شرایط نگهداری بلدرچین

شرایط نور در نگهداری و پرورش بلدرچین

شرایط پرورش بلدرچین : بلدرچین ژاپنی نیاز به ۱۴ تا ۱۸ ساعت نور در روز برای حداکثر تولید تخم و باروری دارد. این به این معنی است که نور مکمل باید در ماه های پاییز، زمستان برای تولید حفظ شود. جنس نر برای پرورش مورد نیاز نمی باشد. هر بلدرچین که برای صنعت گوشت پرورش یافته است به تنها حدود ۸ ساعت نور در هر روز نیاز دارد و این برای شروع رشد به اندازه بلوغ جنسی مناسب نیست. بنابراین انرژی در مبارزه و جفت گیری را نداشته و فقط تمایل به چاق شدن سریع تر دارند.

شرایط پرورش بلدرچین

هنگامی که جوجه به ۱ هفتگی برسد می توان با رعایت ایمنی سنگریزه ها را خارج کرد. مهم ارائه آب پاک در هر زمان به جوجه هاست. ظروف آب و یا هر فرورفتگی که بعنوان ظرف آب مورد استفاده قرار می گیرند باید روزانه تمیز شوند. زباله ها برای رقیق کردن فضولات و جذب رطوبت موجود استفاده می شوند. تراشه چوب، خاک اره و ماسه جز مواد بستر خوب هستند. بستر باید ۱۰-۵ سانتی متر در اعماق کف و با کاغذ برای هفته اول برای جوجه پوشش داده شود. انواع کاغذ سخت و نرم به کار می روند که تمایل جوجه به سفت ها بیشتر است. روزنامه های قدیمی رضایت بخش اند اما ایده ال نیستند.

استفاده از دستمال کاغذی بهتر است. مواد غذایی باید روی کاغذ برای تشویق جوجه جوان به خوردن پاشیده شود اگر جوجهها در قفس سیمی و یا در کف مفتول (سیمی) طراحی شده قرار داشته باشند، سطح کف باید برای هفته اول برای جلوگیری از اسیبها به پا با کاغذ تحت پوشش قرار گیرد. اگر جوجه بلدرچین های ژاپنی در مکان سیمی نگهداری شوند چیدن پر یا دیگر اشکال امکان دارد رخ دهد. حذف بخشی از نوک در جوجه بلدرچینها با ۲ هفته سن ممکن است لازم باشد و معمولاً با یک تیغه یک گرمی صاف کننده منقار صورت میگیرد.

اگر جوجه بلدرچین های ژاپنی در مکان سیمی نگهداری شوند چیدن پر یا دیگر اشکال امکان دارد رخ دهد. نوک منقار بالایی را میتوان به طور موقت با کلیپپرس ناخن حذف کرد.

دستگاه جوجه کشی 336 تایی سوپر مینیاتور
دستگاه جوجه کشی ۳۳۶ تایی

شرایط پرورش بلدرچین

بعد از گذشت مدتی در پرندگان منقار کمرنگ برای میزان تغذیه و آب در فرورفتگی ممکن است نیاز به افزایش داشته باشد. سایر اقدامات پیشگیرانه به طور کلی برای کاهش تعداد پرندگان در هر لانه برای جلوگیری از ازدحام و کاهش شدت نور و افزایش فیبر رژیم غذایی مؤثر است. بلدرچینهای ژاپنی محلی هستند و از خود در برابر مزاحمان دفاع می کنند. اگر دو گروه از بلدرچین با هم ترکیب شوند، آنها را با هم در یک قفس ناآشنا (آغل) قرار می دهیم.

اسکان و تجهیزات

بلدرچین غالبا در اتاق شبیه به پارکینگ قرار دارد. با این حال، چنین اتاقهایی باید به خوبی عایق شوند و دارای تهویه مناسب و عاری از کشش جریان هوا باشند و باید حفاظت در برابر گربه ها، جوندگان و پرندگان درنده فراهم شود. مسکن طوری باید طراحی شود که اطمینان از دسترسی آسان به غذا و آب حاصل شود تا مجوز بهداشت آسان داده شود. در تسهیلات باید هدف از پروژه منعکس شود. برای مثال اگر تخم تجاری یا تولید گوشت آنها مطرح است قفسهای کوچک دوتایی مناسب است. علاقه مندان ممکن است لانه ها یا اغل هایی که دارای بستر کوچک هستند و نیاز به تمیز کردن مداوم فضولات را ندارند ترجیح دهند.


  • شرایط پرورش بلدرچین
  • آموزش پرورش بلدرچین
  •  آموزش کامل پرورش و نگهداری پرنده بلدرچین
  • جوجه کشی از بلدرچین
  • دستگاه جوجه کشی بلدرچین
  • شرایط پرورش بلدرچین
  • شرایط نگهداری بلدرچین
  • نحوه نگهداری بلدرچین
  • شرایط پرورش بلدرچین در ایران
  • شرایط پرورش بلدرچین به صورت استاندارد
  • شرایط پرورش بلدرچین در مزرعه بلدرچین
  • بهترین شرایط شرایط پرورش بلدرچین در ایران
  • شرایط پرورش بلدرچین در ایران و جهان

 

 

دستگاه های جوجه کشی

 

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله