نکات مهم در خرید دستگاه جوجه کشی

هدف از خرید ابزارها و تجهیزات برای زندگی شخصی یا کسب و کار رفع نیاز و دست آوردن منفعت از خرید محصول است. واضح است که در خرید انکوباتور نیز همین اصل برقرار است و هدف از خرید یک انکوباتور استفاده از منافع حاصل از آن مثلا منفعت اقتصادی جوجه کشی پرندگان گران قیمت و زینتی است. در خرید دستگاه جوجه کشی باید بر مبنای عوامل مختلفی مانند هدفتان از جوجه کشی، کیفیت، قیمت، محدودیت های بودجه ای و سایر معیارها تصمیم بگیرید. در ادامه به مهمترین فاکتورهایی که باید در خرید دستگاه جوجه کشی مد نظر قرار دهید اشاره می کنیم.

ظرفیت دستگاه جوجه کشی 

  • فضای در دسترس 

دستگاه های جوجه کشی در ظرفیت های مختلفی تولید و به بازار عرضه می شوند و با افزایش ظرفیت دستگاه ها قیمت آن ها نیز افزایش پیدا می کند. معمولا ظرفیت دستگاه های جوجه کشی را بر اساس تعداد تخم مرغ هایی که می توانند جوجه کشی کنند می سنجند. معمولا دستگاه های با کمتر از ۱۵۰ عدد تخم مرغ خانگی و با ظرفیت بالای ۱۵۰ عدد صنعتی محسوب می شوند. طبیعی است که با توجه به اندازه متفاوت تخم انواع مختلف پرندگان، ظرفیت یک دستگاه برای تخم پرندگان مختلف متفاوت می شود. پس حتما قبل از رفتن به بازار برای خرید دستگاه جوجه کشی ظرفیت مورد نظر خود تعیین کنید.

  • فضای در دسترس 

با توجه به فضای در دسترس و موجود، نوع انکوباتوری که می خواهید بخرید را تعیین کنید. دستگاه های جوجه کشی خانگی ابعاد کوچکتری نسبت به دستگاه های صنعتی دارند. اگر فضای کوچکی برای جوجه کشی در اختیار دارید دستگاه جوجه کشی خانگی بخرید. اما اگر فضای بیشتری در اختیار دارید می توانید با خرید دستگاه جوجه کشی صنعتی از تخم های بیشتری جوجه درآوری کنید.

دستگاه جوجه کشی ۳۰ تایی
دستگاه جوجه کشی ۳۰ تایی
  • کیفیت دستگاه جوجه کشی

کیفیت از معیارهای بسیار مهمی است که در خرید دستگاه جوجه کشی باید به آن توجه کنید. قطعات استفاده شده در ساخت انکوباتورها تاثیر بسیار زیادی بر کیفیت این دستگاه ها می گذارند. برای مثال در تولید و ساخت دستگاه های ایزی باتور و سوپرمینیاتور گروه صنعتی اسکندری از سنسورهای بسیار حساس SHT SENSIRION استفاده می شود که فقط یک بار برای تمام طول عمر در سوئیس کالیبره می شوند. همچنین در ساخت این دستگاه ها از موتورهای انحصاری EIG طراحی و تولید مالزی استفاده می شود که از نوع دائم کار در خلا بوده و خطر آتش سوزی ندارند.

در حالی که در تولید برخی دستگاه های جوجه کشی بی کیفیت از قطعات چینی استفاده می شود و می توان گفت که این دستگاه ها در اصل چینی هستند که در ایران فقط مونتاژ شده و با برند ایرانی به فروش می رسند. برای نمونه در ساخت این دستگاه ها از سنسوهای چینی تحت برند NTC استفاده می شود که پس از دو یا سه دوره جوجه کشی از کالیبره خارج می شوند.

 

سنسور SHT SENSIRION ساخت سوئیس دستگاه جوجه کشی سوپر مینیاتور

سنسور SHT SENSIRION ساخت سوئیس دستگاه جوجه کشی

  • قیمت دستگاه جوجه کشی

دستگاه های با کیفیت تر اگرچه از قیمت بیشتری برخوردارند ولی یکی از دلایل مهم این اختلاف قیمتی استفاده از قطعات باکیفیت خارجی است که از قیمت بالاتری نسبت به قطعات چینی دارند. با همین استدلال می توان گفت که اگرچه بین دستگاه های جوجه کشی داخلی اختلاف قیمت وجود دارد اما با توجه به کیفیت بسیار بالای برخی برندها، این انکوباتورها قیمت نسبی پایین تری دارند.

 

 

هوش مصنوعی در دستگاه جوجه کشی

هوش مصنوعی در دستگاه جوجه کشی

 

  • فناوری استفاده شده در دستگاه های جوجه کشی

اگرچه مکانیزم جوجه کشی مصنوعی از از ابتدای زمان جوجه کشی توسط بشر تا امروز یک فرایند ثابت است اما فناوری ساخت دستگاه های جوجه کشی نسبت به دستگاه های جوجه کشی اولیه تفاوت بسیاری کرده است. در ساخت ماشین های جوجه درآوری امروزی صرفا از یک بدنه و چند قطعه ساده استفاده نمی شود بلکه با پیشرفت علم و فناوری در حوزه های مختلف، از قطعات و تجهیزات پیشرفته تر در ساخت و تولید دستگاه های جوجه کشی استفاده می شود. دستگاه های جوجه کشی امروزی از قطعات و لوازم الکترونیکی پیشرفته تر مانند بردهای کنترلی و سنسورهای بسیار حساس و علومی مانند هوش مصنوعی و منطق فازی برای افزایش راندمان جوجه کشی استفاده می کنند. بنابراین در خرید دستگاه جوجه کشی حتما به فناوری به کار رفته در آن دقت کنید.

دستگاه های جوجه کشی گروه صنعتی اسکندری با بکارگیری فناوری روز دنیا تولید و به بازار عرضه می شوند. استفاده از منطق فازی و هوش مصنوعی برای تنظیم بهینه دما و رطوبت، سنسورهای SHT SENSIRION کالیبره شده در سوئیس، موتورهای انحصاری EIG طراحی و تولید مالزی، سیستم چرخش ۳۶۰ درجه ای، بردهای هوشمند سخنگو، بدنه های کریستال نشکن و PVC و شانه های همه کاره ای بی اس نمونه ای از این فناوری هاست که محصولات این کارخانه را قابل مقایسه با برندها معتبر دنیا می کند.

 

مصرف-انرژی-در-انکوباتور-های-جوجه-کشی

مصرف-انرژی-در-انکوباتور-های-جوجه-کشی

مصرف انرژی در انکوباتور های جوجه کشی

با اجرای هدفمند کردن یارانه ها و افزایش قیمت انرژی، دستگاه های با مصرف انرژی کمتر بیشتر مورد توجه اند. با استفاده از برچسب انرژی که بر روی دستگاه ها نصب می شود، مصرف انرژی دستگاه ها را مقایسه کرده و خرید دستگاه جوجه کشی با مصرف انرژی پایین تر را در اولویت قرار دهید.

  • کشور سازنده

به جرات می توان گفت که کارخانه های ایرانی سازنده انکوباتور، دستگاه های جوجه کشی با کیفیت قابل رقابت با کارخانه های خارجی تولید و روانه بازار می کنند. توجه داشته باشید که انکوباتورهای خارجی به دلیل افزایش قیمت دلار و مالیات و عوارض واردات با قیمت بسیار بالاتری به دست خریداران ایرانی می رسد. در حالی که با صرف هزینه بسیار پایین تر می توانید انکوباتور داخلی با کیفیت عالی خریداری کنید. علاوه بر این همانطور که در ادامه نیز اشاره خواهد شد کارخانه های خارجی، از خدمات پس از فروش مناسبی برای خریداران ایرانی برخوردار نیستند.

 

 

  • گارانتی و خدمات پس از فروش

در خرید دستگاه جوجه کشی توجه کنید که کارخانه سازنده گارانتی و خدمات پس از فروش بهتری را ارائه دهد تا در صورت بروز مشکل در دستگاه، به راحتی بتوانید از این خدمات استفاده کنید. در میان کارخانه های ایرانی انکوباتور، گروه صنعتی اسکندری با داشتن بیش از  ۱۰۰  نمایندگی در سطح کشور، دارای بزرگترین شبکه فروش و زنجیره خدمات پس از فروش در ایران است. علاوه بر این محصولات این کارخانه دارای سریال ۹ رقمی منحصر به فرد هستند که با استفاده از این بارکد کلیه اطلاعات ساخت و فروش دستگاه در کارخانه نگهداری می شود. در صورت بروز مشکل در دستگاه و با استفاده از این کد، قطعه استفاده شده در دستگاه شناسایی شده و با ارسال قطعه به نمایندگی، تعمیر دستگاه در نمایندگی انجام می پذیرد.

در مورد دستگاه های خارجی باید توجه کنید که با اعمال تحریم ها بر عیله اقتصاد ایران، کارخانه های خارجی در ارائه خدمات پس از فروش به خریداران ایرانی با محدودیت مواجه هستند و در صورت خرید دستگاه جوجه کشی با برند خارجی در تهیه قطعات و لوازم جانبی با مشکل مواجه خواهید شد.

 

 

پیشنهادات میکنیم مطالب زیر را در نیز در مورد  جوجه کشی مطالعه نمایید:

 

لینک های مفید محصولات :

 

سایت دستگاه جوجه کشی را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

تلگرام دستگاه جوجه کشی
تویتر دستگاه جوجه کشی
فیس بوک دستگاه جوجه کشی
آپارات دستگاه جوجه کشی
اینستاگرام دستگاه جوجه کشی
یورتیوب دستگاه جوجه کشی

 

 

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله