استفاده از دستگاه جوجه کشی خانگی یک منبع ذخیره پول یا هدر دادن وقت؟

دستگاه جوجه کشی خانگی برای تخم های مرغ های شما ، یک پول جمع کن است یا یک وقت تلف کن ؟!
با توجه به ساخت و مدل این ماشین ها ، ماشین های جوجه کشی می توانند یک دستگاه لوکس گران قیمت باشند.پس آیا یک دستگاه جوجه کشی خانگی کم قیمت می تواند برای شما کارساز باشد در حالی که شما برای یک جوجه گیری یا هچ موفق به ارائه سطح مطلوب حرارت و رطوبت نیاز دارید؟
در این نوشته سعی شده است که مجموعه ای از دستورالعمل ها برای راه اندازی یک جوجه کشی موفق نوشته شود ، البته اگر این روش ها را شما برای خودتان انتخاب کنید.
در این روش چیزی که هدف همه ی ما از دستگاه جوجه کشی است ، یک جوجه گیری سالم و موفق می باشد.این ها دو تا از جوجه های سه روزه ی هستند که با همین روش های نوشته شده جوجه گیری شده اند .

آموزش جوجه کشی

آموزش جوجه کشی

یک خروس جنگی سیبل پات(چپ) و یک ساسکس روشن .رشد خودکار ماشین های جوجه کشی به این علت شهرت پیدا کرد که یک دید غیر معمول برای مردم بود.اطلاعاتی که در این صفحه می باشد همه از خواندن و مطالعه گسترده در مورد این ماشین ها و شنیدن از دوستان و همسایگان که از این ماشین ها استنفاده کرده اند برگرفته شده است.
جوانب مثب و منفی یک دستگاه جوجه کشی خانگی :
۱-این روش از جوجه گیری خیلی ارزان تر از استفاده از جوجه های ، جوجه گیری شده از یک دستگاه جوجه کشی صنعتی (هزینه بالا )است.با این حال باید این حقیقت را فراموش نکنیم نرخ جوجه گیری خانگی رابطه مستقیم با کیفیت و راندمان دستگاه جوجه کشی دارد و بسته به نوع و کیفیت ماشین جوجه کشی خانگی بین ۳۳ درصد تا ۹۵ درصد می باشد.هرچند که برخی از شرکت ها ادعا های خیال بافانه دارند ولی بایست خریدار در هنگام خرید دستگاه جوجه کشی بررسی های لازم را به دقت انجام دهد.
۲-شما می توانید تا حد زیادی از بازیافت موادی که ممکن است در اطراف خانه ی شما باشد استفاده کنید ، بدیهی است دراین حالت هزینه ی ساخت دستگاه جوجه کشی خانگی کمتر میشود ولی باید توجه کرد که کیفیت و راندمان کار نیز به نسبت پایین می آید.
۳-در دستگاه های جوجه کشی ، نگه داشتن سطح درجه ی حرارت و رطوبت بسیار دشوار است.این دو مهم ، از حساس ترین بخش های جوجه کشی هستند و اگر به درستی کنترل نشوند ، سطح و میزان جوجه گیری بسیار ضعیف خواهد بود.
۴-دستگاه های جوجه کشی در اتاقی که داری دمای پایین یا نوسان دمای زیادی هستند به خوبی کار نمی کنند،این برای برخی از دستگاه های جوجه کشی تجاری کوچکتر نیز صادق است .(در سری جدید دستگاه های جوجه کشی گروه صنعتی اسکندری تلاش بسیار شده است که این اتفاق تاثیر کمتری بر راندمان جوجه کشی داشته باشد.)
۵-نرخ هچ یا جوجه گیری به طور کلی از ماشین های جوجه کشی بسته به نوع دستگاه جوجه کشی و کیفت و سلامت تخم ها دارد،معمولا این نرخ بین ۳۰ درصد تا ۹۵ درصد می باشد.با این حال مهم است به یاد داشته باشید که در هر دوره ی تخم گذاری برای از تخم ها وجود خواهند داشت که هچ نخواهند شد برای برخی از دلایل که برای جوجه کشی مناسب نیست – مانند : سطح باروری پایین تخم ها ، زمان و مدت ماندن تخم ها ،ذخیره سازی ضعیف و مناسب نبودن محل نگهداری تخم ها ، باکتری ها و آلودگی تخم و غیره .
با همه این ها پیشنهاد میکنیم اگر تصمیم به جوجه گیری دارید بهتر است از دستگاه جوجه کشی مناسب و مطمئن استفاده نمایید.اگر تصمیم شما جدی است پس بیایید نگاهی به آنچه نیاز دارید بیندازیم.
لیست خرید برای جوجه کشی :
جست و جو در اینترنت تعداد زیادی از هر نوع تخم مرغ که در ماشین های جوجه کشی خانگی ، جوجه گیری شده اند را به ارمغان می آود.در پایین همه ی آن چیزی که شما برای پیشروی در این راه نیاز دارید نوشته شده است.
در قسمت بعدی مقاله به نکات مثبت بسیاری برای جوجه گیری خواهیم پرداخت .قسمت بعدی مقاله در تاریخ ۹۴٫۱۰٫۱۰ روی سایت قرار میگیرد.

 

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله
دستگاه جوجه کشی 12 تایی کاملا حرفه ای
دستگاه جوجه‌کشی ۱۲تایی (حرفه‌ای)