قفس مرغ – چگونه یک قفس مرغ بسازیم؟

قفس مرغ – اگر شما به فکر پرورش مرغ افتاده اید پس از تهیه ی دستگاه جوجه کشی و راه اندازی آن ، تنها مانعی که بین شما و یک منبع تخم مرغ ایستاده است یک محل دائمی برای مرغ های شما به نام خانه (قفس مرغ) است.جوجه ها ،از سن شش هفته ای شان به بعد به چیزی بیشتر از یک جعبه ی مقوایی احتیاج دارند.

ساخت یک قفس مرغ اساسی برای یک گله ی کوچک از پرندگان،یک پروژه ی آخر هفته ای سخت است و برای درست کردن آن توسط خودتان به مهارت های نجاری عمومی نیاز دارید و این در حالی است که قفس های دارای جزئیات بیشتر و استادانه درست شده می تواند به راحتی چندین هفته طول بکشد.(و توانایی های نجاری پیشرفته ای را نیازمند خواهد بود.)

اینترنت پر از طرح هایی برای قفس های مرغ در حیاط خلوت است ،جایی که یک محل عالی برای الهام گرفتن است.اما همه ی قفس ها دارای دو قسمت اصلی است :یک فضای محصور برای خواب و تخم گذاری و هوای آزاد برای چریدن مرغ.

فضای محصور داخل قفس باید مستقیما به محوطه ی چریدن مرغ باز شود اما باید حداقل دو پله بالاتر از آن باشد تا فضایی برای جمع آوری کردن مدفوعی که کف زمین افتاده است وجود داشته باشد. بسیاری از راه های ممکن برای پیکر بندی و ساخت یک قفس وجود دارد اما چیزی که در اینجا مهم است چگونگی ساخت یک مدل ساده و اساسی با توجه به سلیقه ی شخصی خودتان است.

ماشین جوجه کشی 1008 تایی سوپر مینیاتور
دستگاه جوجه کشی ۱۰۰۸تایی

مرحله ی ۱ : برای اندازه و محل (قفس مرغ) برنامه ریزی کنید.

اولین چیز برای در نظر گرفتن ،اندازه است.حداقل اندازه های مقبول ،۲تا۳ فوت(هر فوت(پا) برابر ۳۰٫۵ سانتی متر است ) به ازای هر پرنده ی داخل قفس و ۴ تا ۵ فوت مربع برای چریدن مرغ است.با این حال فضای اضافی همیشه بهتر است – درست مانند انسان ها ،مرغ ها هم وقتی در یک جای تنگ برای تمام مدت به هم فشرده شوند میتوانند جر و بحث و مجادله کنند.

جوجه ها به یک سایه بان در گرمای روز نیاز دارند به طوری که قرار دادن قفس زیر یک درخت بزرگ دارای شاخ و برگ های زیاد یک محل ایده آل است.در تابستان جوجه ها زیر آن خنک می شوند و در طول زمستان که برگهای درخت ریخته شده است حمام آفتاب بگیرند.اگر محلی زیر یک درخت در دسترستان نبود شما باید از پارچه یا پوششی برای سایه بندی استفاده کنید.

مرحله ۲ : ساخت اسکلت بندی یا چارچوب (قفس مرغ)

ساده ترین روش، شروع با یک چارچوب مستطیلی شکل، همانطور که در اکثر ساختمان ها است می باشد و بعد از آن اجزای مختلف را به آن اضافه کنید.از یک چوب طبیعی مقاوم در برابر پوسیدگی مانند درخت سدر یا چوب قرمز به جای الوار فشرده شده یا فلزاتی مانند آرسنیک که ممکن است برای سلامت مرغ شما مضر باشد استفاده کنید.محل چریدن مرغ باید با مش های فلزی(توری های فلزی) برای جلوگیری از ورود شکارچیان از هر طرف پوشیده شود.

  1. تنظیم سمت عمودی ۴*۴ در بتن مستطیلی شکل بر اساس اندازه ی قفس مورد نیاز شما ( برای مثال ۴*۸ فوتی یا ۶*۱۲ فوتی یا ۸*۱۶ فوتی ). برش سمت ها به طول ۸ فوتی در جلو و طول ۶ فوتی در پشت آنها برای نصب یک سقف استوار بالای بخش محصور شده.
  2.  یک سمت ۲ فوتی ۴*۴ به گوشه ی جلویی سمت راست مستطیل اضافه کنید.این سمت برای ساپورت دری که به عنوان ورودی به محل چریدن مرغ هاست تعبیه شده است و ارتفاع آن باید ۸ فوت باشد.
  3.  یک سمت ۲*۴ در یک حالت افقی مابین سمت فوق در گوشه ی راست از محل چریدن مرغ ها را در ارتفاع ۶ فوتی پیچ و میخ بزنید.
  4.  یک چارچوب به تناسب فضای ورودی (یک مستطیل ۶ فوتی ۲*۲ )با استفاده از چوب ۲*۲ بسازید. این در چیزی بیشتر از یک مستطیل ۲*۲ که با پیچ و میخ به هم وصل شده اند نیست. از یک در محکم و سبک برای جلوگیری از آویزان شدن چارچوب ۲*۲ استفاده کنید. در را به گوشه ی چارچوب با لولای گالوانیزه متصل کنید.
  5.  جفت سمت های موازی۴*۴ را به فاصله ی حدود یک سوم از سمت چپ مستطیل اضافه کنید.( برای مثال اگر قفس به عرض ۱۲ فوت بود ،این سمت ها از گوشه ی سمت چپ باید ۴ فوتی باشند .این سمت ها به منظور ساپورت چارچوب بخش محصور از قفس تعبیه شده اند .آنها باید با ارتفاع سمت های دیگر جلو و عقب مطابقت داشته باشند.
  6.  یک چارچوب ۲*۴ افقی ما بین بالاترین سمت در امتداد طرف های جلو و عقب از ساخت را وصل کنید.ودر زاویه ی بین سه جفت از سمت های جلو ی بلند تر و عقب کوتاه تر تیرها ی طاق ،سه جفت سمت بیشتر اضافه کنید.
  7.  یک چارچوب افقی ۲*۴ به چهار سمت چپ مستطیل ،۲۴ اینچ بالاتر از سطح زمین متصل کنید.این کار زمین منطقه ی محصور را ساپورت خواهد کرد.
  8.  تخته های کف زمین و بالای چارچوب ۲*۴ در میان دو سوم از جلو ی ساخت را اضافه کنید ،آنها را با میخ های گالوانیزه و یا پیچ مصالح کف سازی به هم اتصال دهید.
  9.  پشت یک سوم از زمین را با سیم مش پوشش دهید.جوجه ها بالای این بخش از زمین منزل خواهند کرد و پوشش سخت اجازه خواهد داد که مدفوع های ریخته شده به راحتی از روی آن جدا شوند.
  10.  یک گودال ۱۲ اینچی در محیط چریدن مرغ حفر کنید.
  11.  سیم مشی را بین سمت ها برای منطقه ی چریدن مرغ در سمت راست دو سوم از مستطیل راسیم کشی کنید.از کالا های اساسی طیور به طور عمودی بین سمت ها (به عنوان دیوار ها)و به طور افقی (به عنوان یک سقف) برای متصل کردن آنها به چارچوب چوبی استفاده کنید.سیم های مشی را به منظور محافظت از حیوانات حفری نصب کنید و گودال رابرای نگهداری آن در محل دوباره از خاک پر کنید . در حال کار کردن با سیم دستکش بپوشید چون ممکن است لبه های آن تیز باشند.

how-to-build-chicken-coop-قفس مرغ

how-to-build-chicken-coop-قفس مرغ

برای نمایش تصویر در سایز بزرگ روی تصویر کلیک کنید.

مرحله ی ۳ :تجهیز کردن داخلی(قفس مرغ)

داخل محوطه ی چریدن مرغ به چیزی بیشتر از یک لایه ی ضخیم از کاه روی زمین برای جذب فضولات مرغ و رطوبت برای مواقعی که باران می بارد ،نیاز ندارد. دستگاه آبیاری آب خوری مرغی نیز می تواند از یکی از تیر ها آویزان باشد (به وسیله ی سیم متصل به یک میخ )و به همین منظور هم پرندگان می توانند در طول زمانی که در روز بیرون هستند از آن بنوشند.(پایه ی آب خوری باید ۶ تا ۸ اینچ ( هر اینچ برابر ۲٫۵۴ سانتی متر است ) بالاتر از سطح زمین باشد ). اگر محوطه ی چریدن در طول گرم ترین ساعت های روز سایه نداشته باشد ، یک لایه از پوشش سایه ای بالای سقف محوطه ی چریدن مرغ اضافه کنید. یک سطح شیب دار حداقل به عرض ۸ اینچ از سطح زمین تا پلت فرم برای منطقه ی محصور بسازید.قبل از محصور کردن این محوطه ، با مورد های زیر آن را تجهیز کنید:
• یک نوار بیتوته ی ساخته شده از چوب ۲*۲ در امتداد دیوار پشتی بالای سیم کف زمین (حداقل به طول ۸ اینچ به ازای هر پرنده )
• جعبه ی لانه ها (حداقل یک جعبه ی مربع دو اینچی برای هر ۴ پرنده)
• دستگاه آبخوری مرغ و دانخوری (آنها را ۶ تا ۸ اینچ بالاتر از زمین قفس با سیم متصل به میخ به یکی از تیر های طاق آویزان کنید.
• لامپ های رشته ای برای گسترش فصل تخم گذاری (اختیاری )
جعبه های لانه ها را در امتداددیوار مقابل حداقل ۲۴ اینچ بالاتر از زمین تعیین کنید.این می تواند به سادگی قفسه های چوبی درست شده از تخته سه لا جدا که از کاه پرشده باشند. یک قطعه ی دو اینچی از چوب در میان پشت جعبه ها برای جلوگیری از ریخته شدن کاه اضافه کنید.
همچنین جعبه ی لانه های آماده ی از پیش ساخته شده در دسترس وجود دارند، هرچند برخی از مرغداران از جعبه های پلاستیکی سبک برای لانه ها استفاده میکنند.چون آنها برای پاک کردن دوره ای راحت تر هستند .منزل ها یعنی جایی که مرغ ها در آنجا می نشینند باید بالاتر از لانه ها قرار بگیرند .جوجه ها از سه طبقه ی قفسه درختی فرود آمده و همیشه به دنبال بالاترین نقطه برای خواب خواهند بود(و اگر مرغ ها از آن برای منزل کردن استفاده کنند لانه به سرعت به خاک تبدیل خواهد شد.)
مرحله ی ۴ : تمام کردن قسمت بیرونی ( قفس مرغ )
الان وقت اضافه کردن سقف و دیوارها برای محصور کردن منطقه ی لانه و منزل کردن مرغ ها است. هرگونه مواد ضد آبی میتوانند مورد استفاده قرار بگیرد ولی انتخاب قلع راحت ترین و درعین حال جدیدترین روش برای سقف و نمای چوبی یک فضای بیرون عجیب و جالب را درست میکند.(چارچوب های اضافی ۲*۴ برای دیوار ها و ساخت سقف لازم خواهد بود.)وقتی شما دیوار ها را ساختید مطمئن شوید که دسترسی آسان برای جمع آوری تخم مرغ ها و تمیز کردن قفس را برنامه ریزی کرده اید. همه ی نقاط دسترسی باید قابل قفل شدن با یک قفل چفت دار راکون که با یک حلقه ی بیضی شکل که برای وصل کردن طناب به میخ برای چفت کردن در به کار می رود معمولا برای دفع کردن سارقان ماسک دار مناسب است .
برای دسترسی از سه طرف برنامه ریزی کنید :

  1.  یک در ۱۲*۱۲ اینچی که با سطح شیب دار به محوطه ی چریدن مرغ می رسد.
  2. یک جوجه گیری ۱۲*۱۲ اینچ در امتداد دیوار برای دسترسی به لانه برای جمع آوری تخم مرغ ها.
  3. یک در ۲*۵ فوتی در دیوار سمت چپی برای دسترسی به آب و غذا و برای تمیز کردن قفس.

سه نوع از درب های دسترسی ممکن است با یک چارچوب ساده ۲*۲ در همان مدل به عنوان ورودی اصلی برای محوطه ی چریدن مرغ ساخته شده باشد.به جای پوشش آنها با سیم مرغ از همان مواد استفاده کنید که برای خارج از قفس استفاده شده است.(هیچ کیت ضد خم شدگی در این مورد نیاز نیست. )

chicken-coop-illustration

chicken-coop-illustration

برای نمایش تصویر در سایز بزرگ روی تصویر کلیک کنید.

تهویه در تابستان در قفس مرغ بسیار مهم است. درب مرغ و بخشی از زمین پوشش داده شده با سیم مش در زیرآن به ورود و گردش هوا اجازه می دهد ولی نیاز به یک محل برای خروج هوای گرم در بالا وجود دارد. همچنین فضا وپیش آمدگی لبه ی بام از سقف و بالای دیوار یا دریچه نزدیک به بالای دیوار را قطع کنید. در هر صورت مطمئن شوید که بین فضاها با سیم مش برای نگه داشتن جانوران در بیرون پوشیده شده است.

این ها اصول اولیه ی کاربرد قفس هستند اما در صورت تمایل برای سفارش و جلا دادن به هر صورتی که شما می خواهید می توانید عمل کنید . کار پر آب و تاب و تر تمیز پرزرق و برق و آثار هنری رنگارنگ همه برابر با مسیر و روش تزیین کردن قفس های مرغ جهانی است.

دستگاه جوجه کشی صنعتی

۴ ۲ votes
امتیازدهی به مقاله