تشخیص جنسیت عروس هلندی

تعیین جنسیت عروس هلندی

تعیین جنسیت عروس هلندی | عروس هلندی یک از محبوب ترین و پرطرفدارترین پرندگان زینتی در سراسر دنیا می باشد . تعیین جنسیت این پرنده برای کسانی که قصد خرید ، فروش و یا پرورش آن را دارند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است . زمانی که میخواهید پرنده زیبا عروس هلندی را که از راسته طوطی های کاکل دار محسوب میشود پرورش دهید ، برای جوجه کشی و تکثیر نژاد آن می بایست جنس نر و ماده این طوطی را خریده و از تخم نطفه دار آن ها برای جوجه آوری استفاده کنید . در ادامه ما شما را با ترفند های شناسایی جنس این پرنده آشنا خواهیم کرد و روش های جوجه کشی از آن را برایتان معرفی خواهیم کرد .

 

 

دستگاه جوجه کشی 672 سوپر مینیاتور
دستگاه جوجه کشی ۶۷۲ تایی

رنگ عروس هلندی و تفاوت آن برای تعیین جنسیت پرنده

طوطی زیبا و سخنگو عروس هلندی از جمله طوطیسان هایی می باشد که پس از سن بلوغ و حداکثر بعد از ۲ سال می توان جنسیت آن را از طریق رنگ پرهایش تشخیص داد .

معرفی کامل عروس هلندی ماده : پر های گونه ماده از قسمت ابتدایی بال هایش تا آخرین پر موجود لکه های زرد رنگی دارد . توجه داشته باشید که این لکه ها به شکل خال خال (دایره مانند) می باشند . عروس هلندی نر و ماده هر دو دارای دم های لیمویی رنگ می باشند ولی دم پرنده ماده دارای خط چین هایی می باشد .

عروس هلندی نر : گونه های نر این پرنده دارای پر های سفید رنگ می باشند ولی جالب است بدانید که بخش انتهایی پر های این پرنده به رنگ زده بوده و کاملاً قابل مشاهده است . دم عروس هلندی نر بدون لک ، چین یا هرگونه علامت است .

تشخیص جنسیت عروس هلندی با توجه به صدا

عروس هلندی ماده : بعد از آن که عروس هلندی ماده به سن بلوغ می رسد تغییر یا تحولی در حنجره این پرنده رخ نمی دهد ازین رو صدای آن دچار تغییر نمیشود بلکه فقط میزان صدایش بالاتر می رود .

عروس هلندی نر : بعد از آن که عروس هلندی نر به سن بلوغ رسید صدا ها و آواز های جدید و متنوعی تولید می کند . یکی از انواع آواز های این پرنده های بلبلی خواندن می باشد .

روش تشخیص جنسیت عروس هلندی با توجه به نشانه های اندامی

عروس هلندی ماده : فرم سینه گونه ماده یکی دیگر از مواردی است که برای تشخیص جنسیت این پرنده مورد استفاده قرار می گیرد . اگر با دقت نگاه کنید متوجه خواهید شد که یک فرورفتگی در سینه عروس هلندی ماده وجود دارد ، ابتدای این فرورفتگی گردن و انتهای آن زیر پاهای پرنده می باشد .

عروس هلندی نر : سینه ، گردن و زیر پاهای عروس هلندی نر کملاً صاف بوده و هیچ فرو رفتگی در آن مشاهده نمی شود .

تعیین جنسیت عروس هلندی با توجه تاج

عروس هلندی ماده : تاج پرنده یکی دیگر از نقاطی است که میتواند شما را در تعیین جنسیت این پرنده یاری کند اما بهره گیری از شیوه مستلزم داشتن دقت بسیار بالا می باشد . طبق تحقیقات انجام شده تاج عروس هلندی ماده نسبتاً کوتاه تر از گونه نر بوده و حالت یکدست ندارد بلکه کاملاً پخش شده و نسبتاً پهن مانند است .

عروس هلندی نر : تاج گونه نر بلند ، یک دست و به طرف بالا می باشد .

"<yoastmark

روش تعیین جنسیت عروس هلندی با توجه به پاها

عروس هلندی نر : گونه نر دارای پاهای بلند ، کاملاً کشیده و اندکی باریک (اندامی) می باشند . علاوه بر این ناخن های این پرنده در حالت عادی و گرفته شده بلند هستند .

عروس هلندی ماده : پاها و ناخن های این پرنده کوتاه تر از گونه نر می باشند . علاوه بر این عروس هلندی ماده دارای پاهای زمخت و اندکی پهن بوده و همانند پاهای نر زیبا نیستند .

 

تعیین جنسیت عروس هلندی با توجه به رفتار

عروس هلندی ماده : این پرنده ها آواز نمی خوانند و تنها صدای جیغ مانند از خود در می آورند .  این پرنده های نسبت به گونه های نر آرام تر و ملایم تر هستند .

عروس هلندی نر : این پرنده ها  آواز می خوانند . گاهاً دیده شده همراه با آواز خواند بال هم می زنند که باعث تولید صداهای جدید و جالب می شود .

 

تعیین جنسیت با توجه به واکنش های جنس مخالف

اگر عروس هلندی ماده و نر را در مقابل یکدیگر قرار دهیم :

عروس هلندی ماده هیچ واکنش خواضی از خود نشان نمی دهد . و این در حالی است که عروس هلندی نر واکنش های متنوع و گوناگونی از خود نشان می دهد .

 

 

تعیین جنسیت عروس هلندی با توجه شکل و فاصله پاها  

عروس هلندی ماده : اگر دقت کنید پاهاش گونه ماده باز تر و فاصله دار تر از نر بوده و همچنین ماده هنگام نشستن بر روی میه لم داده و پهن می نشیند .

عروس هلندی نر : پا های گونه نر صاف ، با فاصله کم و در یک راستا بر روی میله یا شاخه درخت قرار می گیرد .

 

تعیین جنسیت عروس هلندی با توجه به اندازه لگن

 

عروس هلندی نر : از نظر اندازه ، لگن گونه نر باریک تر از گونه ماده می باشد .

عروس هلندی ماده : برعکس گونه نر ، عروس هلندی ماده دارای لگن پهن تر می باشد . توجه داشته باشید که بعد از اولین تخم گذاری پهن بودن لگن ماده مشخص تر خواهد بود .

 

چگونه بدانیم لگن عروس هلندی پهن است یا باریک ؟

عروس هلندی مورد نظر را در دست بگیرید ، سپس سر پرنده را رو به پایین بگیرید و سپی انگشت اشاره و شصت خود را بین های پرنده قرار دهید ؛ اگر انگشت های شما به صورت همزمان در بین دو پای پرنده فرو رفت و جا شده یعنی پرنده شما ماده است ولی اگر نشد عروس هلندی شما نر است .

 

نمایش فیلم در آپارات | یوتوب | نماشا

جوجه کشی از طوطی  عروس هلندی

برای این که بتوانید از انواع پرندگان زینتی جوجه کشی نمایید باید از یک دستگاه جوجه کشی باکیفیت و همچنین با راندمان بالا استفاده نمایید . چرا که تخم نطفه دار پرندگان زینتی بر خلاف سایر پرندگان اهلی از قیمت نسبتاً بالایی برخوردار هستند از این رو دستگاه جوجه کشی مورد استفاده باید درصد موفقیت و امنیت تخم ها را در فرآیند جوجه کشی تامین نماید . معمولا برای جوجه آوری از طیور زینتی از قبیل عروس هلندی لوتینو و قلباقالی و… از انکوباتور و دستگاه جوجه کشی خانگی که دقت و حساسیت بسیار مناسبی را دارا می باشند استفاده میشود .

دستگاه جوجه کشی حرفه ای ایزی باتور ۶ طراحی و ساخته شده توسط گروه صنعتی اسکندری می باشد . این دستگاه به صورت ویژه جهت جوجه کشی از انواع پرندگان زینتی طراحی و تولید شده است . از ویژگی های بارز ماشین جوجه کشی نام برده می توان به سیستم چرخش تخم ۳۶۰ درجه اشاره کرد که باعث شده راندمان بالای ۹۵ درصد شود . سنسور به کار رفته در این دستگاه ها از نوع SHT Sensirion می باشد. این سنسور ساخت کشور سوئیس بوده و برعکس بسیاری از سنسور های بی کیفیت چینی به کالیبراسیون مجدد نیاز نداشته و بسیار دقیق می باشد. ده ها ویژگی دیگر همراه با ویژگی های ذکر شده باعث شده تا این ماشین جوجه کشی از جمله پرفروش ترین محصول گروه صنعتی اسکندری باشد .

Türkçe açıklama :

sultan papağanlar ve daha doğrusu yumurtalarından üreme yapılması için, geleneksel yöntem kullanabilirsiniz, lakin bu papağanlar fazlasıyla yaramaz ve aktif kuşlar oldukları için çoğu zaman yem ve su ihtiyaçlarını gidermek için yumurta üzerinden kalkarlar ve yeniden yumurtalar üzerinde yatmayı unuturlar bu yüzden genel olarak geleneksel veya doğal yöntemde başarısızlıklar olmaktadır.

Sultan papağanların üremesi için sizin için tavsiyemiz Hobi kuluçka makinesi kullanmanız olmaktadır. Hobi kuluçka makineleri firmamız tarafından akıllı ve tam otomatik olarak üretilmektedir ve süs kuşları üremesi için profesyonel modeller kullanıcılar için sunulmaktadır. Hobi kuluçka makineleri firmalar tarafından düşük kapasitelerde üretilmektedir ve genel olarak 100 adetten düşük kapasitelerde üretilir.

Altın kuluçka firması tarafından üretilen kuluçka makineleri tamamen bilimsel araştırmalardan sonra üretilmektedir ve bu yüzden yüksek kalite ve randımana sahip olmaktadır. Makinelerin üretiminde kullanılan teknoloji ve gelişmiş sistemler özelliklede süs kuşlarından kuluçka yapımım için yüksek performansa sahip olmaktadır.

Sultan papağanlar son derece sevimli ve sempatik kuşlar olarak insanlar tarafından ilgi görmektedir ve taklit yetenekleri jakolar kadar olmasada kendilerine has davranışları neden göstermektedir ve eğer bir pet shop sahibi veya evcil kuşlar üremesi yapmak isteyen biriseniz 12 li profesyonel kuluçka makinesi modelimiz sizin için ideal bir seçenek olmaktadır.

۳.۹ ۵۵ votes
امتیازدهی به مقاله