محوطه مخصوص پرورش پرنده بلدرچین

 

۶) شرایط خاک همان طور که قبلا اشاره شد بایستی زمین های نامرغوب برای ایجاد ساختمان ها و زمین های مرغوب برای کاشت میوه و صیفی جات و فضای سبز مورد استفاده قرار گیرد. با توجه به اینکه زمین ها دارای خاک مناسب ماسه ای، زه کشی خوبی دارند این نوع اراضی برای ایجاد ساختمان ها نیز مناسب است.

۵) جهت و دید جهت ساختمان ها باید طوری انتخاب شود که از حداکثر نور خورشید برخوردار باشد. اگر پنجره های مسکونی و ساختمان های دامپروری به سوی جنوب باشد از حداکثر نور خورشید استفاده خواهد شد. به طور کلی باید ترتیبی اتخاذ شود که در زمستان از حداکثر نور استفاده کرده و در تابستان از تابش مستقیم نور در امان بود. در انتخاب ساختمان های مسکونی مسئله دید و منظره دارای اهمیت است که از این رو باید با ایجاد فضای سبز و کاشت درخت، محوطه جالب و دیدنی به وجود آورد. این موضوع در سلامت عمومی کارکنان تاثیر خواهد گذاشت.

امکان کاربرد آب جهت استفاده برای طیور با توجه به میزان کل مواد جامد آن )TDS (ppm وضعیت آب کمتر از ۱۰۰۰ آب مناسب جهت استفاده تمام طیور ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ آب برای استفاده طیور مناسب است ولی ممکن است باعث آبکی شدن مدفوع شود. آب برای برای طیور نسبتاً قابل قبول است، ولی ممکن است باعث کاهش تولید، بالا رفتن تلفات شود. ۵۰۰۰ تا ۷۰۰۰ آب مناسب طیور نیست و باعث افزایش تلفات و کاهش شدید تولیدات می شود. ۷۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ آب غیر قابل استفاده ی طیور، اما می توان جهت مصرف چهارپایان استفاده کرد.

ماشین جوجه کشی صنعتی 2016 تایی سوپر مینیاتور
ماشین جوجه کشی ۲۰۱۶ تایی

 

بیش از ۱۰۰۰۰ غیر قابل استفاده برای حیوانات پرورشی (دام ها)

ا) بادهای فصلی . در احداث ساختمان باید به جهت وزش باد توجه نمود. نکته قابل توصیه این است که جهت وزش باد شناسایی بادهای غالب در هر منطقه و سرعت و جهت باد در نحوه ساخت و اجرای تاسیسات نقش مهمی را ایفا می کند. با شناخت بادهای منطقه می توان بهترین سمت و سو را برای ساخت سالن ها و محل قرار گرفتن دستگاههای تهویه را تعیین نمود تا هیچ خللی در جریان پرورش ایجاد نکند. بهتر است از طرف خانه های مسکونی به طرف خانه های دامپروری باشد، نه بر عکس. ساختمان ها باید طوری احداث شوند که از تاثیر بادهای زمستانی در امان باشند کاشت درخت های مختلف در این مورد موثر خواهد بود از موانع طبیعی مانند تپه ها نیز باید به عنوان بادگیر استفاده گردد. اگر درختان در مزعه در محل مناسبی کاشته شوند در زمستان به شکل بادگیر عمل کرده و در تابستان ایجاد سایه خواهند نمود در هنگام آتش سوزی جهت وزش باد در سرایت آتش به نقاط دیگر موثر می باشد به همین دلیل به این مسئله نیز باید دقت کرد.

۷) ارتفاع و شیب زمین شناسایی ارتفاع و شیب زمین برای جلوگیری از سیلابهای احتمالی و طغیان رودخانه ها و سرازیری سیلاب به داخل سالن ها انجام میگیرد. همچنین ممکن است شیب زمین منطقه به گونه ای باشد که آلودگی دیگر واحدهای منطقه را (حتی با رعایت فاصله) وارد منابع آب زیرزمینی کرده و آن را آلوده نماند.

 


پیشنهاد گروه صنعتی اسکندری برای شروع پرورش و جوجه کشی بلدرچین یکی از دستگاه های مخصوص بلدرچین را تهیه فرمائید.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله