دستگاه جوجه کشی : تهویه ماشین جوجه کشی

تهویه در دستگاه جوجه کشی :  همانطور که میدانید نیاز به اکسیژن برای رشد جنین در تخم های نطفه دار یک فاکتور کاملاً ضروری و بسیار مهم میباشد. عملیات اکسیژن گیری در تخم های نطفه دار از طریق منافذ بسیار کوچک موجود بر روی پوسته تخم صورت می پذیرد. و از طریق این منافظ گازهای کربنیک به خارج از تخم منتقل میشوند. به صورت معمول میزان غغلظت اکسیژن به جهت رشد جنین داخل تخم حدود ۲۱ درصد میباشد یعنی در محیطی که جوجه کشی انجام میپذیرد ۲۱ درصد غلظت اکسیژن برای یک جوجه کشی موفق کفایت میکند و چنانچه این میزان کاهش یابد امکان جوجه دهی نیز کاهش خواهد یافت.

در صورت تمایل به خرید دستگاه جوجه کشی تمام اتوماتیک میتوانید به فروشگاه دستگاه های جوجه کشی اسکندری مراجعه فرمایید.این دستگاه های جوجه کشی دارای ۲ سال گارانتی بی قید و شرط و قیمت بسیار مناسبی میباشند که با آخرین تکنولوژی روز دنیا طراحی و تولید میگردند.

شرایط مرغ مادر در دستگاه های جوجه کشی

دستگاه های جوجه کشی موجود در بازار که دقیقاً مطابق با شرایط مرغ مادر تعبیه شده اند نیز دقیقاً میبایست همین شرایط را در انکیباسیون خود اعمال نمایند به نوعی که تخم درون دستگاه جوجه کشی دقیقاً همانند مرغ مادر باشد یعنی به همان میزان دما ، به همان میزان رطوبت ، به همان میزان چرخش و ده ها مورد دیگر که فقط یکی از آنها میزان غلظت اکسیژن میباشد. و جالب اینجا است که به ازای هر یک درصد کاهش غلظت اکسیژن ۵ درصد از احتمال تبدیل تخم نطفه دار به جوجه کاسته میشود. بهتر است این موضوع را بدانید که جنین داخل تخم تحمل ازدیاد اکسیژن را دارد اما تحمل کاهش اکسیژن را ندارد و سریعاً جنین خفه خواهد شد. از دیگر نکات جالب این است که جنین در طول دوره جوجه کشی به ۴۶۱۷ سانتی منر مکعب اکسیژن نیاز دارد و حدود ۳۸۶۴ سانتی متر مکعب نیز از خود گاز کربنیک خارج میسازد.

 

تاثیر ارتفاع و میزان اکسیژن در جوجه کشی

تاثیر ارتفاع و میزان اکسیژن

تاثیر ارتفاع و میزان اکسیژن

هرچه مکانی که جوجه کشی میکنید ازتفاع بالاتری از سطح دریا داشته باشد جوجه کشی سخت تر خواهد بود چراکه میزان غلظت اکسیژن در نقاط بالا کمتر است. برای مثال این مورد تست شد و در جواب اینگونه بوده است که در ۲۴۰ پا ارتفاع درصد جوجه دهی حدود ۸۵ درصد و در ارتفاع ۷۱۶۰ پا این میزان حدود ۶۴ درصد بوده است یعنی با افزایش ارتفاع راندمان ۲۱ درصد کاهش یافته است.نکته دیگر این است که میزان گاز کربنیک موجود در اطراف تخم های نطفه دار باعث کاهش راندمان جوجه دهی خواهد شد و چنانچه میزان گاز کربنیک به حدود ۵ درصد برسد درصد جوجه دهی تخم نطفه دار به صفر خواهد رسید. به همین دلیل یکی از استاندارد هایی که در ماشین های جوجه کشی رعایت میشود ااین است که میزان گاز کربن به بیشتر از ۰/۵ نرسد.

دستگاه جوجه کشی ۳۰ تایی
دستگاه جوجه کشی ۳۰ تایی

 

تهویه مکان قرار گیری دستگاه جوجه کشی

تهویه و میزان اکسیژن

تهویه و میزان اکسیژن

برای تهویه مناسب دستگاه جوجه کشی میبایست اتاقی که دستگاه جوجه کشی در آنجا قرار دارد نیز به طور منظم و مداوم صورت پذیرد. هر یک تخم مرغ نطفه دار حدود ۲۷/۰ متر مکعب هوا در ساعت نیاز دارد، البته در اکسریت دستگاه های جوجه کشی این میزان اکسیژن از طریق دریچه های تعبیه شده صورت میگیرد. گروه صنعتی اسکندری یکی از برترین سازندگان دستگاه های جوجه کشی میباشد که انواع دستگاه های جوجه کشی خانگی و صنعتی را طراحی ، تولید و روانه بازار مینماید . دستگاه های جوجه کشی این واحد تولیدی با نام های ایزی باتور و سوپر مینیاتور در بازار ایران و خاورمیانه به فروش میرسند. دستگاه های جوجه کشی اسکندری دارای ۲ سال گارانتی بی قید و شرط و ۱۰ سال خدمات پس از فروش میباشند که تمامی استاندارد های جوجه کشی در این دستگاه ها کاملاً رعایت شده است.


گروه صنعتی اسکندری یکی از برترین تولید کنندگان دستگاه های جوجه کشی


برای مشاهده انواع دستگاه های جوجه کشی خانگی و صنعتی تمام اتوماتیک میتوانید به فروشگاه دستگاه های جوجه کشی خانگی و صنعتی گروه صنعتی اسکندری مراجعه فرمایید.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله