سیستم تهویه در دستگاه های جوجه کشی

سیستم تهویه در دستگاه های جوجه کشی به چهار روش صورت میگیرد که از جمله این روش ها میتوانیم به تهویه عمودی ، تهویه دورانی ، تهویه افقی ، تهویه سالکن (ایستایی) روش های ذکر شده بر اساس کیفیت آنها به ترتیب ذکر شده است که میتوانید مشاهده فرمایید.

هدف از گردش هوا در دستگاه های جوجه کشی در اصل سیرکولاسیون یکنواخت و ترکیب اکسیژن ، رطوبت و حرارت میباشد که در نتیجه آن تمامی نقاط دستگاه یک میزان مشخص از دما ، رطوبت و دما را خواهند داشت. به عمل گردش هوا درون دستگاه های جوجه کشی سیوکولاسیون هوا و یا سیکولیشن نیز میگویند. سیرکولاسیون در دستگاه های جوجه کشی به چهار روش مرسوم بوده است که در بالا به آنها اشاره شد.

سیرکولاسیون عمودی

تهویه عمودی دستگاه جوجه کشی

اولین روش و پر طرفدارترین روش برای گردش هوا در ماشین های جوجه کشی سیرکولاسیون عمودی میباشد که در دستگاه های جوجه کشی غیر صنعتی به کار میرود. در روش سیوکیشن عمودی فن ها در قسمت بالایی یا پایینی کانال هوایی قرار گرفته است و پس از عبور اکسیژن از مقابل هیترها آن را به سمت پایین یا بالا هدایت مینماید که در این صورت هوای گرم شده در لا به لای راک ها به حرکت در خواهد آمد و در نهایت به سمت بالا برخواهد گشت. مهمترین ویژگی این روش تهویه اکسیژن گیری اتوماتیک و خروج گازهای آلوده از دمپرهای سقفی دستگاه میباشد.

دستگاه جوجه کشی ۳۰ تایی
دستگاه جوجه کشی ۳۰ تایی

سیستم تهویه دورانی

در این روش تهویه که در دستگاه های جوجه کشی پیترسایم بلژیک استفاده شده است پروانه ها دقیقاً در مقابل راک ها قرار گرفته اند که هوای گرم را رو به راک ها پمپاز مینمایند، سپس از کناره ها به صورت عرضی و عمودی هوا به سمت فن بارمیگردد.  در این روش تهویه هوای تازه از قسمت فوقانی دستگاه از دمپرهای سقفی وارد دستگاه شده و گازهای آلوده از خروجی سقفی خارج میشوند. به این روش سیستم تهویه دورانی گفته میشود.

سیستم تهویه به صورت افقی

سیستم تهویه افقی

سیستم گردش هوا به صورت عرضی به دور راک ها میچرخد در این حالت عملیات سیرکولاسیون پشت فن ها صورت میگیرد. این روش تهویه اکثراً در دستگاه های جوجه کشی چینی رایج است و از عمده ترین مشکلات در این روش سیرکولاسیون میتوان به عدم تهویه صحیح و اصولی و در برخی موارد خفگی جوجه ها در زمان هچ میباشد.

سیستم گردش هوا به صورت ساکن یا ایستایی

سیستم تهویه ساکن

این نوع گردش هوا بیشتر در ماشین های جوجه کشی خانگی انجام میگرد که ظرفیتی کمتر از ۵۰ عدد را پشتیبانی نمایند. لازم به ذکر است که این نوع گردش در دستگاه های جوجه کشی صنعتی کاربردی نخواهد داشت. در اصل عمل گردش هوا به صورت صحیح در این دستگاه ها وجود ندارد و یا به طور جزئی با فن های بی کیفیت و کوچک صورت میگیرد.

 

تولید کنندگان دستگاه های جوجه کشی در ایران

در ایران تولید کنندگان بسیاری وجود دارند که هم اکنون به تولید دستگاه های جوجه کشی مشغولند، این شرکت ها اکثراً ماشین های جوجه کشی چینی را وارد کشور نموده و با نام های دستگاه جوجه کشی اصل به فروش میرسانند. در ایران تنها تعداد معدودی از کارخانجات هستند که دستگاه های جوجه کشی را تولید مینمایند که یکی از آنها گروه صنعتی اسکندری میباشد، این واحد تولیدی با بیش از ۲۴ سال تجربه در زمینه ساخت انواع دستگاه های جوجه کشی صنعتی و خانگی به عنوان بهترین تولید کننده دستگاه های جوجه کشی در سطح خاورمیانه شناخته شده است.

دستگاه های جوجه کشی اسکندری

یکی دیگر از مهمترین مزایای دستگاه های جوجه کشی اسکندری گارانتی و خدمات پس از فروش معتبر این کارخانه میباشد. تمامی ماشین های جوجه کشی ساخت EIG دارای ۱۲ ماه گارانتی و ۱۰ سال خدمات پس از فروش میباشد.

در صورت نیاز به خرید دستگاه جوجه کشی خانگی یا صنعتی میتوانید به فروشگاه دستگاه های جوجه کشی اسکندری مراجعه فرمایید.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله