محوطه مخصوص پرورش پرنده بلدرچین

 

محوطه مخصوص پرورش پرنده بلدرچین: در محوطه مزرعه معمولاً ساختمان های زیر احداث می گردند. قابل ذکر است که در صورت بزرگ بودن واحد، ساختمان های اداری و مسکونی نیز طراحی می شود ولی برای واحدهای کوچک نیازی به طراحی آن وجود ندارد.

الف) محوطه مخصوص پرورش پرنده بلدرچین: ساختمان های اداری ساختمان های اداری در صورت بزرگ بودن مزرعه و نیاز به این ساختمان ها، مرکز کنترل و اداره مزرعه می باشد. در صورت کوچک بودن مزرعه از یک اطاق نیز می توان برای مدیرت گله استفاه نمود. این محل باید دور از واحدهای تولیدی و در محل مناسب ساخته شوند که از نظر کشت و زرع مناسب نباشد تا فضایی که اشغال می کند فضای تولیدی زراعی یا باغی نباشد، و بتوان نهایت بهره وری از آن را داشت. به طور کلی برای کلیه ساختمان ها اعم از ساختمان های اداری، مسکونی و غیره نیز بایستی محلی را انتخاب نمود که زمین آن مناسب کشت و زرع نباشد.

ب) محوطه مخصوص پرورش پرنده بلدرچین: ساختمان های مسکونی ساختمان های مسکونی، محل سکونت کارکنان مزرعه می باشد و یکی از مهم ترین ساختمان ها به شمار می آید. ساختمان های مسکونی باید مناسب با روش زندگی و خواسته های اجتماعی و فرهنگی کارکنان باشد. این ساختمان ها بایستی به قدر کافی فضای استراحت داشته و دارای سرویس بهداشتی مناسب نیز باشد. بسته به تعداد نفرات استفاده کننده از خانه های مسکونی می توان ساختمان هایی با زیر بناهای متفاوت در نظر گرفت.

دستگاه جوجه کشی 96 تایی حرفه ای
دستگاه جوجه کشی خانگی ۹۶ تایی

ج) محوطه مخصوص پرورش پرنده بلدرچین: ساختمان های دامپروری مشکل است که احتیاج به صبر و حوصله و کوشش زیادی دارد و کارگران بیشتر وقت خود را در این ساختمان های دامپروری باید طوری طراحی شوند که امکان تولید بیشتر با کیفیت بهتر در آن ها ممکن شود. شرایط بهداشتی کاملاً در آن ها رعایت شده تا بتوان از حداقل نیروی کار حداکثر استفاده را برد. صورت حاد yb روستاها دیده می شود به طوری که محل های نگه داری ܟܐܩ آن قدر نامناسب است که دام نمی تواند تولیدی داشته باشد. دام، ضعیف شده ۹ دچار بیماری های مختلف متى گردد. برای حل این هم سطح زندگی آنان بهبود یابد و هم تولیدات دامی کشور افزایش یابد. انتخاب محوطه مرکزی مزرعه ساختمان محوطه مزرعه به صورت متمرکز یا پراکنده ساخته می شود در مزارع متمرکز ساختمان ها در مرکز ساخته می شود. در این نوع ساختمان ها احتیاج به زمین کمتر است. در صورتی که در مزرعه های دیگر، ساختمان ها به صورت پراکنده در قسمت های مختلف مزرعه ساخته می شوند. در صورت استفاده از سیستم های متمرکز رعایت فواصل بهداشتی طبق استاندارد نظام دامپروری الزامی خواهد بود.


پیشنهاد گروه صنعتی اسکندری برای شما عزیزان استفاده از دستگاه های مخصوص جوجه کشی از بلدرچین میباشد که در فروشگاه دستگاه های جوجه کشی خانگی و صنعتی گروه صنعتی اسکندری میتوانید مشاهده فرمائید. برای ورود به فروشگاه دستگاه های جوجه کشی اینجا کلیک نمائید.

 

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله