تاریخچه مرغ مینا

تاریخچه مرغ مینا:این  پرنده از زمان های دور و از دیرباز بومی جنگل های هندوستان بوده است. در کشور  هندوستان مرغ مینا  در محیط های شهری به وفور  یافت می شد. این پرندگان اغلب  در اطراف مراکز خرید  مدارس و پارک ها  برای یافتن غذا دیده می شدند.

تاریخچه مرغ مینا

تاریخچه مرغ مینا

آنها اغلب بر روی بر روی  کابل های برق سقف منازل  و در مناطق  پوشیده از چمن  برای یافتن حشرات و کرم ها کمین  می کردند . مرغ مینا  در مناطق روستایی  که در آن فعالیت های  کشاورزی انجام می شد  نیز به وفور دیده می شد  همچنین در محل هایی  که از گاو و  مرغ نگهداری می شد. مرغ مینای هندی  در سال ۱۸۶۰ میلادی از جنوب  آسیا به استرالیا  برده شد  و به عنوان یک عامل  کنترل بیولوژیک معرفی شد. این پررندگان در ملبورن  به منظور کنترل  آفات در باغ ها  و نیز در   کنز برای کنترل  سوسک نیشکر  پرورش داده شد . از این مناطق مرغ مینا  به سرعت  در امتداد ساحل  شرقی استرالیا  از جمله تاسمانی  و داروین  آدلاید  و پرت گسترش یافت. در این مناطق از مرغ مینای   هندی برای مبارزه  با آفات مهاجم  استفاده می کردند. مرغ مینا در حال حاضر  پرنده غالب  در مناطق  شهری امتداد  سواحل شرقی است. در رای گیری سال ۲۰۰۸ میلادی  مرغ مینا به  عنوان محبوب ترین   پرنده و مهم ترین  عامل مبارزه با آفات  در استرالیا  معرفی شد. در سال  ۱۹۰۲ میلادی این پرنده  به آفریقای  جنوبی که دارای  گیاهان  خودروی بسیاری است  مهاجرت  کرد  در آفریقا  از آنجا که  این پرنده  آفات  و حشرات  را از بین می برد  و به دیگر  پرندگان  حمله می کرد  و باعث ایجاد اختلاف  در زیستگاه طبیعی شده بود توسط  مردم کشته می شد از آن به بعد در  آفریقا قوانینی  برای حفاظت  از این پرنده   تصویب شد .در سال  ۱۸۶۶ میلادی  مرغ مینای  هندی به منظور  مبارزه  با آفت  نیشکر  به هاوایی  برده شد  و پس از  مدتی به دلیل   زاد و ولد  فراوان  خود این پرنده  به مشکلی  در هاوایی  تبدیل شد.

تاریخچه مرغ مینا

تاریخچه مرغ مینا

مینا  از جمله  پرندگان  بومی ایران است  .بیشتر در  جنوب  و جنوب شرقی  ایران دیده می شود.

در شهر تهران  و دیگر  شهر ها  پرنده ی از قفس رها شده  شروع به زاد و ولد  می کند. در جزیره کیش  این پرنده  به صورت گله ای دیده شده است.

دستگاه جوجه کشی 12 تایی کاملا حرفه ای
دستگاه جوجه‌کشی ۱۲تایی (حرفه‌ای)

مرغ مینا تمایل زیادیی به خوردن میوه  به ویژه توت و انجیر دارد  همچنین از شهد  دانه ها و حشرات  تغذیه می کند .گاهی  اوقات این پرنده   مارمولک های کوچک  ماهی ها و حتی  پرندگان دیگر را   نیز می خورد  .در  اسارت این پرندگان  با کرم تغذیه می شوند.

 

۳.۸ ۶ votes
امتیازدهی به مقاله