مرغ بومی و پرورش آن

  • در دست گرفتن نبض بازار و صنعت ، توسط وارد کنندگان دان مرغ (دلالها) وارگانهای شبه دولتی
  • ضعف شدید مدیریتی در وزارت جهاد کشاورزی و شرکت پشتیبان امور دام و عدم نظارت براین اورگانها
  • بالا بودن آلودگی های زیست محیطی طیور و رعایت نشدن اصول امنیت زیستی در آشیانه ها و حمل و نقل

در صورتی که قصد جوجه کشی از مرغ های بومی خود را دارید میتوانید با استفاده از دستگاه های جوجه کشی خانگی گروه صنعتی اسکندری اقدام به این کار نمایید و از مرغ های بومی خود جوجه گیری کنید. برای این کار کافی است به فروشگاه دستگاه های جوجه کشی اسکندری مراجعه فرمایید و دستگاه جوجه کشی مورد نظر خود را خریداری فرمایید.

جایگاه پرورش مرغ بومی در صنعت طیور

جایگاه پرورش مرغ بومی در صنعت طیور همانطور که در مقدمه گفته شد، پرورش طیور بعد از صنعت نفت مهمترین صنعت از حیث اشتغال است. این صنعت امروزه با تمام کارشکنی ها ، خیانت ها و بی مدیریتی های مسولین هر چند نه مثل گذشته ولی با توجه به وضع اقتصادی کنونی و بحران اشتغال در کشور جایگاه خود را حفظ نموده است. همچنین همانطور که گفته شد بخش عمده دان مرغ کشور وارداتی است؛ که ارزش بالایی را داراست. و با توجه به ارزش گندم تولیدی و وارداتی و استراتژیک بودن این نهاده مشترک انسان و دام، بایستی در جهت مصرف بهینه و همچنین کاهش ضریب تبدیل غذایی دام و طیور همت گمارده شود. واز آنجا که مرغ بومی دارای ضریب تبدیلی بسیار بالاتر از مرغ صنعتی است،

صنعت طیور

صنعت طیور

پرورش صنعتی و نیمه صنعتی آن صرفا با دان و گندم وارداتی و تولیدی نتنها اقتصادی و بهینه نیست بلکه خیانتی است آشکار که از بی اطلاعی، سوء مدیریت و شاید توطئه علاقمندان به واردات و یا بیگانگان نشئت گرفته باشد. اما جایگاه پرورش مرغ بومی و اهمیت آن فقط در جهت تبدیل ضایعات خانوار و محصولات کشاورزی و استفاده از مراتع و بقایای کمپوست گیاهی و جانوری به فراورده دامی، و پروتئین با ارزش دامی است. نکته خیلی مهم : منظور از پرورش مرغ بومی در عبارات بالا، پرورش به منظور تولید گوشت و تخم مرغ است و مزارع پرورشی که به منظور اصلاح نژاد، پرورش مرغ مادر، و تولید نیمچه مورد استفاده قرار میگیرند از این قائده مستسنا هستند.

مرغ های بومی ارگانیک و تخم مرغ های ارگانیک

پس بدین ترتیب هر خانواده و یا مراکز پرورشی که صرفا به منظور تولید گوشت و یا تخم مرغ اقدام به پرورش می نمایند، می بایستی ضایعات و مرتع در اختیار داشته باشند. نکته دیگر آن است که تخم مرغ قهوه ایی و یا کرم رنگ مرغ بومی از نظر خواص تغذیه ایی و غیره هیچ گونه برتری بر تخم مرغ صنعتی ندارد و فروش آن به قیمتی بیشتر از تخم مرغ صنعتی به جهت هزینه زیاد دان مصرفی و پایین بودن تولید مرغ بومی و علاقه خریداران به مصرف محصولات اورگانیک، و طعم مطبوع این تخم مرغ ها است.

اهمیت پرورش و نگهداری مرغ بومی ۷ حفظ ذخایر پر ارزش ژنتیکی مرغ های بومی، بهبود تغذیه روستاییان، ایجاد اشتغال و بهبود در آمد ۷ کاهش بخشی از نیاز کشور به مواد خوراکی طیور مثل ذرت، سویا، گندم، جو و… که از خارج تأمین می شود. در صورتی که بخواهید از مرغ بومی خود جوجه کشی نمایید میتوانید با استفاده از دستگاه های تمام اتوماتیک ساخت گروه صنعتی اسکندری اقدام به این کار نمایید و در نهایت بدون هیچ دانش فنی در مورد جوجه کشی از مرغ بومی خود جوجه گیری نمایید. لازم به ذکر است که گروه صنعتی اسکندری با بیش از ۲۴ سال تجربه در زمینه ساخت انواع دستگاه های جوجه کشی صنعتی و خانگی برای چندمین بار متوالی به عنوان بهترین سازنده دستگاه های انکیباسیون در خاورمیانه شناخته شده است.

دستگاه جوجه کشی 672 سوپر مینیاتور
دستگاه جوجه کشی ۶۷۲ تایی

گروه صنعتی اسکندری سازنده بهترین و با کیفیت ترین دستگاه های جوجه کشی


به جهت خرید دستگاه جوجه کشی خانگی و یا صنعتی میتوانید به فروشگاه گروه صنعتی اسکندری مراجعه فرمایید.

[/vc_column][/vc_row]
۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله