دستگاه جوجه کشی مخصوص طوطی ، کاسکو ، قناری

وقتی که قصد خرید دستگاه جوجه کشی مخصوص پرندگان زینتی را دارید با انبوهی از برندهای مخلتف موجود دربازار مواجه میشود که سازندگان این ماشین های جوجه کشی بیان میکنند که دستگاهشان توانایی جوجه آوری ازانواع پرندگان زینتی را دارا میباشد در این بین برخی شرکت ها ساخت دستگاه جوجه کشی تا حدودی توانسته اند کیفیت دستگاه های خود را پایا پای مطابق معیار های جهانی ارتقا دهند و کیفیت تضمین شده ای را برای دستگاه های خود به ارمغان بیاورند ما در این مقاله به بررسی برترین های این حوضه خواهیم پرداخت و از صرف وقت برای دستگاهای همچون بلدرچین دماوند که ماهیتشان مختص تولید و پرورش پرندگان اهلی مانند بلدرچین هست خوداری خواهیم کرد.

 

من به عنوان یک کارشناس، انواع دستگاه جوجه کشی را که قابلیت جوجه کشی از پرندگان زینتی دارند را به چند قسم تقسیم مینمایم

۱- دستگاه های جوجه کشی گروه صنعتی اسکندری

دستگاه جوجه کشی ۲۰۰۰ تایی

۲- دستگاه های جوجه کشی گروه صنعتی اسکندری سری ایزی باتور

۳- دستگاه های جوجه کشی ایزی جیک

۴- دستگاه های جوجه کشی آرکام کره

۵- دستگاه های جوجه کشی کاکس ماشین

 

در نگاه اول باید دستگاه های جوجه کشی کاکس ماشین و ایزی جیک را کنار گذاشت دلیل آن هم کاملا روشن است چون دستگاه های جوجه کشی کاکس ماشین و ایزی جیک از سنسور های چینی در محصولات خود استفاده میکنند و دستگاه ها ذاتا چینی هستند و شواهد کاملا روشنی برای این کار وجود دارد ، کاکس ماشین ادعا میکند دستگاهایش ساخت هلند هست و ایزی جیک ادعا میکند دستگاه هایش ساخت کره هستند اگرشما در گوگل به زبان انگلیسی عبارات کاکس ماشین هلند  را جست وجو نمایید مشاهده مینمایید که چنین شرکتی اساسا وجود ندارد همچنین اگردر گوگل  جنیسیس کره را جست وجو فرمایید به نتایج مشابه مورد قبلی بر میخورید که هیچ گونه وجود خارجی ندارد دراین میان اگر در سایت علی بابا به دنبال دستگاه های جوجه کشی چینی باشید به راحتی میتوانید مشاهده کنید که این محصولات چینی که در ایران ادعا میشود ساخت هلند و کره هستند مابین ۳۰ تا ۴۰ دلار به فروش میرسند. با یک حساب سسر انگشتی میتوان فهمید که قیمت تمام شده این دستگاه ها حدودا ۱۵۰ الی ۲۰۰ هزار تومان است که به مراتب خیلی پایین تر از قیمت فروش آنها در ایران میباشند. و فروشنده سود زیادی را در این بین نصیب خود میکند اما دریغ از کیفیت ایده ال!!

 

دستگاه جوجه کشی سری ایزی باتور

دستگاه جوجه کشی سری ایزی باتور

دستگاه های جوجه کشی اسکندری

دستگاه های جوجه کشی اسکندری به دو نوع تقسیم میشوند یک دسته سری ایزی باتور ودیگری سری سوپر میناتور که سری سوپر منیاتور مخصوص جوجه کشی از پرندگان اهلی طراحی شده اند و برای پرندگان زینتی مناسب نیستند درواقع  سری سوپر میناتور قابل مقایسه با دستگاهای جوجه کشی شرکت بلدرچین دماوند است که مختص پرندگان اهلی مانند مرغ ، بلدرچین ، بوقلمون ، غاز میباشد.

اما سری ایزی باتور:

در بین دستگاهای جوجه کشی اسکندری سری ایزی باتور، ایزی باتور ۱ و ایزی باتور ۲ برای جوجه کشی از پرندگان زینتی طراحی نشده اند و کیفیت این دستگاه ها برای جوجه کشی از طوطی  ، کاسکو ، قناری مناسب نیستند اما دستگاه جوجه کشی ایزی باتور ۵ و ایزی باتور ۶ یکی از برترین کاندیدا ها جهت جوجه کشی از پرندگان زینتی محسوب میشود که از کیفیت بسیار خوبی بر خوردار میباشد.  و ذاتا برای جوجه کشی از پرندگان همچون طوطی ، کاسکو ، قناری طراحی شده است.

دستگاه جوجه کشی خارجی

دربین دستگاه های جوجه کشی خارجی نیز کینگ آرکام سوربیست و محصولات خانگی آرکام برای جوجه کشی پرندگان زینتی مناسب محسوب  میشود. اما مشکل اساسی که وجود دارد نبود لوازم یدکی ولوازم مصرفی ( موتور ، سنسور، پد سلولزی…) است. که به هیچ وجه در بازار موجود نیستند. مخصوصا لوازم مصرفی که خیلی برای استفاده از دستگاه حیاتی است مانند پد سلولوزی که اصلا در بازار یافت نمیشود.

 

کیفیت قطعات داخلی آرکام

اما شایعه که در مورد ارکام وجود دارد،

که از لوازم ژاپنی بهره میبرد و در کره مونتاژ میشود این درحالیست که وقتی قطعات داخلی ارکام را منشکافی میکنیم به وضح میتوان دید که موتور استفاده شده در داخل برد این محصول چینی میباشد که از این بین میتوان گفت اکثر قطعات داخلی استفاده شده ساخت چین میباشد فن هایش مارک  (م) هست که در چین تولید میشود.

هر چند که کیفیت قطعات تولید شده در این محصول نسبت به گذشته پایین آمده اما هنوز هم جز بهترین های بازار محسوب میشود.  و جای نگرانی نیست البته امروز بیشتر قطعات تولید شده شرکت ها وابسته به چین میباشد و تجارت بدون چین امکان پذیر نمیباشد.

 

نکته مهم دیگراین که ، قیمت ارکام سوربیست به صورت سرسام آوری بسیار زیاد است قیمت تمام شده این دستگاه در زمان نگارش این مقاله یک میلیون صد نود هزار تومان است که در اصل فاقد گارانتی هست، و احتمالا فروشنده در زمان فروش بیان خواهد کرد که این دستگاه گارانتی دار است ولی زمانی که دستگاه دچار مشکل شد دریغ از گارانتی !! این در حالیست که ایزی باتور ۵ سیصد چهل پنج هزار تومان با ارسال رایگان و ایزی باتور ۶ چهارصد نود پنج هزار تومان با ارسال رایگان و ارکام سورو بیست یک میلیون صد نود هزار تومان با ارسال رایگان  که در واقع تفاوت دو تا سه برابری قیمت توجیهی ندارد چون از لحاظ کیفیت سری ایزی باتور در مواردی حتی بهتر عمل میکند مثل چرخش ۳۶۰ درجه تخم ها که  ایزی باتور حتی از ارکام  هم بهتر است.

نتیجه نهایی

پیشنهاد ما استفاده از دستگاه های ایزی باتور ۵ و ایزی باتور ۶ گروه صنعتی اسکندری است به عنوان مثال در باغ وحش ارم و باغ وحش امام رضا از ایزی باتور ۶ برای جوجه کشی از پرندگان خاص و زینتی استفاده میکنند. همیشه ما ایرانی ها از جنس خارجی استقبال کرده ایم و همیشه خارجی پرست بوده ایم و احتمالا همیشه همینطور باقی خواهیم ماند و طبیعتا همیشه درصد بی کاری ما بالا و رشد اقتصادی مان پایین خواهد بود. با این وجود به نظر نگارنده هر چند هنوز هم آرکام سورو بیست قطعا بهترین دستگاه جوجه کشی برای پرند های زینتی در ایران است ولی کیفیت ایزی باتور۶ بسیار نزدیک به آن میباشد به نوعی که سه مزیت ایزی باتور به آرکام یعنی قیمت بسیار مناسب تر و چرخش ۳۶۰ درجه تخم در داخل دستگاه و البته گارانتی بهتر این دستگاه نسبت به آرکام موجب گردیده این بنده در حال حاضر ایزی باتور۶ را بهترین محصول برای جوجه کشی از پرندگان زینتی بدانم. هر چند طبیعتا مخاطبین در انتخاب آزاد میباشند.

 

 

پیشنهادات میکنیم مطالب زیر را در نیز در مورد  جوجه کشی مطالعه نمایید:

 

 

سایت دستگاه جوجه کشی را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

تلگرام دستگاه جوجه کشی
تویتر دستگاه جوجه کشی
فیس بوک دستگاه جوجه کشی
آپارات دستگاه جوجه کشی
اینستاگرام دستگاه جوجه کشی
یورتیوب دستگاه جوجه کشی

 

دستگاه های جوجه کشی حرفه ای مخصوص پرندگان زینتی

 

 

 

 

لینک های مفید محصولات :

۸

 

 

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله