رفع اختلالات پا در جوجه ها (گشاد شدن و جدا شدن آنها ازهم) با یک لیوان

رفع اختلالات پا در جوجه ها : این بیماری وضعیتی برای پاهای جوجه هاست که در آن پاهای جوجه ها به دوطرف باز می شوند که در برخی اوقات یک پا تحت تاثیر قرار می گیرد و گاهی اوقات هر دو پا را دچار می کند. این بیماری بیشتر در جوجه های پرورش یافته روی یک سطح لغزنده مانند یک روزنامه رخ می دهد اما علت های دیگری نیز ازجمله مسائلی مانند دمای ماشین جوجه کشی ، کمبود ویتامین یا موقعیت ضعیف یک تخم مرغ را نیز شامل می شود. همه ی طیور در معرض این بیماری هستند.

روش DYI برای رفع اختلالات پا در جوجه ها

اگر شما به دنبال راه حل هایی برای این بیماری هستید شما می توانید پیشنهاداتی برای تامین امنیت پاها با استفاده از چسب زخم و یا نوار های پزشکی و رشته ای ببینید . جوجه مرغ ها برای استفاده ی آسان و قابل حذف دوست دارند که از باندهای وت رپ استفاده کنند. ایده این است که به پاها اجازه داده شود تا در وضعیتی مناسب تقویت شوند . اگر به زودی درمان شده باشند می توانند از اثرات طولانی مدت آن جلوگیری به عمل آورد.

در رفع اختلالات پا در جوجه ها اگر پرنده بیش از حد کوچک باشد چه  کنیم ؟

ما تصمیم گرفته ایم که بلدرچین ها را جوجه کشی کنیم. این جوجه بلدرچین ها زمانی که از تخم مرغ ها بیرون می آیند تقریبا به اندازه ی نصف یک دلار هستند.جوجه آخری که از تخم در جوجه کشی بلدرچین بیرون می آید معمولا این جوجه ی آخری مشکلات زیادی در پاهایش خواهد داشت و به طور پشت سرهم به پشت و کنار خود خواهد افتاد. بلدرچین تازه بدنیا آمده آن هم از نوع مریض بسیار ضعیف بوده و کوچک می باشد به خاطر همین  تلاش برای متصل کردن هرچیزی به پاها حتی به اندازه ی یک خلال دندان کوچک نه تنها مفید نخواهد بود بلکه نتیجه ی عکس خواهد داشت.
اما در عوض من یک ترفند جالب با استفاده از یک لیوان آب خوری برای شما خواهم گفت. این ترفند در مورد تمام طیور جوان کار خواهد کرد اما اندازه ی لیوانتان باید مناسب اندازه ی پرنده تان باشد. در مرحله ی اول چیزی مثل یک حوله ی کاغذی را در ته لیوان قرار دهید که مانند یک لانه به نظر برسد. سپس جوجه ی بیمار را داخل این لیوان بگذارید .در حالی که جوجه ی شما در حال درمان فیزیکی خودش است از تماشای یک برنامه ی تلویزیونی یک ساعته لذت ببرید . قرار است که جوجه به کمک دو طرف از شیشه و حوله ی کاغذی لانه گذاری بر روی پاهای خود بایستد. بدیهی است که جوجه بخواهد از لیوان بیرون بیاید پس به پاهایش بیشتر فشار می آورد تا بتواند از داخل لیوان خلاص شود. این کار باعث تقویت و قوی شدن پاهای او میشود .
در موارد شدید ممکن است که درمان فیزیکی چند جلسه ای بیشتر طول بکشد. برای جوجه بلدرچین کوچک ما یک جلسه کافیست. جوجه ی بیمار به جداشدن از دیگر هم نوعانش ادامه می دهد چون آن بسیار کوچک است و نمی تواند تعادل خود را حفظ کند اما روز بعد آماده ی پیوست به گروه خواهد بود. تنها شاخص در حال حاضر برای تشخیص جوجه ی بیمار ، کوچک بودن آن از سایر جوجه هاست. (به خاطرهچ شدن دیر آن ).

مراقبت های بیشتر برای جوجه های مبتلا به اختلالات پا – رفع اختلالات پا در جوجه ها

اطمینان حاصل کنید که توجه بیشتر و نزدیکتری به جوجه های مبتلا دارید . مثلا من ترجیح می دهم که آنها را از سایر جوجه ها جدا نگه دارم که زیر پای دیگر جوجه ها نمانند. این کار همچنین درنظارت بر غذا و آبی که مصرف می کنند کمک می کند. جوجه های مبتلا به این بیماری اغلب نمی توانند به صورت مستقل به آب و غذا دسترسی پیدا کنند و همچنین در خطر افتادن و غرق شدن در آب هستند. اگر چه جوجه ها می توانند در چند روز اول از زندگیشان زنده بمانند اما آب برای بهبود آنها و سلامت کلی ضروری است.

دستگاه جوجه کشی 12 تایی کاملا حرفه ای
دستگاه جوجه‌کشی ۱۲تایی (حرفه‌ای)

اگر شما نیز تجربه ای در مورد اختلال پای پرندگان و کجی پای پرندگان دارید با ما و دیگران در قسمت نظرات در میان بگذارید.

۳.۶ ۴۱ votes
امتیازدهی به مقاله