تحلیل دستگاه جوجه کشی کاکس ماشین

در این مقاله ما قصد داریم دستگاه جوجه کشی ۱۰ تای کاکس ماشین را تحلیل و بررسی نماییم و معایب و مزایای آن را مورد بررسی قرار دهیم

در نگاه اول محصولی را میبینم که به دلیل ارزان بودن مورد توجه اقشار مختلف مردم قرار گرفته  ، وشاید شما هم روزی قصد خرید این محصول را داشته اید یا دارید و یا هم اینک استفاده میکنید با ما همراه باشید تا ببینیم مزایا و معایب این دستگاه جوجه کشی چیست ؟

اکسیژن رسانی در دستگاه جوجه کشی کاکس ماشین

در دستگاه جوجه کشی ۱۰ تای کاکس ماشین به دلیل طراحی نادرست امکان تامین اکسیژن و تخلیه دی اکسید کربن را ندارد که در نهایت باعث کاهش راندمان جوجه کشی میشود. در واقع عمل تخلیه دی اکسید کربن و اکسیژن گیری مکانیزم درستی ندارد و باعث خفه شدن جنین داخل تخم میگردد.

تامین رطوبت در کاکس ماشین

در پایه های دستگاه جوجه کشی ۱۰ تای کاکس ماشین از سه اسفنج (پنبه) استفاده شده ، که وظیفه تامین رطوبت داخلی این دستگاه جوجه کشی را برعهده دارد چون تنظیم رطوبت در این دستگاه وجود ندارد رطوبت گاهی خیلی کم یا گاهی خیلی زیاد به تخم های نطفه دار میرسد

دستگاه جوجه کشی 168 تایی سوپر مینیاتور
دستگاه جوجه کشی ۱۶۸ تایی

نکته مهم تر این که اسفنج ها بعد از گذشت مدتی­­ از کارکرد دستگاه مرکز  تجمع انواع میکروب ، باکتری ها و آلودگی ها می شود که باعث آسیب جدی به تخم های نطفه دار می گردد و بعد از گذشت مدتی دستگاه توانای جوجه دهی را از دست میدهد.

تاثیر پذیری از دمای محیط و کیفیت بدنه ای مینی کاکس جنسیس

هر چند زیبای دستگاه میتوانست از نکانت مثبت آن باشد اما کیفیت بد بدنه بسیار مشهود است ضخامت هر جداره درب دستگاه کمتر از ۰.۱ میلی میباشد این امر مهم باعث آن شده است که شرایط گرمایی و سرمایی  محیط روی دستگاه تاثیر منفی بگذارد به نوعی که کوچکترین تغییرات دمایی محیط به دستگاه منتقل میشود. و تخم های داخل دستگاه را تحت تاثیر قرار میدهد.

زاویه گردش تخم ها ماشین جوجه کشی کاکس

در دستگاه ۱۰ تای  مینی کاکس جنسیس ، زاویه چرخش تخم ها بسیار ناچیز است  که در حالت معمول حداقل باید ۹۰ درجه میبود ، عدم وجود زاویه چرخش درست یکی از نکات ضعف مهم این دستگاه جوجه کشی ارزان قیمت به شمار میرود.

دماسنج و کنترل دما در دستگاه جوجه کشی مینی کاکس جنسیس

دستگاه ۱۰ تای کاکس ماشین در نسل های قدیمی از دماسنج آنالوگ استفاده میکرد  اما دستگا های جدید از دما سنج دیجیتالی  بهره میبرد  اما باید توجه داشته باشید این دما سنج دیجیتالی از ارزان قیمت ترین دماسنج های موجود در بازار بوده و دقت دمایی خیلی پایینی دارد. به نوعی که بسیاری از فروشندگان بازار داغ دستگاهای جوجه کشی خانگی ادعا میکنند انواع قدیمی دستگاه دما را دقیق تر تنظیم می نمود.

گارانتی دستگاه ۱۰ تای مینی کاکس جنسیس

شاید برای شما هم موقع خرید پیش آمده باشد که به گارانتی و خدمات پس از فروش محصولی که میخرید دقت کرده باشید ، با این که دستگاه جوجه کشی کاکس ماشین گارانتی خودش را نسبت به سال های قبل بهبود بخشیده ولی در همان حد گارانتی های شرکتی ایرانی ها است.

جمع بندی

به طور خلاصه باید بگوییم دستگاه جوجه کشی ۱۰ تای کاکس ماشین یکی از ارزان ترین دستگاه های جوجه کشی موجود در بازار میباشد.که برای جوجه کشی از بلدرچین و مرغ با راندمان پایین و  جهت تفنن جوابگو است و برای جوجه کشی از سایر پرندگان مانند بوقلمون ، کبک ، غاز ، اردک ، قرقاول در واقع مناسب نیست .

 

 

مرا در شبکه های اجتمایی دنبال کنید:

گروه صنعتی اسکندری در یوتیوب
گروه صنعتی اسکندری در تویتر
گروه صنعتی اسکندری در تلگرام
گروه صنعتی اسکندری در اینستاگرام
گروه صنعتی اسکندری در فیس بوک
گروه صنعتی اسکندری در آپارات
۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله