بخش پایانی : ساخت دستگاه جوجه کشی

ساخت دستگاه جوجه کشی : در ابتدا پیشنهاد میکنیم بخش اول این مقاله را مطالعه فرمایید.

استفاده از دستگاه جوجه کشی خانگی یک منبع ذخیره پول یا هدر دادن وقت؟

 

لیست خرید برای جوجه کشی :
جست و جو در اینترنت تعداد زیادی از هر نوع تخم مرغ که در دستگاه جوجه کشی خانگی ، جوجه گیری شده اند را به ارمغان می آود.در پایین همه ی آن چیزی که شما برای پیشروی در این راه نیاز دارید نوشته شده است.
لیست خرید زیر برای ساخت دستگاه جوجه کشی در خانه می باشد ، باید توجه داشت در کنار کمتر هزینه کردن برای ساخت این دستگاه جوجه کشی به نسبت دستگاه های ساخته شده در کارخانه ، راندمان و کیفیت جوجه کشی به شدت پایین می آید و لذت کار به مقدار زیادی از بین می رود.
خود ظرف یا دستگاه : به منظور ثابت نگه داشتن سطح گرما و رطوبت باید به خوبی عایق بندی شده باشد.بهترین انتخاب ، جعبه ی سرو پیک نیک ، ظروف پلی استرن و یا یخپال و فریزر متروکه می باشد.
روش گرم کردن آن : بهترین انتخاب یک لامپ استاندارد ۲۵ وات متصل به یک لامپ اتصالات است که در گوشه ای از ظرف قرار گرفته باشد.
مقداری سنگ ریزه یا سنگ : حرارت را میتوان در دمای ثابت بیشتر با قرار دادن مقداری سنگ در ته ظرف پایدار کرد.
شبکه سیم قوی : عنصر حرارت ( لامپ) باید قبل از جوجه ها از تخم ها جدا شود در غیر این صورت این خطر واقعی وجود دارد که آنها سوزانده خواهند شد و بسته به نوع مواد خود ماشین جوجه کشی هم می تواند در خطر باشد.
یک کاسه و اسفنچ برای نگه داری آب و حفظ رطوبت در سطح مناسب : کاسه باید دور از جوجه های هچ نگهداری شود در غیر این صورت ممکن است جوجه ها به راحتی در آن غرق شوند.قرار دادن آن روی زمین باشبکه ای در بالای آن یک راه حل خوب است.
دماسنج و رطوبت سنج برای خواندن دما و رطوبت : لازم است که برای خواندن درست آن ها در کنار تخم مرغ ها قرار داده شود.
برخی از مدل ها شامل یک فن هستند ( به طور کلی یک فن کامپیوتر ) فن به گردش موثر هوای گرم کمک می کند و وجود یک موتور کوچک برای مکانیزم چرخش الزامی است در غیر این صورت تخم مرغ باید به صورت دستی چرخانده شود.
درست کردن و تنظیم ماشین جوجه کشی خودتان :
من ساعت ها با مجموعه ای از دستورالعمل ها و فیلم هایی در رابطه با این موضوع درگیر شده ام و فکر میکنم که شما نیز به آن نیاز دارید.
توصیه من در ابتدا خرید دستگاه جوجه کشی مناسب و با کیفیت می باشد که در کنار راحتی کار و استفاده قدرت و عمل کرد بالایی دارد ولی در کل اگر تصمیم به جوجه کشی جدی ندارید و مهم نیست برای شما کیفیت کار پیشنهاد میکنم چهار فیلم که
در قسمت بعدی مقاله به نکات مثبت بسیاری برای جوجه گیری خواهیم پرداخت توجه فرمایید.
راهنمای ساخت دستگاه جوجه کشی در خانه :
چگونه دستگاه جوجه کشی بسازیم ؟ ( مدل ۱ )
این یکی از دستگاه های جوجه کشی خانگی است که هچ و جوجه گیری خیلی ضعیفی داشت که تنها یکی از تخم ها هچ شده بودند.با این حال برخی از ویژگی های بسیار عالی داشت مانند سنگریزه ها برای حفظ درجه ی حرارت.با توجه به ویژگی های دسترسی پیشرفته تر در مدل های دیگر .
خصوصیات مثبت : سریع ، آسان ، و ارزان – سنگریزه ها در آن به حفظ درجه ی حرارت کمک می کند.سویچ دیمر به کنترل راحت تر درجه ی حرارت کمک می کند.
خصوصیات منفی : دما به سرعت بر اثر نوسانات دمای اتاق تاثیر می پذیرید.نیاز به در دست داشتن یک مانیتور برای نظارت سطح دما و رطوبت .تمیز کردن فوم (استیروفوم)بسیار سخت است مخصوصا اگر دوباره استفاده شود.
توجه : این ماشین جوجه کشی خانگی مناسب برای جوجه کشی نمی باشد زیرا بسیار سخت تخم های نطفه دار را تبدیل به جوجه میکند جنبه ساخت آن آزمایشی و تحقیقاتی می تواند باشد.

دستگاه جوجه کشی شترمرغی 24 تایی ساخته سوپر مینیاتور
دستگاه جوجه کشی شتر مرغی ۲۴ تایی

لینک در آپارات  ساخت دستگاه جوجه کشی در خانه مدل یک

چگونه دستگاه جوجه کشی بسازیم ؟ ( مدل ۲ )
این دستگاه جوجه کشی که در فیلم زیر مشاهده می کنید را می توان با هزینه اندک ساخت و برای جوجه کشی استفاده کرد.باید توجه داشت که ساخت آن اسان است و از روی فیلم می توان آن را ساخت و ارزان هم تمام میشود ولی نکنه منفی این دستگاه جوجه کشی در نرخ تبدیل تخم نطفه دار به جوجه است که در حدود ۲۵ درصد می باشد که بسیار کم است.
خصوصات مثبت : ساده بودن درست کردن آن ، ارزان بودن آن ، کنترل راحت تر درجه ی حرارت توسط سویچ دیمر،اسفنج داخل کاسه از غرق شدن جوجه های تازه هچ شده جلوگیری می کند.
خصوصیات منفی : کمبود فن ، بخش های سرد و گرم در دستگاه ایجاد می کند،باید در کنار دستگاه بود که تخم مرغ ها را چرخاند و دما و رطوبت را چک کرد (غیر اتوماتیک ).پنجره ی مشاهده برای عایق بودن بهتر است تشکیل شده از دو قطعه شیشه باشد.

 

آپارات  ساخت دستگاه جوجه کشی در خانه مدل دوم

چگونه دستگاه جوجه کشی بسازیم؟( مدل ۳ )
این فیلم یک چرخاننده ی ساده خودکار تخم های نطفه دار برای یک ماشین جوجه کشی و یک فن برای گردش موثر هوای گرم را نشان می دهد.متاسفانه ماشین جوجه کشی در حال حاضر ساخته شده بنابراین مراحل کاملا واضح نیست.
با این حال این یک فیلم دقیق برای ساخت چرخاننده تخم های نطفه دار به صورت خودکار است که در ویدیوی بالا زیر دیده میشود.این ویدیو طولانی تر از دیگر فیلم هاست ( نزدیک بیست دقیقه ) اما برای پیشروی بهتر در این کار این فیلم بسیار موثر است.
خصوصیات مثبت : چرخاننده اتوماتیک یک امتیاز است در غیر این صورت شما باید تخم های نطفه دار داخل دستگاه جوجه کشی را هر چند ساعت با دست بچرخانید.
خصوصیات منفی : بدیهی است که راه اندازی ماشین جوجه کشی عمومی از فیلم اول پیچیده تر است.

 

آپارات  ساخت دستگاه جوجه کشی در خانه مدل سوم

 

ویدیو چهارم در حال آماده سازی …

سخن پایانی :
در کل بایست گفت اگر حس تحقیقات دارید ساخت ماشین جوجه کشی در خانه به شما کمکم خواهد کرد ولی در غیر این صورت توصیه می کنم یک دستگاه جوجه کشی بسته به ظرفیت مورد نیاز خود تهیه فرمایید زیرا تمام نیاز های تبدیل یک تخم نطفه دار به جوجه را در بر دارد شما تنها کافیست دستگاه را به برق متصل نمایید. از طرفی دیگر نرخ تبدیل جوجه در دستگاه های ساخته شده در کارخانجات دستگاه جوجه کشی بالا می باشد و بسته به کیفیت دستگاه چیزی در حدود ۹۰ درصد است.
امیدوارم اطلاعات داده شده در این صفحه مورد پسند واقع شود چنانچه شما نیز تجربه ساخت و یا کار با دستگاه جوجه کشی را دارید خوشحال میشویم در قسمت نظرات با ما و دیگران در میان بگذارید.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله