سخنگو کردن مرغ مینا

سخنگو کردن مرغ مینا >> اگر شما نیز در این زمینه مشکلی دارید مقاله ما را بخوانید …

سخنگو کردن مرغ مینا | مرغ مینا (Myna) به عنوان یک پرنده بسیار زیبا جزء پرندگان زینتی محسوب می شود.آموزش سخن گفتن به این پرنده را می توان با کمی صبر و حوصله انجام داد. تقلید صدا و سخن گفتن این پرنده یک تجربه جذاب و دوست داشتنی است که شما هم می توانید از آن در کنار خانواده خود لذت ببرید. اگر شما هم می خواهید از این تجربه دلنشین لذت ببرید با ما همراه باشید.مرغ مینا نژادهای مختلف اهلی و وحشی دارد. برخی از انواع وحشی این پرنده قابلیت حمله کردن و وارد کردن جراحات به انسان و سایر حیوانات را دارند.اما گونه های اهلی را به راحتی می توان در خانه نگهداری کرد.

مرغ مینا از باهوش ترین پرندگان موجود در کره خاکی است و اگر در مکانی با آسیب و آزار مواجه شود سریعاً آنجا را ترک می کند و گاها مشاهده می شود که از خود صداهایی در می آورد.

(مقاله مرغ مینا برگرفته شده از  ویکی پدیا )

دستگاه جوجه کشی آژاکس ۷۲ تایی

سخنگو کردن مرغ مینا را چگونه می توان انجام داد؟

همانطور که اشاره کردیم مرغ مینا از آن دسته پرنده هایی است که هوش وافری دارد و با برنامه ریزی صحیح و دقیق می توان سخن گفتن و تقلید صدا را به آن آموخت. بهتر است در زمان آموزش سخن گفتن به پرنده همانند کودک با آن رفتار کنید زیرا مرغ مینا دارای احساسات است و با محبت کردن به آن می توان آموزش سخنگو کردن آن را سریع تر کرد.

سخنگو کردن مرغ مینا

سخنگو کردن مرغ مینا

برای سخنگو کردن پرنده باید برنامه مشخصی داشته باشید و به هیچ عنوان خسته نشوید.برنامه پیشنهادی زیر می تواند برای سخنگو کردن مرغ مینا مناسب باشد.

خرید پرنده

توصیه بسیاری از پرورش دهندگان مرغ مینا این است که پرنده را باید از جوجگی خریداری کرد زیرا جوجه ها قابلیت بهتری در یادگیری و تقلید صدا دارند. یک برنامه دقیق برای آموزش تقلید صدا برای پرنده داشته باشید به طوری که به مدت شش ماه روزی چهار بار کلمات مختلف را به مرغ مینا آموزش دهید. جایزه دادن به پرنده را فراموش نکنید. هر موقع که پرنده عملی را انجام داد یا کلمه مورد نظر شما را تکرار کرد با دادن میوه یا سایر مواد غذایی ، آن را برای انجام کار مورد نظر تشویق کنید.

روش دیگر

شرطی کردن یک راه دیگر برای آموزش تقلید صدا به پرنده است. در زمان آموزش تقلید صدا به پرنده می توانید در ابتدا دو حبه انگور به پرنده داده و سپس کلمات را به پرنده آموزش دهید. سپس به پرنده ۱۰ ثانیه فرصت دهید تا استراحت کند و اطلاعات موجود در ذهن خود را پردازش کند. بهتر است تقلید صدا را با آموزش کلمات آسان مانند سلام و انگور شروع کنید. این پرنده در هندوستان به مرغ عشق معروف است. معمولا مردان با آموزش دادن کلمات عاشقانه ، پرنده را به کسی که عاشق آن هستند هدیه می دهند و بدین ترتیب عشق خود را به معشوقه خود ابراز می کنند.

تغذیه مرغ مینا

 

مرغ مینا در طبیعت از حشرات برای تغذیه خود استفاده می کند. مرغ مینا با خوردن حشرات موجود در خاک و زیر برگ درختان باعث کاهش آفات موجود در زمین کشاورزی شده و تولید محصولات را افزایش می دهد.

تغذیه مرغ مینا

تغذیه مرغ مینا

نحوه تشخیص جنسیت و سن مرغ مینا

محققین با رنگ کردن مرغ مینا در دوران جوجگی و رها کردن آن ها در طبیعت متوجه شده اند که این پرندگان حدود ۱۳ سال عمر می کنند. اما برخی بر این باورند که مرغ مینا در حالت عادی بین ۱۵ تا ۲۰ سال عمر می کند. تجربه نشان داده است که هر چه سن مرغ مینا بیشتر باشد ، دور چشم آن پررنگ تر می شود. همچنین تشخیص جنسیت پرنده را می توان با استفاده از رنگ داخل منقار انجام داد بدین صورت که اگر رنگ داخلی قسمت بالایی منقار سیاه باشد ، جنسیت مرغ مینا نر است.

مرغ مینای نر برای خرید بهتر است یا ماده

بسیاری از افراد بر این عقیده هستند که مرغ مینای نر توانایی بهتری در تقلید صدا و ادای کلمات دارد اما این مسئله به هیچ عنوان در میان پژوهشگران و دانشمندان تأیید نشده است. مرغ مینا در دوسالگی به بلوغ می رسد و اگر جفتی برای آن تهیه نشده باشد ، محل نگهداری را برای یافتن جفت ترک خواهد کرد.

اشتباهات رایج در سخنگو کردن مرغ مینا

یکی از اشتباهات رایج در سخنگو کردن مرغ مینا این است که گاها پرورش دهندگان این پرنده را مجبور به درآوردن صدای سایر پرندگان در میان مردم می کنند. این مسئله می تواند منجر به سخنگو کردن و تقلید صدای پرنده را با مشکل مواجه می کند.

سخن آخر

مرغ مینا از آن دسته پرندگان زینتی است که به دلیل استعداد بسیار بالای آن در تقلید صدا ، طرفداران زیادی در میان پرورش دهندگان دارد. آموزش تقلید صدا به این پرنده را می توان از طریق برنامه ریزی مناسب و روش هایی مانند شرطی کردن و جایزه دادن انجام دارد. در این مقاله سعی کردیم به نکات مهمی در این زمینه اشاره کنیم که می توانید آن ها را مطالعه کنید.

فیلمی از غذا دادن به مرغ مینا:

 

همچنین بخوانید:

PDF این مقاله را دانلود کنید : سخنگو کردن میناسخنگو کردن مینا

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله