پرورش بلدرچین مولد

پرورش بلدرچین مولد با توجه به بازار مناسب فروش تخم و گوشت آن و صرفه اقتصادی مناسب نگهداری آن دارای اهمیت است. جوجه یک روزه این پرنده پس از حدود ۳۵ روز به بلوغ می رسد و از ۴۰-۴۵ روزگی شروع به تخم گذاری می کند. نحوه پرورش بلدرچین مولد یا همان بلدرچین های نر و ماده از لحاظ مکان نگه داری به دو صورت نگه داری در سیستم بستر و نگه داری در قفس انجام می شود. در نگهداری و پرورش بلدرچین مولد باید به اندازه، سن و سطح دانه خوری بلدرچین ها توجه کرد.

در سیستم بستر باید از بلوک های ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ عددی برای پرورش بلدرچین های مادر استفاده کرد. بلدرچین های نر و ماده را می توان کنار هم و یا در سالن های جدا از هم نگه داری کرد. در صورتی که پرنده های نر و ماده به صورت جدا از هم نگه داری شوند، در زمان تخم گذاری، پرنده های نر باید طوری وارد سالن بلدرچین های ماده شوند که دچار شوک زدگی نشوند و بهتر است هنگام شب این کار انجام شود.

شرایط نگهداری و درصد نرب پرورش بلدرچین مولد

بلدرچین های مادر باید در سالن های تمیز و خشک و با حرارت و تهویه هوای مناسب نگه داری شوند. در صورت مناسب نبودن شرایط نگهداری، بلدرچین های مادر غذای کم خورده و تخم گذاری آن ها کاهش خواهد یافت. دمای زیاد نیز باعث کاهش فعالیت بلدرچین های نر شده و کاهش تعداد و کیفیت تخم های حاصل از آن ها می شود.

دستگاه جوجه کشی 96 تایی حرفه ای
دستگاه جوجه کشی خانگی ۹۶ تایی

 

 

تخم نطفه دار

تخم نطفه دار

 

 

درصد نرب مناسب برای بلدرچین ۲۵ درصد است یعنی باید به ازای هر ۴ بلدرچین ماده یک بلدرچین نر وجود داشته باشد. هرچند که بسیاری از افراد نسبت ۱ به ۳ را ترجیح می دهند. جالب است بدانید که با این حال درصد جوجه های نر و ماده خارج شده از تخم ها، تقریبا برابر و در حدود ۵۰ درصد می شود.

ناباروری تخم های بلدرچین

ناباروری تخم های بلدرچین بیش از آنکه به دلیل بلدرچین های مادر باشد به دلیل بلدرچین های نر می باشد. عواملی مانند تعداد نامناسب بلدرچین های نر در گله و شرایط نامطلوب جسمانی، پیر بودن و تولک بودن آن ها منجر به ناباروری تخم ها می شود.

 

تعیین جنسیت بلدرپین

 

 

 

اگر شما هم قصد پرورش بلدرچین را دارید میتوانید با خرید یک دستگاه جوجه کشی کسب و کار خود را شروع کنید

 

دستگاه جوجه کشی مخصوص بلدرچین

 

 

 

پیشنهادات میکنیم مطالب زیر را در نیز در مورد  جوجه کشی مطالعه نمایید:

     

     

    لینک های مفید محصولات :

     

     

    پرورش بلدرچین و اشتفال زایی این صنعت

     

    سایت دستگاه جوجه کشی را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    تلگرام دستگاه جوجه کشی
    تویتر دستگاه جوجه کشی
    فیس بوک دستگاه جوجه کشی
    آپارات دستگاه جوجه کشی
    اینستاگرام دستگاه جوجه کشی
    یورتیوب دستگاه جوجه کشی
    ۰ ۰ votes
    امتیازدهی به مقاله