استفاده از روی در رژیم های پرندگان

استفاده از روی در رژیم های پرندگان | روی (Zn) مواد مغذی مهم در طیور است و کمبود آن با اختلالات مختلف همراه با رشد و عملکرد افسرده مرتبط است. در حال حاضر به رسمیت شناخته شده است که Zn نقش مهمی در آنتی اکسید شدن، رشد و توسعه، تولید، ایمنی و مسائل مربوط به استرس دارد. تجویز Zn می تواند رشد، تقویت ایمنی، افزایش ظرفیت آنتی اکسیدان، افزایش ترشح غدد درون ریز و ارتباط با مواد معدنی دیگر در روده را بهبود بخشد. در این بررسی، برخی از اطلاعات اساسی در مورد اهمیت و فعالیت Zn در داخل بدن و اضافه کردن Zn در رژیم های غذایی طیور مورد بحث قرار گرفته است.

معرفی مقاله

نیاز به روی در طیور

نیاز به روی در طیور

استفاده از روی در رژیم های پرندگان | رژیم غذایی Zn نقش مهمی در رشد و رشد استخوان جوجه ها دارد. سطح مجاز Zn برای جیره های طیور، همانطور که توسط شورای تحقیقات ملی توصیه می شود، بین ۴۰ و ۹۵ mg / kg رژیم غذایی (NRC،است. کمبود زنجیره غذا با چندین تظاهرات بالینی و بیوشیمیایی مرتبط است و در طیور منجر به رشد نامنظم، کاهش اشتها و افزایش مرگ و میر در گله می شود.

کمبود آن موجب زیان در صنعت مرغداری در قالب ضایعات ضعیف و کاهش تولید تخم مرغ از لایه ها می شود که جوجه های ناشی از ضایعات ناشی از آن در اغلب موارد با ناهنجاری های اسکلتی متولد می شوند و پس از انقضای این جوجه ها به سرعت از بین می روند. کمبود Zn رژیم غذایی در جوجه های رشد می کند باعث کاهش رشد، کاهش و ضخیم شدن استخوان های بلند و افزایش ضخامت مفصلی میشود

افزودن Zn به کشت های in vitro

افزودن Zn به کشت های in vitro

افزودن Zn به کشت های in vitro

بافت شناسی، غضروف اپیفیسیال استخوان های طولانی در جوجه های کمبود Zn به طور قابل توجهی در عرض کاهش می یابد و تقسیم سلولی کمتر در استخوان ها وجود دارد.

دستگاه جوجه کشی 168 تایی سوپر مینیاتور
دستگاه جوجه کشی ۱۶۸ تایی

استفاده از روی در رژیم های پرندگان | چن و همکاران مشاهده کرد که افزودن Zn به کشت های in vitro از بافت تیبیا باعث افزایش سنتز و غلظت محتوای DNA تیبالی می شود که نشان می دهد که Zn نقش مهمی در افزایش تکثیر سلولی در طول استخوان دارد. با توجه به Stevenson و همکاران. (۱۹۸۷) اکسید Zn اثرات حاد را ارائه می دهد که ممکن است پس از مکمل Zn برگشت پذیر باشد، در حالی که ضایعات شدید در بافت ها نشان می دهد که ممکن است آسیب های مزمن در سطح سلولی رخ داده باشد. علاوه بر این، تنفس می تواند سریع و زودرس شود و پرندگان تعداد سلول های بسته بندی شده در جوجه های کمبود Zn را در مقایسه با کنترل های تکمیلی افزایش می دهند (دل و همکاران)

نیاز به مکمل های غذایی روی دار

مکمل غذایی روی دار در طیور

مکمل غذایی روی دار در طیور

استفاده از روی در رژیم های پرندگان | نیاز به مکمل های غذایی Zn به خوبی تاسیس شده است و به طور معمول در صنعت تغذیه طیور تمرین می کند. به طور سنتی مکمل زین در خوراک مرغ از منابع غیر معدنی، به علت هزینه و در دسترس بودن، به صورت سولفات Zn (ZnSO۴) و اکسید Zn (ZnO) بود.  با این حال، در حال حاضر اکسایش بیشتری به نام ارگانیک وجود دارد که در خوراکهای تجاری مورد استفاده قرار می گیرند که معمولا به پروتئین های کوچک تقسیم می شوند و شبیه به فرم های معدنی موجود در مواد غذایی طبیعی هستند.

با این وجود، در هنگام شکل گیری رژیم های غذایی، این تفاوت ها در قابلیت زیستی باید مورد توجه قرار گیرد، زیرا توصیه های NRC معمولا بر اساس داده های قدیمی با استفاده از منابع غیر آلی، ساده نیست. نیاز زنجبیل مرغ ۴۰ میلی گرم بر کیلوگرم خوراک است.  در حال حاضر دو نوع تغذیه Zn در فرمول بندی رژیم های پرورش طیور استفاده می شود: ZnO (Zn ۷۲٪) و ZnSO۴H۲O (Zn ۳۶٪).

منابع ارگانیک روی برای طیور

منابع ارگانیک روی برای طیور

منابع ارگانیک روی برای طیور

استفاده از روی در رژیم های پرندگان | برای عملکرد تولیدی، Zn از منابع ارگانیک مانند Zn-متیونین و Zn-propionate بیشتر از منبع غیر معدنی Zn بیشتر در دسترس است.

Zn-picolinate یک منبع عالی است که به طور مؤثر جذب می شود، بعضی دیگر فرم های سیترات، گلوکونات و استات هستند، در حالی که سولفات جذب می شود. اثربخشی Zn بستگی به جذب آن از روده و قابلیت زیست در خون دارد. به خوبی تایید شده است که فرم آلی Zn نسبت به فرم غیر معدنی جذب می شود. اگر چه در حال حاضر کشاورزان طیور به طور منظم در رژیم پرندگان طی سطوح توصیه شده NRC از رژیم پرندگان استفاده می کنند تا از احتمال کمبود آن جلوگیری شود، این عمل با آلودگی محیط زیست مرتبط است زیرا سطوح اضافی Zn نمی تواند توسط محصولات استفاده شود

با توجه به افزایش قابلیت زیست زیستی ارگانیسم، ممکن است این عنصر اساسی را به میزان قابل ملاحظه ای پایین تر از سطح تمرین کرده و میزان دفع زنجیره کمتر را بدون بروز عملکرد پرندگان بهبود بخشد. رژیم غذایی و استرس اکسیداتیو Zn یک بخش ضروری از سیستم آنتی اکسیدانی در حیوانات است. فرایندهای متابولیک طبیعی باعث تولید اکسیژن بسیار فعال اکسیداتیو (ROS) می شود که خطر ابتلا به بیماری های مزمن را به علت آسیب غشاء و DNA و مهار سیستم ایمنی ایجاد می کند

 

آنتی اکسیدان ها

آنتی اکسیدان ها

آنتی اکسیدان ها

استفاده از روی در رژیم های پرندگان | آنتی اکسیدان ها با ROS مبارزه می کنند و بدن را از اثرات مضر ROS محافظت می کنند Zn قسمت عمده ای از آنزیم سوپراکسید دیسموتاز آنتی اکسیدان (SOD) است که به محافظت از بدن در مقابل ROS کمک می کند تا آنیون های سوپر اکسید را به پراکسید هیدروژن تبدیل کند (Niles et al.، ۲۰۰۸). Zn باعث کاهش استرس اکسیداتیو توسط آنتاگونیسم فلزات انتقالی فعال بازدارنده (مس و آهن غیر معدنی)، جلوگیری از تشکیل رادیکال های هیدروکسیل از پراکسید هیدروژن (H۲O۲). مهمترین مکانیزم Zn دخالت در واکنش فنتون است، با رقابت با سایت های اتصال فلزات گذار (آهن، مس و Zn)، خدمت به عنوان

 


گروه صنعتی اسکندری سازنده بهترین و با کیفیت ترین دستگاه جوجه کشی مخصوص جوجه کشی از طیور

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله