پرندگان واکسینه شده و غیر واکسینه

پرندگان واکسینه شده و غیر واکسینه ، با این حال، این نتیجه تنها با ND به دست می آید زمانی که بیش از ۸۵٪ از گله دارای دو نوع واکنش با آنتی بادی های مهار کننده هموگلوبین (HI) بیش از ۸ می باشند.  نتایج حاصله نشان می دهد که تنها پرندگان با HI با بیش از ۱۶ عدد پس از چندین واکسیناسیون، یک چالش vNDV زنده خواهند ماند زیرا ۶۶٪ از گله ها با کمترین مقدار از آنها تسلیم می شوند. معمولا HI سطوح ۳۲ یا بالاتر چیزی است که معمولا به عنوان محافظتی در نظر گرفته می شود

استفاده گسترده از واکسن های زنده اغلب به علت هزینه های کمتری و زمان استفاده سریعتر نسبت به نیاز به واکسن های فردی به هر پرنده گله استفاده می شود. واکسن Lentogenic B۱ و LaSota از ویروسی بسیار پایین استفاده می شود که در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد و در صورتی که واکسن ها قابل قبول باشند، به طور مناسب برای پرندگان سالم تزریق می شوند و می توانند برای واکنش ایمنی مناسب برای توسعه قبل از قرار گرفتن در معرض ویروس چالش ، متاسفانه، شرایط در این زمینه اغلب کمتر از مطلوب است با استفاده از جرم که به طور بالقوه به ۵۳٪ گله می رسد زمانی که مسیر مصرف اسپری و ۶۰٪ زمانی که مسیر از طریق آب آشامیدنی است .

ایمنی بدن موجودات

ایمنی بدن طیور

ایمنی بدن طیور

پرندگان واکسینه شده و غیر واکسینه | وجود موجودات ایمنی بدن می تواند پروتکل هایی را که تحت شرایط آزمایشی صدا دارند، بی اثر کند. در حقیقت، حتی واکسن واکسیناثر می تواند واکنش ایمنی را در صورت پر شدن سیستم ایمنی بدن پرورش دهد. ، واکسن های غیر فعال شده اغلب به لایه ها و پرورش دهندگان برای ترساندن طولانی مدت آنتی بادی هایی که می توانند به فرزندان منتقل شوند  ارائه می شود. با این حال، زمان برداشت بین واکسیناسیون و کشتار، توانایی استفاده از این واکسن ها را در طول دوره تولید کاهش می دهد ، واکسن غیر فعال شده برای تولید گران تر است و نیاز به تزریق فردی دارد.

تا همین اواخر، این دگماتیسم این است که واکسن های غیر فعال شده ایمنی واکنش مخاطی ایجاد نخواهند کرد، اما یک مطالعه اخیر نشان داد که هر دو واکسن های زنده و غیر فعال شده NDV باعث ایجاد آنتی بادی های غیر IgA می شوند نه تنها در سرم، بلکه در شستشوی روده و روده . از آنجا که تمام NDV ها در یک سروتایپ هستند، هر گونه سوء NDV می تواند به عنوان یک واکسن مورد استفاده قرار گیرد و تمام واکسن ها باید از بیماری بالینی و مرگ ناشی از ND جلوگیری کنند. با این حال، برخی از مطالعات نشان داده شده است که واکسن هایی که با سویه هایی شبیه به ویروس چالش می شوند، می توانند میزان ویروس کششی را که در ساب های رئوفارینژال از پرندگان واکسینه شده اند کاهش دهد و تعداد پرندگان را که ویروس را تخریب می کنند، کاهش دهد .

دستگاه جوجه کشی ۲۰۰۰ تایی

سوسپانسیون NDV

سوسپانسیون NDV

سوسپانسیون NDV

پرندگان واکسینه شده و غیر واکسینه | این آزمایش ها نشان می دهد که بعضی از سوسپانسیون های NDV نسبت به دیگر گروه های آنتی ژنیک نسبت به سایر انواع تیتر آنتی بادی HI نسبت به آنتی ژن های مختلف بعد از مقادیر مشابه واکسن تجویز می شوند. تست همان فرضیه، با استفاده از سویه های تجربی NDV نوترکیب تجربی، برخی دیگر تفاوت در تخلیه vNDV در سم باقی مانده پس از چالش نداشتند و معتقدند که استفاده ناکافی از واکسن های NDV در سراسر جهان برای شیوع بیماری های فعلی و گسترش سویه های فیلد vNDV . با توجه به اینکه همه ی NDV ها یک سروتایپ هستند،

یک واکسن که با یک سویه جدید

یک واکسن که با یک سویه

یک واکسن که با یک سویه

پرندگان واکسینه شده و غیر واکسینه | یک واکسن که با یک سویه جدید تشکیل شده، بدتر از سویه سنتی ناکام نخواهد ماند و احتمالا مقدار vNDV را که از پرندگان واکسینه شده در محیط بیرون می ریزد را کاهش می دهد. با توجه به اینکه روش های کاربرد واکسن جرم برای مرغ های تجاری ضروری است، حمایت از واکسن های جدید NDV برای حفاظت بهتر لازم است.

در واکسیناسیون تخمک در زمانی که تخم مرغ از انکوباتورها به پرنده منتقل می شود، گزینه ای جذاب برای تولید کنندگان طیور است.  متاسفانه پیشرفت های کمی با کاهش نسبی NDV زنده برای به دست آوردن نتایج قابل اطمینان قابل انجام است . با این حال، سیستم های HVT نوترکیب (rHVT) حاوی ژن Fusion (F) NDV برای استفاده از تخمک امیدوار کننده است . برای مناطقی که داروی vNDV endemic دارند، ممکن است مجددا واکسن های سنتی همراه با rHVT تحویل داده شوند . متاسفانه، در حالی که برخی از فعالیت های HI ممکن است وجود داشته باشد، ELISA و HI تست ها نمی تواند مورد استفاده قرار گیرد برای ارزیابی ایمنی ناشی از این واکسن های rHVT و اثربخشی با داده های مرگ و میر تعیین می شود. در اوا تزریق واکسن های ND باکتری مرطوب (FP) نیز امکان پذیر است .

 

بیماری تنفسی بر اثر واکسن های NDV

بیماری تنفسی بر اثر واکسن های NDV

بیماری تنفسی بر اثر واکسن های NDV

پرندگان واکسینه شده و غیر واکسینه | این واکسن های رشته ای rHVT و FP مفید هستند زیرا آنها پس از واکسیناسیون به علت واکسن های زنده NDV باعث ایجاد بیماری تنفسی نمی شوند. کبوتر مسابقه اغلب واکسیناسیون شده با واکسن ND کشته شده است که با یک سوند PPMV-۱ غیرفعال شده است که طول، بروز و میزان ویروس را پس از چالش کاهش می دهد که یکی از اهداف واکسیناسیون برای هر بیماری است ، با وجود اینکه پرندگان واکسینه شده با ویروس آنفولانزا عفونت ویروس را پس از عفونت ریختند، ابتدا ویروس آنفلوانزای فصلی در ترشحات دهانی به مدت ۳ تا ۴ روز بعد از عفونت و انقباض پس از انقباض زودرس ریخته می شود

در مرغ، IgM، IgY (آنزیم IgG پرندگان و آنتیبادی IgA به عنوان بخشی از پاسخ ایمنی تولید می شود) . آنتی بادی ها در محل عفونت و در شروع خون شش روز پس از عفونت و یا واکسیناسیون زنده ویروس و قارچ ۲۱ تا ۲۸ روز پس از عفونت تشخیص داده می شوند . آنتی بادی ها، با اتصال و جلوگیری از پیوستن ویروس به سلول های میزبان سلول های ویروسی ND را خنثی می کنند . تقریبا ۳۰٪ از IgY و ۱٪ از آنتیبادیهای IgM و IgA موجود در پلاسمای مرغ به صورت منفی به فرزندان منتقل می شوند و اگر سطوح آنتی بادی NDV به اندازه کافی بالا باشند، می توانند حفاظت را تا زمانی که سطوح پایین تر از سطح محافظتی قرار می گیرند .

 

آنتی بادی مادر

واکسن زنده

واکسن زنده

پرندگان واکسینه شده و غیر واکسینه | این آنتی بادی مادر میتواند با واکسیناسیون زنده با خنثی کردن ویروس واکسن  دخالت کند. Adjuvants برای بهبود واکنش ایمنی واکسن های NDV در ابتدا بر روی واکسن های غیر فعال شده متمرکز بودند ، اما در حال حاضر شامل موادی هستند که به طور مطلوب واکنش ایمنی را از واکسن های زنده NDV . مکمل های غذایی معمولا مورد آزمایش قرار می گیرند زیرا ترکیبات ممکن است به صورت محلی در دسترس باشند و یا به دلیل اینکه ترکیب ممکن است به راحتی به رژیم غذایی اضافه شود تا ایمنی را پس از واکسیناسیون بهبود بخشد. پروبیوتیک های مبتنی بر Lactobacillus نشان داده اند که ایمنی هومورال را به واکسن های زنده NDV در پرندگان تحت استرس گرما افزایش می دهند . آنتی بیوتیک ها ممکن است در زمان واکسیناسیون به آب اضافه شوند تا مزیت نامشخصی برای پرندگان ارائه شود .

با این حال، هنگامی که آنتی بیوتیک ها برای توانایی بالقوه واکنش ایموره هومورال به واکسن NDV مورد ارزیابی قرار می گیرند، به طور معمول آنها کاهش پاسخ را دریافت می کنند  یا پاسخ قابل توجهی را بهبود نمی دهند.  پلی ساکارید Astragalus معمولا در داروهای چینی برای افزایش پاسخ ایمنی بهبودی کمی در پاسخ ایمنی هومورال به واکسیناسیون NDV با یا بدون سولفات داشت . لیپوزوم های اسید گلیسیرنتیین واکنش هومورال به واکسن NDV به طور قابل توجهی بهبود یافته ۲۱ ۴۲ روز پس از واکسیناسیون

 


گروه صنعتی اسکندری تولید کننده بهترین دستگاه های جوجه کشی در سطح ایران و خاورمیانه

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله