به طور کل آنزیم ها شامل انواع زیر هستند :

ادامه مقاله نیازات اصلی تغذیه بلدرچین نر و ماده – بخش هشتم : هورمون ها : هورمون ها مواد دیگری هستند که به طور متناسب در بدن بلدرچین تولید و توزیع می شوند و معمولاً هورمونهایی را که می توان بیشتر در پرورش بلدرچین ها مورد استفاده قرار داد هورمون هایی نظیر هورمونهای تیروئیدی، رشد و یا جنسی است که باید خاطر نشان کرد برخی هورمونها مثل انواعی از هورمون های جنسی را آنتی بیوتیک مینامند. زیرا علاوه بر تأثیر آنابولی تأثیر هورمونی نیز دارند و دقیقاً همان عملی را در بدن بلدرچین انجام می دهد که تزریق برخی هورمون ها در بدن ورزشکارها انجام می دهد و عوارضی مشابه آنها را دارند و معمولاً به دلیل عدم استفاده های مناسب در بدن پرنده باقی مانده و عوارض خود را بر بدن انسان می گذارد. در کل ما با مصرف هورمون به شدت مخالفیم و این مسئله را امری کاملاً غیر انسانی بر می شماریم زیرا بلدرچین به اندازهٔ کافی دارای رشدی سریع می باشد. و علاوه بر آن دلیل مستند تر و محکم تر همان عوارض سنگین اینگونه هورمونها است پس به هیچ وجه میزان دوزها، طریقهٔ مصرف هورمون ها و نام آن ها را ذکر نمی کنیم و تا همین حد را هم صرفاً به آن دلیل بیان نمودیم تا علاوه بر آشنایی مختصر با هورمونهای مصنوعی بر عوارض آن ها و خطرناکی شان احاطهٔ کافی بدست آوریم.

 

اسیدهای آلی :

آرکام 50 خارجی
دستگاه جوجه کشی کره ای ارکام

اسیدهای آلی موادی هستند که تقریباً مشابه آنتی بیوتیک های رشد عمل می کنند یعنی رشد و فعالیت های میکروارگانیسم های دستگاه گوارش را کنترل می کنند پس می توانند راندمان جیرهٔ بالانس شدهٔ ما را از حد خود بالاتر ببرند علاوه بر این اسیدهای آلی باعث خوش خوراک شدن جیره می شوند و در گله های گوشتی سبب افزایش مصرف خوراک می شود. از اسیدهای آلی می توان اسید فومار یک را نام برد و همچنین اسید پروپیونیک و اسید دیگر اسید سیتریک است ولی به طور کل اسیدهای آلی نیز همانند آنتی بیوتیک های رشد در سنین جوجگی و جیره های استارتر مورد مصرف دارند.

 

نیازات اصلی تغذیه بلدرچین نر و ماده

نیازات اصلی تغذیه بلدرچین نر و ماده

آنتی اکسیدان ها:

در ادامه مقاله نیازات اصلی تغذیه بلدرچین نر و ماده این اصطلاح به موادی اطلاق می شود که به صورت مستقیم در تغذیه بلدرچین ها تأثیر ندارند و تنها از تلف شدن مواد مغذی حساس به اکسیداسیون اقلام دادن مثل انواع پودر چربی ، گوشت و ماهی جلوگیری می کنند و بطور مستقیم با جلوگیری از واکنش گرمازای اکسیداسیون باعث بالارفتن راندمان رشد در یک رکورد زنی مناسب در جیرهٔ مصرفی توسط بلدرچینها می شوند که این فرآیند بیشتر با جلوگیری از اکسیداسیون ویتامین های محلول در چربی و خود چربیها صورت می پذیرد به عنوان نمونه می توان به آنتی اکسید آن هایی نظیر اسید آسکوربیک، توکوفرول یا بوتیل هیدروکسی تولول، آتوکسی کوئین اشاره کرد.

 

اموگلاتور:

این مواد عملی همانند امولسفایرها دارند به گونه ای که سبب یکنواختی مواد آب دوست و مواد چربی دوست می شود و این دو را در کنار یکدیگر نگه می دارند و عامل جدائی مثلا چربی ها از آب از بین می برند و به عنوان یک واسطه عمل می کنند و شبیه شخصی عمل می کنند که دو جسم متحرک را که هر کدام به سمتی حرکت می کنند و می خواهند از هم دور شوند را با دو دست خود نگه می دارد و مانع حرکتشان می شود اموگلاتورها هم در طبیعت و در برخی گیاهان یافت می شوند و هم در صنعت بصورت مصنوعی تولید می شوند و همانند آنتی اکسید آنها بصورت مستقیم در تغذیهٔ بلدرچین ها نقشی ندارند ولی می توانند سبب افزایش خوشمزگی گوشت و تخم بلدرچین ها به علت یکنواخت کردن توزیع چربی در این محصولات شوند. همچنین می توانند در نیازات اصلی تغذیه بلدرچین نر و ماده در حین هضم غذا به هضم شدن را حت تر خوراک به ویژه خوراک های چرب کمک شایانی بکنند که می تواند این امر سبب پایداری بیشتر ویتامینهای گروه محلول در چربی شود و باز خود این مسئله سبب افزایش کیفیت محصولات از نظر غذایی شود.

ادامه دارد …

کلمات مرتبط : آنزیم های دان بلدرچین ، آنزیم های دان طیور ، مواد غذایی بلدرچین ، هورمون دان بلدرچین ،

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله