پرندگان شکاری و گونه های آن

 پرندگان شکاری و گونه های آن  –  پرنده شکاری به پرنده ای گفته می شود که غذای خود را از طریق شکار پرندگان یا حیوانات دیگر با استفاده از توانایی های خاص خود از قبیل قدرت بینایی بسیار بالا،سرعت عمل ،و داشتن چنگال و منقار قوی به دست می آورد.

پرندگان شکاری را به طرق مختلفی می توان دسته بندی نمود ولی دسته بندی به صورت عقاب ها قوش ها،سارگپه ها،شاهینیان، کورکور ها،سنقر ها،جغد ها، کرکس ها در میان صاحبنظران پذیرفته شده تر است.
عقابها
پرندگان شکاری بزرگی هستند که دارای بال های طویل و پهن و و پا های نسبتا قطور و قوی می باشند. خانواده عقاب ها بزرگتری و نا متناجس ترین خانواده در میان پرندگان شکاری هستند. اندازه آنها با هم خانواده هایشان بسیار متفاوت است. منقاری نسبتا کوتاه و کاملا قلاب مانند دارند. که نیم نوک بالایی بر خلاف شاهین ها دندانه ندارد. گردنشان کوتاه و چنگال های قوی و قلاب مانند دارند.

عکس عقاب - پرندگان شکاری و گونه های آن

عکس عقاب – پرندگان شکاری و گونه های آن

قوش ها
این پرندگان دارای اندازه متوسط هستند و عموما در بیشه زار ها زندگی می کنند. دارای دم دراز و قدرت بینایی بسیار بالایی بوده و شکار خود را به طریق غافلگیر کردن آن از یک کمینگاه انجام می دهند.

قوش - پرندگان شکاری و گونه های آن

قوش – پرندگان شکاری و گونه های آن

سار گپه ها
این پرندگان دارای بدن قوی بنیه و بال های پهن هستند .در آمریکای شمالی این پرندگان جزئ قرقی ها به شمار می روند.
شاهین ها
این دسته از پرندگان شکاری دارای جثه ای کوچک تا متوسط هستند . بال های بلند نوک تیز و داسی شکل دارند و دم آنها نسبتا دراز است. منقارشان کوتاه و قلاب مانند و نیم نوک بالایی آنها دندانه دار می باشد .پاهایشان انگشتانی دراز با چنگال های قوی و قلاب مانند دارد . بسیار سریع پرواز میب کنند که به صورت بال زدن های سریع و بال باز است. شاهین ها به جای این که خود لانه بسازند از لانه سایر پرنده ها استفاده می کنند و برخی مواقع در شکاف درختان یا لبه صخره ها تخم گذاری می کنند.

دستگاه جوجه کشی 96 تایی حرفه ای
دستگاه جوجه کشی خانگی ۹۶ تایی
عکس شاهین - پرندگان شکاری و گونه های آن

عکس شاهین – پرندگان شکاری و گونه های آن

کور کور ها
این پرندگان دارای بال های طویل و پاهای ضعیف هستند و مدت زمان زیادی را بدون بال زدن پرواز می کنند و عموما غذای خود را شکار می کنند ولی بعضا لاشه خواری نیز می کنند. دم آنها به صورت دو شاخه می باشد.
سنقر ها
پرندگانی بزرگ ولی لاغرند که دارای دم دراز و پاهای نازک و بلند هستند . بال های آنها کشیده و پهن است. سنقر ها اغلب در نواحی باتلاقی و علفزار ها زندگی می کنند. منقارشان چنان ضخیم نیست . معمولا در ارتفاع کم پرواز می کنند و هنگام پرواز سر بال ها را اندکی بالا نگه می دارند.
جغد ها
پرندگان شب شکار می باشند. سر بزرگ ،صورت پهن،چشمان بزرگ و رو به جلو دارند. منقارشان قوی قلاب مانند و نیم پیداست. پرواز آنها بی صدا بوده و بعضی از آنها گوشپر های مشخصی دارند.این پرندگان طعمه خود را یکجا می بلعند.

عکس جغد - پرندگان شکاری و گونه های آن

عکس جغد – پرندگان شکاری و گونه های آن

لاشخور ها
بسیار بزرگ جثه هستند .بال های بسیار کشیده و پهن دم کوتاه و سر بدون پر دارند. معمولا با بال های باز اوج می گیرند و اغلب با عقاب ها اشتباه گرفته می شوند. ولی سرشان نسبت به سر عقاب ها کوچک تر است و طرح پروازی متفاوتی دارند.

عکس لاشخور - پرندگان شکاری و گونه های آن

عکس لاشخور – پرندگان شکاری و گونه های آن

 

دستگاه های جوجه کشی

 

۲ ۱ vote
امتیازدهی به مقاله