دستگاه جوجه کشی داخلی یا خارجی

دستگاه های جوجه کشی در سطح جهان با وجود برندهای معتبری همچون برینسئا بریتانیا ، ویکتوریای ایتالیا و آرکام کره شناخته شده هستند. در ایران نیز برندهایی مانند ایزی جیک ، کاکس ماشین و گروه صنعتی اسکندری در حال رقابت هستند.اگر شما نیز در پی خرید دستگاه جوجه کشی هستید در بازار با برندهای مختلف ماشین های جوجه درآوری ایرانی و یا خارجی مواجه خواهید شد. در این مقاله قصد داریم شما را با مزایا و معایب خرید ماشین های ایرانی و خارجی آشنا کنیم. در خرید دستگاه جوجه کشی باید به مواردی مانند قیمت ، کیفیت ، اصل یا بدل بودن کالا ، گارانتی و خدمات پس از فروش ، راندمان ، نصب دستگاه و سایر موارد توجه کنید.

دستگاه جوجه کشی خارجی آرکام کره

قیمت ماشین جوجه کشی

قیمت از عوامل تاثیر گذار بر عرضه و تقاضای هر کالایی است. در ادبیات اقتصادی معمولا افزایش قیمت باعث افزایش عرضه و کاهش تقاضا می شود. در مورد کالاهای خارجی مخصوصا دستگاه جوجه کشی خارجی باید توجه کنید که قیمت بالای این انکوباتورها تنها به دلیل کیفیت آن ها نیست بلکه عواملی مانند هزینه های ثبت سفارش ، مالیات و عوارض واردات کالا ، هزینه های حمل و نقل و قیمت دلار باعث قیمت بالای این ماشین های جوجه درآوری نسبت به دستگاه های داخلی می شود. بنابراین با صرف هزینه پایین تری می توانید دستگاه جوجه کشی باکیفیت ایرانی قابل رقابت با انکوباتورهای خارجی بخرید.

قیمت ماشین جوجه کشی

کیفیت ماشین جوجه کشی

در خرید دستگاه های جوجه کشی حتما باید به کیفیت قطعات استفاده شده در ساخت آن ها توجه کنید. طبیعی است که دستگاه هایی که از قطعات باکیفیت ساخته شده اند دارای قیمت بالاتری نیز باشند. استفاده از دستگاه های بی کیفیت با تلف کردن تخم های نطفه دار ضرر اقتصادی بیشتری را برای شما به دنبال خواهند داشت. در ایران برخی سازندان دستگاه های جوجه کشی مانند گروه صنعتی اسکندری از قطعاتی مانند سنسورهای SHT کالیبره شده در سوئیس بهره می گیرند. در کل دنیا فقط کارخانه آرکام کره و ویکتوریای ایتالیا و گروه صنعتی اسکندری در ایران از این سنسورها استفاده می کنند. این امر نشان دهنده کیفیت بسیار بالای برخی برندهای ایرانی است.

دستگاه جوجه کشی سوپر مینیاتور 126 تایی
دستگاه جوجه کشی ۱۲۶ تایی

راندمان جوجه کشی

اگر به دنبال کسب درآمد از جوجه کشی هستید ، باید از دستگاه های جوجه کشی با راندمان مناسب استفاده کنید. حتما در موقع خرید توجه داشته باشید که دستگاه خریداری شده دارای راندمان قابل قبول باشد. در میان دستگاه های جوجه کشی ایرانی نیز ماشین هایی وجود دارند که از راندمان بسیار بالا و در حد ماشین های برندهای معتبر خارجی برخوردارند.

راندمان دستگاه جوجه کشی

اصل یا بدل بودن کالا 

دستگاه هایی در داخل ایران به فروش می رسند که تماما از قطعات چینی ساخته می شوند و تنها اسم برند ایرانی را به یدک می کشند. جالب این است که سازندگان این دستگاه های جوجه کشی که ادعا می کنند ماشین هایشان را با استفاده از قطعات کره ای و هلندی می سازند ، از قطعات بسیار شبیه به هم در ساخت دستگاه جوجه کشی استفاده می کنند. برخی کارشناسان بر این عقیده هستند که این قطعات ساخت کشور چین هستند که در ایران به اسم قطعات هلندی و کره ای مونتاژ شده و به فروش می رسند.

نصب دستگاه جوجه کشی 

در خرید دستگاه های جوجه کشی باید به این مورد دقت کنید که دستگاه های جوجه کشی خارجی از خدمات نصب در داخل ایران برخوردار نیستند. در صورت خرید دستگاه های جوجه کشی ایرانی می توانید از خدمات نصب کارخانه که توسط مهندسین انجام می پذیرد استفاده کنید.

گارانتی و خدمات پس از فروش

گارانتی و خدمات پس از فروش از جمله فاکتورهای بسیار مهم است که باید در خرید دستگاه جوجه کشی به آن توجه کنید. دستگاه های جوجه کشی خارجی مانند آرکام به دلیل تحریم هایی که علیه اقتصاد ایران انجام شده است ، قادر به ارائه خدمات پس از فروش به مشتریان ایرانی نیستند. در صورت خراب شدن قطعات این دستگاه ها باید هزینه زیادی را جهت تهیه قطعات آن ها متحمل شوید.

رضایت خریداران

حتما در خرید دستگاه جوجه کشی توجه کنید که با پرداخت قیمت پایین دستگاه کم کیفیت تری را خریداری خواهید کرد و با زیان اقتصادی مواجه خواهید شد. ان امر باعث بدبینی شما به دستگاه های جوجه کشی ایرانی شده و شما را به خرید دستگاه گران قیمت خارجی سوق می دهد. به همین دلیل توصیه می کنیم که با صرف هزینه معقولانه ای دستگاه جوجه کشی ایرانی باکیفیت بخرید.

پیشنهادات میکنیم مطالب زیر را در نیز در مورد  جوجه کشی مطالعه نمایید:

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله