ساخت یک ماشین جوجه کشی ابتدایی برای جوجه کشی مصنوعی

در این بخش ساخت یک ماشین جوجه کشی ابتدایی را توضیح می دهیم . با ساخت این ماشین  و تمرین جوجه کشی روی آن  می توان نسبت به  موفقیت در جوجه کشی  با ماشین های کوچک اطمینان بیشتری حاصل نمود . باید توجه داشت این موضوع در روستاها و شهرهای کوچک به افرادی که فضای زندگی شان به آن اجازه می دهد نسبت  به جوجه کشی مصنوعی با ماشین  هایی کوچک اقدام نمایند و در این صورت میتوانند در منار شغل اصلی خود بخشی از هزینه های خانواده را تامین  نمایند خاصه که در این مناطق معمولا میتوان  پس از جوجه کشی نسبت به پرورش جوجه گوشتی یا تخم گذار اقدام نمود .

 

ساخت دستگاه جوجه کشی خانگی

 

دستگاه جوجه کشی 504 تایی سوپر مینیاتور
دستگاه جوجه کشی بلدرچین ۵۰۴ تایی

راهنمای ساخت یک دستگاه جوجه کشی کوچک جوجه کشی خانگی :

مواد مورد نیاز

  • یک لامپ ۲۵ وات
  • یک چراغ یا فانوسی که لامپ و سر پیچ به راحتی درون آن قرار گیرد و ثابت شود
  • یک رول نوار چسب
  • یک دماسنج و رطوبت سنج دیجیتالی
  • یک ظرف کوچک پلاستیکی و یا ظرف با اسفنجی داخل  آن برای  ایجاد رطوبت
  • مقداری تور سیمی یا فنس
  • یک قاب عکس دیواری  با شیشه  یا پلاستیک شفاف مربوط
  • یک جعبه مثل جعبه نگه دارنده  مواد غذایی  و یا جایخی  ساخته شده از فوم
  • چند تخم مرغ بارور حدود ۴ تا ۵ عدد

 

اولین قدم برای ساخت یک ماشین جوجه کشی کوچک خانگی ایجاد یک  سقف برای مشاهده  داخل جعبه  جوجه کشی است برای این کار  پلاستیک یا شیشه را از قاب عکس خارج و روی جعبه قرار دهید و سوراخی را در جعبه  طوری ایجاد کنید  که به شکل مربع و به بزرگی  شیشه یا پلاستیک باشد  و قاب عکس باید در نهایت  یک اینچ کوچک تر  از اطرافش  باشد و نباید شیشه به داخل بیفتد  با نوار چسب سقف شفاف را  به جعبه کاملا بچسبانید . حالا باید لامپ و بعد  صحفه را قرارداد یک سوراخ در یک انتهای جعبه ایجاد کرده  و سوکت اتصال لامپ را قرار دهید . سپس لامپ را داخل  سر پیچ بپیچانید باید با نوار چسب داخل و خارج آن را  چسباند  تا محکم نگه داشته شود و از هر گونه اتصال برقی  جلوگیری شود.

اکنون تور سیمی را دو لا کرده و آن را مطابق تصویر قرار دهید  قسمت مسطح در طرف چپ جایی است که تخم مرغ ها  قرار دارند  ترمومتر دیجیتالی و آب هم در این قسمت بالا از کف جعبه قرار می گیرد  تا جوجه ها هنگام خروج از تخم  تمیز و سالم هچ شوند .

صفحه توری مثل حصار محوطه ای را برای محافظت و ایمنی لامپ در طرف راست ایجاد می کند .

برای ان که لامپ با هیچ چیز دیگر ارتباط نداشته  و بر اثر گرما منجر به خسارت و یا آتش سوزی نشود  باید با نوار چسب  آن را محکم در جایش  قرار داد  طوری که صفحه توری اطراف آن را بگیرد .

حالا ظرف حاوی آب و اسفنج داخل ان قرار داده می شود و همچنین ترمومتر در محل قرار نصب شود.

سپس پوشش را روی  جعبه قرارداده  و دما و رطوبت را با مشاهده کردن کماکان تحت کنترل قرار دهید .

دو ساعت بعد از روشن نمودن لامپ منتظر بمانید اگر هنوز دما و رطوبت نیاز به بالا رفتن دارد  شروع به بستن تعدادی از روزنه ها  یا شکاف ها  با استفاده از  نوار چسب نمایید  و یا از یک  لامپ قوی تر استفاده کنید . اگر دما و رطوبت  به میزان مطلوب رسید سپس شما می توانید تخم مرغ ها را  در جای خود  قرار دهید.

حالا بیست و یک روز قبل از هچ شدن  تخم ها است  دما و رطوبت را همیشه  کنترل کنید .بعد از چند روز اول  تخم مرغ ها را  باید چرخاند  بعد از ۱۸ روز دیگر آنها را نچرخانید .

شما می توانید دستگاه جوجه کشی خود را هم تزئین نمایید .

با توجه به مطلب بالا دیدید که ساخت یک ماشین جوجه کشی کوچک برای جوجه کشی در خانه چقدر لذت بخش است

 

کلمات مرتبط :

ساخت دستگاه جوجه کشی ، تولید دستگاه جوجه کشی ، ساخت دستگاه جوجه کشی در خانه ، آموزش ساخت دستگاه جوجه کشی ، سی دی آموزش ساخت دستگاه جوجه کشی خانگی ، راهنمای ساخت دستگاه جوجه کشی PDF

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله