کیفیت دستگاه جوجه کشی به چه عواملی بستگی دارد ؟ | با کیفیت ترین دستگاه های جوجه کشی کدامند ؟

دستگاه جوجه کشی یکی از بهترین ابزارها در صنعت پرورش طیور می باشد که کمک شایانی در جهت افزایش تولید جوجه های یک روزه کرده است . تعیین کیفیت این دستگاه ها که با توجه به نیاز کاربران در اندازه ها و ظرفیت های متفاوتی طراحی و ساخته میشود، دارای یکسری المان هایی می باشد، توجه به این المان ها در پیشرفت هر چه بیشتر روند جوجه کشی تاثیری مستقیم دارد .

در این مقاله از سایت گروه صنعتی سوپرمینیاتور به بررسی برخی از المان های مهم در دستگاه های جوجه کشی خواهیم پرداخت .

انتخاب دستگاه جوجه کشی برتر ایرانی

برند دستگاه جوجه کشی  :

یکی از مهمترین عوامل در خرید تمامی دستگاه های صنعتی و خانگی ، توجه خاص به برند دستگاه می باشد. در بسیاری از صنایع، برندهای معتبر همواره در صدد افزایش کیفیت تولیدات و توجه به مشتری مداری می باشند تا ارزش برند خود را افزایش داده و راهی سریعتر در جهت جلب رضایت مشتریان فراهم آورند.

در تولید دستگاه جوجه کشی ، در داخل کشور فقط یک کارخانه ی فعال با برندی شناخته شده وجود دارد و بیشتر تولیدکنندگان تولیدات خود را در کارگاههای کوچک انجام میدهند که بالطبع در شاخص نشدن برند آنها نیز تاثیر گذار خواهد بود .

دستگاه جوجه کشی 12 تایی کاملا حرفه ای
دستگاه جوجه‌کشی ۱۲تایی (حرفه‌ای)

گروه صنعتی اسکندری به عنوان بزرگترین تولیدکننده ی انواع دستگاه های جوجه کشی در ایران و خاورمیانه شناخته می شود. این گروه صنعتی نزدیک به ۳۰ سال می باشد که انواع دستگاه های جوجه کشی خانگی ، صنعتی و … را به صورت خرده و عمده تولید کرده و در چند سال اخیر به صورت گسترده ای محصولات خود را به کشور های خارجی صادر می کند .

دستگاه جوجه کشی اسکندری در سری های مختلفی همچون سری ایزی باتور ، درنا و … به بازار عرضه شده است .

کیفیت ساخت :

کیفت ساخت از دیگر موارد بسیار مهم در انتخاب دستگاه جوجه کشی است . کیفیت ساخت بالا تضمین کننده ی عمر مفید دستگاه و به نوعی راندمان دستگاه خواهد بود .

استفاده از فلز در دستگاه جوجه کشی صنعتی و حتی خانگی یکی از بزرگترین دلایل کاهش راندمان و بالاخص کاهش طول عمر دستگاه های جوجه کشی می باشد . برخی از شرکت های تولید کننده ی دستگاه جوجه کشی در دستگاه های خود از این دست موارد به صورت گسترده ای استفاده کرده اند. دستگاه جوجه کشی بلدرچین دماوند ازجمله دستگاه هایی می باشد که بدنه ی آن از جنس فلز بوده و طول عمر پایینی را نوید می دهد !!

کیفیت ساخت در دستگاه های خانگی نیز بسیار مهم می باشد . این دستگاه ها به دلیل کوچک بودن و ارتباط نزدیکتر جوجه با دستگاه ، باید با مواد درجه یک و کاملا بهداشتی ساخته شوند تا راندمان جوجه کشی آنها بالا باشد . در این میان برخی از شرکت ها اقدام به واردات دستگاه هایی از کشور های ثالث همچون چین می کنند که کیفیت بسیار پایینی داشته و در مدت بسیار کوتاهی دچار ترک خوردگی و یا شکستگی می شود .

دستگاه جوجه کشی کاکس ماشین ، از جمله ی این دستگاه ها می باشد که به صورت مستقیم از چین وارد می شود . وارد کننده ی این دستگاه ادعا دارد که دستگاه در کشور هلند تولید می شود در حالی که کافیست یکبار دستگاه را از نزدیک دیده و به اصل ماجرا پی ببرید .

استفاده از تکنولوژی های برتر :

تکنولوژی در تمامی صنایع سبب بهبود عملکرد دستگاه های تولید شده می شود . در دستگاه های جوجه کشی نیز استفاده از تکنولوژی بسیار اهمیت داشته و سبب افزایش راندمان دستگاه های تولیدی می شود . تکنولوژی علاوه بر تاثیر بر افزایش کیفیت ساخت دستگاه ، در سیستم های رطوبتی و همچنین در برد دستگاه تاثیر بسزایی دارد .

برد از مهمترین قطعات دستگاه های جوجه کشی می باشد که عدم توجه به استانداردهای تولید آن می تواند نتایج فاجعه باری داشته باشد . بسیار اتفاق افتاده است که استفاده از برد های نامناسب سبب اتش سوزی دستگاه و از بین رفتن آن شده باشد .

برخی از شرکت ها به دلیل عدم استفاده از تکنولوژی های بروز دنیا در مونتاژ دستگاه ها، بردهایی با کیفیت بسیار پایین تولید میکنند که در ممکن است حتی در نزدیکی تلفن همراه نیز دچار نویزر شده و عملکرد آنها به کل مختل شود . دستگاه جوجه کشی مشهد برق یکی از نمونه های بارز عدم بهره مندی از تکنولوژی های روز می باشد که سبب کاهش راندمان دستگاه شده است و ضرر و زیان زیادی را به خریداران متحمل شده است .

نتیجه گیری :

در این مقاله به بررسی برخی از مهمترین فاکتورها در انتخاب یک دستگاه جوجه کشی مناسب خانگی و صنعتی پرداختیم که می تواند نقش موثری در برداشتن قدم اول جوجه کشی باشد .

یکی از بهترین راه های دستیابی به اطلاعاتی دقیق در مورد انواع دستگاه های جوجه کشی، بهره مندی از بستر اینترنت می باشد. در کشور عزیزمان ایران نیز برخی سایت ها، همچون سایت چیکن هچ وجود دارند که به بررسی کاملا منصفانه همراه با کارشناسی دقیق دستگاه های جوجه کشی متعلق به شرکت های مختلف پرداخته اند و نکات قوت و ضعف آنها را به دقیقترین شکل ممکنه عنوان کرده اند.

۱.۵ ۲ votes
امتیازدهی به مقاله