قرقی هریس و قرقی شانه قرمز

قرقی هریس و قرقی شانه قرمز

قرقی هریس و قرقی شانه قرمز:قرقی هریس دارای اندازه متوسطی بوده و در ایالات متحده ،شیلی و آرژانتین زندگی می کند. طول بدن آن حدود ۶۰ سانتی متر و فاصله بین دو سر بال های آن حدود ۱۲۰ سانتی متر است. وزن متوسط آن حدود ۹۰۰ گرم می باشد . ماده ها تقریبا ۱۰% از نر ها بزرگترند. رنگ آن قهوه ای مایل به تیره و بخش جلویی بال ها و ران ها به رنگ قهوه ای است. قسمت انتهایی دم و قسمت انتهایی بدن سفید رنگ است.
قرقی های هریس هنگام شکار کردن رفتار اجتماعی از خود نشان می دهند. جوجه های آنان ممکن است تا مدت سه سال نیز با والدین خود زندگی کرده و در بزرگ کردن جوجه های بعدی به والدین خود کمک می کنند. هنگام شکار کردن دو تا شش پرنده با هم همکاری کرده و شکار خود را به دام می اندازند.
رفتار اجتماعی آنها موجب می شود که در اسارت به راحتی به سر برند. از سال ۱۹۸۰ به بعد در خارج از آسیا استفاده از آنها در شکار بسیار عمومیت یافته و امروزه طرفداران بسیار زیادی دارد. تربیت آن ها نسبتا آسان بوده و پرندگان خونگرمی هستند . سرعت پرواز و شتاب گیری این پرندگان نسبتا کم است و همکاری آن ها در شکار باعث برطرف شدن این عیب می گردد . این پرندگان در امر شکار با انسان نیز همکاری می کنند و هنگام شکار به همراه صاحب خود پرواز می کنند و منتظر می مانند تا صاحبشان خرگوش را در علفزار برای آن ها رم دهد. امروزه در بسیاری از فرودگاه های اروپا از این پرنده برای شکار و فراری دادن پرندگانی مانند کبوتر استفاده می کنند. زیرا حضور این پرندگان در فرودگاه ها و تصادف آنها با ها پیما باعث ضرر و زیان زیادی می شود.
قرقی هریس جنگل و یا مناطق نیمه بیابانی را برای زندگی بر می گزیند.این پرنده ۲ الی ۴ تخم می گذارد و ۲۸ روز روی تخم ها می خوابد.
پراکندگی جغرافیایی در ایران :اطلاعاتی در دسترس نیست.

عکس قرقی هریس و قرقی شانه قرمز

عکس قرقی هریس و قرقی شانه قرمز

قرقی شانه قرمز
قرقی شانه قرمز از نظر جثه شبیه کلاغ است . شانه های آن دارای لکه هایی به رنگ قرمز متمایل به قهوه ای و سینه اش به صورت راه راه است. بخش فوقانی پرهای بال در پرنده بالغ به رنگ سیاه و سفید و به صورت میله ای می باشد. بخش زیرین پر های پروازی به رنگ قرمز متمایل به قهوه ای است که دارای رگه های از رنگ سفید می باشد. بر روی سینه نیز نوار هایی نازک تیره رنگی دیده می شود .جثه پرنده ماده اندکی از نر بزرگتر است ولی رنگ پر ها در هر دو شبیه به هم هستند.
پرنده های نابالغ دارای بدنی قهوه ای و رنگ بال و پرشان نسبت به نوع بالغ براقیت کمتری دارد. نوار های ناحیه شانه در پرندگان جوان به رنگ زرد نخودی است. بخش زیرین بدنشان به سفیدی می گراید و تعدادی نوار قهوه ای در این ناحیه دیده می شود.
همانند سایر قرقی ها ، قرقی شانه قرمز نیز دمی دراز و بال های گرد دارد.
قرقی شانه قرمز ،نواحی جنگلی مرطوب را برای لانه سازی و زندگی بر می گزیند و درختان بزرگ و بعضا درختان مخروط دار را برای لانه سازی انتخاب می کند.
پراکندگی جغرافیایی در ایران : اطلاعی در دسترس نیست.

عکس قرقی هریس و قرقی شانه قرمز

عکس قرقی هریس و قرقی شانه قرمز

۴.۵ ۲ votes
امتیازدهی به مقاله
دستگاه جوجه کشی درنا 3
دستگاه جوجه کشی درنا ۳