی برای شما باشند. اما آنها معمولا سرو صدای زیادی دارند و بیشتر خرابکاری و کثیف کاری می کنند و به مراقبت بیشتری نسبت به پرنده های کوچکتر نیاز دارند. به همین خاطر هم اگر شما اولین بار هست که میخواهید پرنده ای نگه دارید بهتر است از نژادهای کوچک شروع کنید.اندازه ی پرنده اولین گام در انتخاب نوع پرنده ی مناسب برای شماست پس حتما قبل از خرید اندازه را در نظر بگیرید.

How to Buy a Bird ش- چگونه یک پرنده بخریم 02

How to Buy a Bird ش- چگونه یک پرنده بخریم ۰۲

۲٫ گونه ی پرنده را انتخاب کنید. تصمیم بگیرید که شما یک پرنده ی فعالی می خواهید که به طور مداوم پرواز و با شما صحبت کند یا اینکه پرنده ی زیبا و آرامی می خواهید که فقط همراه شما باشد .پرنده ی شما باید با شخصیت شما مطابقت داشته باشد. اگر که شما با پرنده ی خود چیزهای مشترکی داشته باشید نگهداری از آن لذت بخش تر خواهد بود. همچنین این مهم است که بدانید هر گونه ی پرنده متفاوت است. برای مثال طوطی خاکستری آفریقایی بسیار متفاوت تر از یک قناری آواز خوان رفتار می کند. پس شما اگر به دنبال پرنده ای برای خودتان هستید باید به نوع رفتار پرنده نیز دقت کنید.

دستگاه جوجه کشی 840 تایی درنا 4
دستگاه جوجه کشی درنا ۴
How to Buy a Bird ش- چگونه یک پرنده بخریم 03

How to Buy a Bird ش- چگونه یک پرنده بخریم ۰۳

۳٫ نیاز های پرنده تان را شناسایی کنید. برخی از گونه های پرندگان به رژیم غذایی و مراقبت خاصی نیاز دارند. برای مثال طوطی استرالیایی بسیار زیبا در سایز متوسط هستند و در سراسر جهان به خاطر پرهای زیبا و رنگارنگشان تحسین برانگیزند. علاوه بر پرهای زیبا و شخصیت فوق العاده ی آنها ،سیستم گوارشی بسیار خاصی دارند که آنها را نیازمند تغذیه کردن از رژیم غذایی چون گرده ،شهد و میوه می کند. این باعث تولید مقدار زیادی دفع مایعات می شود که شما را ملزم به تمیز کردن قفس های آنها بیشتر از گونه های دیگر می کند. در حالی که دلایل خوبی برای خرید پرنده به عنوان حیوان خانگی وجود دارد چنین مسائلی هم برای صاحبان پرندگان قبل از اینکه گونه های مورد علاقشان را به خانه هایشان ببرند وجود دارد که باید بیاموزند.

How to Buy a Bird - چگونه یک پرنده بخریم 04

How to Buy a Bird – چگونه یک پرنده بخریم ۰۴

۴٫ محدوده ی قیمتی را تعیین کنید.نگهداری پرنده می تواند هزینه بر باشد که ممکن است قسمت زیادی از این هزینه ها شامل خود گونه ی پرنده باشد. پرنده های بزرگتر یک قیمت اولیه ی هزاران دلاری دارند و این گونه ها به طور کلی قفس ها و لوازم جانبی گران قیمتی را نیازمندند که هزینه را بالاتر می برد. حتی در پرندگان کوچکتر در حالی که اغلب در اوایل کم هزینه تر هستند هنوز هم صاحبان آنها با هزینه های درگیرند. برخی از پرندگان طول عمر نسبتا زیادی دارند و کسانی که صاحب این پرنده ها هستند مسئول غذا و مسکن و ارائه ی مراقبت های دامپزشکی در طول زندگی آنها هستند. همه ی این ها زمانی که شما میخواهید پرنده ای بخرید باید درنظر گرفته شود تا شما به مشکلی برنخورید.

How to Buy a Bird - چگونه یک پرنده بخریم 05

How to Buy a Bird – چگونه یک پرنده بخریم ۰۵

۵٫ متوجه مقدار زمانی که می توانید در اختیار پرنده تان بگذارید باشید. برخی از پرندگان مانند هوک بیلز نیاز به ورزش روزانه و تعامل و زمانی برای گذراندن در بیرون از قفس خود دارند. آیا شما قادر به سپری کردن حداقل دو ساعت در روز برای معاشرت با پرنده ی خود و نظارت به فعالیت های خارج از قفس او خواهید داشت ؟ اگر که نه ،یک سهره ،قناری و یا دیگر گونه های مستقل تر می تواند برای شما بهتر باشد. برای اطمینان از شاد و سالم ماندن حیوان خانگی خود شما باید میزان زمانی که می توانید برای پرنده ی خود سپری کنید را در نظر بگیرید.

How to Buy a Bird - چگونه یک پرنده بخریم 06

How to Buy a Bird – چگونه یک پرنده بخریم ۰۶

۶٫ پرورشگاه یا فروشگاهی را که مناسب شماست پیدا کنید.از اینکه با هزینه ی پرنده مشکلی نخواهید داشت مطمئن شوید. یک پرورش دهنده می تواند تمام اطلاعات لازم در مورد پرنده از جمله سلامت ،فعالیت و غیره را به شما خواهد داد. فروشگاه حیوانات خانگی می تواند به انتخاب پرنده ی سالم برای شما نیز کمک کند. هر اتفاقی که بیفتد از اینکه پرنده ی شما در کنار شما سالم و خوشحال است مطمئن شوید.
مراحل:
چیزهایی که قبل از اینکه پرنده تان را به خانه بیاورید باید رعایت کنید.

How to Buy a Bird - چگونه یک پرنده بخریم 07

How to Buy a Bird – چگونه یک پرنده بخریم ۰۷

۱٫ از وسایل پخت و پز تفلون استفاده نکنید. ممکن است که شما وسایل آشپزی جدیدی را نیاز داشته باشید. وسایل آشپزی نچسب ممکن است برای پرنده شما یا دیگر حیوانات خانگی تان کشنده باشد. هنگامی که به این وسایل آشپزی حرارت داده می شود در اثر این حرارت گاز های بی بو وجود می آید که می تواند برای پرنده کشنده باشد.این به این معنی است که هر لوازم آشپزی نچسبی که دارید باید بیرون بیاندازید و به وسایل و قابلمه و تابه های ساخته شده از فولاد و یا دیگر مواد ایمن احتیاج داشته باشید.

How to Buy a Bird - چگونه یک پرنده بخریم 08

How to Buy a Bird – چگونه یک پرنده بخریم ۰۸

چگونه یک پرنده بخریم

۲٫ با شمع ها و خوشبو کننده های هوا خداحافظی کنید. شمع ها و روغن های معطر و خوشبو کننده های هوا را زمانی که در اطراف حیوان خانگی تان استفاده می کنید می تواند یک خطر مطرح برای سلامتی آنها باشد . پرندگان دارای سیستم تنفسی بسیار حساس هستند و مواد شیمیایی و دود به راحتی به آنها غلبه میکند.

How to Buy a Bird - چگونه یک پرنده بخریم 09

How to Buy a Bird – چگونه یک پرنده بخریم ۰۹

۳٫ سیگار کشیدن در خانه ممنوع !دود سیگار به همان اندازه که برای خود شما ضرر دارد برای پرنده تان نیز مضر است. اگر از مواد دخانیات استفاده می کنید برای اینکه پرنده تان را سالم و امن نگه دارید آنها را دور از خانه استعمال کنید. و اگر اخیرا سیگار کشیده اید فراموش نکنید که قبل از اینکه پرنده را در دست بگیرید دستانتان را بشویید.

How to Buy a Bird - چگونه یک پرنده بخریم 10

How to Buy a Bird – چگونه یک پرنده بخریم ۱۰

چگونه یک پرنده مناسب بخریم

۴٫ برای زود بیدار شدن برنامه ریزی کنید. پرندگان هر روز با طلوع خورشید از خواب بیدار می شوند و آماده اند که روزشان را در اوایل صبحی روشن شروع کنند و همچنین این انتظار را از شما دارند. برای تنظیم خوابتان با دوست پردار خود آماده باشید. پرنده ی شما قبل از بیدار شدن صبحانه اش را آماده می خواهد و شما باید برای سرو غذایش در کنار او باشید.

How to Buy a Bird - چگونه یک پرنده بخریم11

How to Buy a Bird – چگونه یک پرنده بخریم۱۱

۵٫روی یک جارو برقی بسیار عالی سرمایه گذاری کنید. پرندگان تقریبا خرابکار هستند و کثیفی زیادی را به بار می آورند. در اکثر موارد ممکن است که شما هر روز تمیزکاری کنید و به طور مداوم پوسته ی دانه و زباله های دیگری را که در اطراف قفس حیوان شما می ریزد را جمع آوری کنید. قبل از اینکه پرنده تان را به خانه بیاورید از اینکه از عهده ی این کار بر می آیید یا نه مطمئن شوید.

How to Buy a Bird - چگونه یک پرنده بخریم 12

How to Buy a Bird – چگونه یک پرنده بخریم ۱۲

۶٫ ممکن است که از گل و گیاه های خانگی خود خلاص شوید. بسیاری از گیاهان خانگی سمی هستند و و اگر که پرنده ی شما از آنها بخورد ممکن است که باعث مرگ او شود. پس قبل از اینکه دوست پردارتان را به خانه بیاورید باید برای گیاهانتان خانه ی جدیدی پیدا کنید.

How to Buy a Bird - چگونه یک پرنده بخریم 13

How to Buy a Bird – چگونه یک پرنده بخریم ۱۳

چگونه یک پرنده مناسب بخریم

۷٫ شما باید به هر چیزی که می پوشید دقت کنید به طور طبیعی پرندگان به هر شئ درخشان جذب می شوند که این باعث می شود اشیایی مانند طلا و چیزهای پولکی و امثال این ها به اهداف بزرگ آنها تبدیل شود. برای اینکه از خود و وسایل و پرنده تان مراقبت کنید قبل از اینکه آنها را در دست بگیرید اگر چنین چیزهایی همراه خود داشته باشید در بیاورید. همچنین شما باید آماده ی از دست دادن تعدادی دکمه برای دوست پردارتان باشید. به همراه داشتن برخی از وسایل خیاطی ایده ی خوبی است.

How to Buy a Bird - چگونه یک پرنده بخریم 14

How to Buy a Bird – چگونه یک پرنده بخریم ۱۴

۸٫ شما باید برخی از سرو صدا ها را متحمل شوید. مطمئنا برخی از پرندگان می توانند صحبت کنند اما همه ی آنها می توانند صداهای ناهنجاری هم در بیاورند و یا آهسته زمزه کنند . پرنده ی شما حتما یک طیفی از صداهایی چون اینها را خواهد درآورد و اگر که شما می خواهید یک پرنده داشته باشید باید یک شکل کنار آمدن با این صداها و پرنده ی خود را پیدا کنید.

How to Buy a Bird - چگونه یک پرنده بخریم 15

How to Buy a Bird – چگونه یک پرنده بخریم ۱۵

چگونه یک پرنده بخریم

۹٫ از پرنده ی خود انتظار بودن یک پروانه ی اجتماعی را نداشته باشید. ممکن است زمانی که شما پرنده تان را ملاقات می کنید یک پرنده ی کاملا اهلی باشد ولی این دلیل نمی شود که حاضر به انجام همان رفتار باشما یا دیگر افراد باشد. گونه های خاصی هم وجود دارند که در معرض تبدیل شدن به (تک پرنده ) هستند و این ممکن است که برای هر پرنده ای اتفاق بیوفتد. به خصوص اگر پرنده فقط با یک نفر تعامل داشته باشد پس این مهم است که اگر برای خانواده تان یک پرنده می خرید هرکس تا آن اندازه که بتواند در مورد آن پرنده اطلاعاتی دریافت کند و در مراقبت و نگهداری آن شرکت کند. در این صورت ممکن است احساسات پرنده ی خانگی شما آسیب دیده و به خود آسیب بزند.
چگونه یک پرنده مناسب بخریم – نکات:
همیشه به یاد داشته باشید که پرنده ای را فقط به خاطر زیباییش نخرید بلکه پرنده ای را بخرید که مناسب خانواده و کیف پول شما باشد.
روی پرنده ای که می خواهید بخرید کمی تحقیق کنید . این تحقیقات می تواند ارتباط بین و شما و پرنده تان را قوی کند.
اگر در انتخاب پرنده ی خانوادگیتان دقت کنید و با آن مطابقت داشته باشید نگهداری از پرنده لذت بخش تر خواهد بود.
به عنوان اولین پرنده یا پرندگانی برای نگهداری چیزی نسبتا کوچک و ساده و آرام مانند یک شاه طوطی و یا حتی یک قناری امتحان کنید. قبل از اینکه قصد نگهداری چیزی مانند بچه را برای سال ها بکنید باید اصول و قوانین مراقبت و نوازش آن را یاد بگیرید.
نگهداری و همچنین پیدا کردن خانه برای پرنده های کوچک تر آسان تر از پرنده های بزرگتر است. (اما شما باید آماده ی مراقبت از هرگونه حیوان خود حتی اگر معلوم شود که آزار دهنده هستند باشید)
به جای خرید یک پرنده برای شروع شما می توانید یکی را قرض بگیرید.و یا در خانه ی دوستی که چنین پرنده ای دارد بنشینید و رفتار آن را ملاحظه کنید. پرندگان بزرگتر معمولا باهوش تر هستند و صاحبان متصل تری دارند. بنابراین سطح تجربه ی خود را افزایش دهید و دستورالعمل های دقیقی چون نحوه ی برخورد تان در زمانی که چیزی اشتباه پیش می رود را دریافت کنید.
هشدار
قبل از خرید پرنده مطمئن شوید که هیچ کس در خانواده تان آلرژی ندارد که شامل خودتان نیز هست. آلرژی پرنده بسیار شایع است و اکثر مردم تا زمانی که پرنده ای نباشد و دچار آن نشوند متوجه آن نیستند.

۲ ۱ vote
امتیازدهی به مقاله