حرکات و رفتار های جمعی شتر مرغ ها

شتر مرغ ها روزانه ۱۲ ساعت فعالیت دارند. به این گونه که در حدود ۲.۵ ساعت روز را می نشینند .۴۵ دقیقه را اختصاص می دهند به چرخ زدن و قدم زدن در محیط . این پرنده ها روزانه در حدود ۴۰ دقیقه می ایستند .در صورت داشتن غذای مناسب و ترکیبی ۴۵ تا ۵۰ دقیقه برای خوردن غذا و ۱۰ تا ۱۵ دقیقه برای نوشیدن آب نیاز دارند .جالب است بدانید که شتر مرغ ها چیز ها و اجسامی که برایشان جالب باشند را نوک می زنند .در حقیقت ۳۰ دقیقه از روز رو این پرنده ها مشغول نوک زدن بیهوده هستند .

ماکزیمم فعالیت شتر مرغ ها در فصل جفت گیری است .در واقع در این فصل شتر مرغ های مذکر عملی شبیه به رقصیدن را انجام می دهند ؛ به این صورت که گونه های نر روی زانو های خود می نشینند و با خم کردن گردن خود و تکان دادن بالهایشان عملی که به رقص والسی معروف است را انجام می دهند .

این پرنده قادر است در ۶۰ ثانیه ۶۰ متر راه برود . شتر مرغ ها بسیار هوشیار هستند به همین جهت در صورت پیدا کردن غذا یا هر خوردنی دیگر به دسته های ۴ تایی تقسیم می شوند تا امنیت لازم را به هنگام غذا خوردن برای هم دیگر تامین کنند . از نظر تیز بودن و هوشیاری گونه های نر از گونه های ماده بهتر است . در هنگام غذا خوردن که دسته های ۴ تایی تشکیل می دهند معمولاً یکی از این پرنده می ایشتد تا از دیگران مراقبت کند . دسته های ۱۰۰ تایی را فقط در فصل جفت گیری می توان در شتر مرغ ها دید .

نکته جالب این است در این گروه صد تایی چند تا از شتر مرغ های ماده در رأس امور رهبری دسته هستند .یکی از عادت های دیگر شتر مرغ ها  این میباشد که دسته جمعی به چرا و حمام شن و حمام آب می روند که نشان دهنده هوشیاری و امنیت طلب بودن آن ها است .

دستگاه جوجه کشی 12 تایی کاملا حرفه ای
دستگاه جوجه‌کشی ۱۲تایی (حرفه‌ای)

برخی رفتار های جمعی این پرنده ها

نگهداری شترمرغ

این پرنده ها بسیار هوشیار بوده و در صورت احساس کردن خطر با سرعت از محل مورد نظر فرار کرده و دور می شوند . جالب توجه این است که عکس العمل شتر مرغ ها در برابر خطر بسیار سریع میباشد و به همین علت در حالت گروهی امنیت این پرنده ها در برابر یک حیوان شکارچی بسیار بالا میباشد . در مزرع ها و مکان هایی که این پرنده ها پرورش داده می شوند اساساً دشمنان طبیعی و حیوانات شکارچی برای این پرنده وجود ندارد ولی با این وجود شتر مرغ با شنیدن صدای هلکوپتر یا هواپیما یا حتی با دیدن سایه یک انسان احساس خطر می کرده و می گریزد .

فروش دستگاه جوجه کشی شترمرغ

همین ترس ها باعث پایین آمدن قدرت پرنده در تولید مثل می شود . از طرف دیگر جالب است بدانید این پرنده در صورت شناخت و احاطه پیدا کردن بر عواملی که باعث ایجاد وحشت در وی می شود ، رفته رفته ترس بیهوده اش از بین می رود .

توصیه هایی برای پرورش و نگهداری شترمرغ

نگهداری شترمرغ

با توجه به مواردی که درباره شتر مرغ ذکر کردیم باید توجه داشته باشید که محل نگهداری این پرنده باید نسبتاً بزرگ و مناسب باشد تا این پرنده هنگام احساس خطر بتواند بدون بر خورد با مانع ای بدود .در صورتی که شتر مرغ ها را به محل جدیدی برای زندگی آوردید ابتدا بهتر است آن ها را به جاهایی که دارای سروصدا بوده و ممکن است باعث ترس ایین پرنده شود ببرید تا به شرایط محیط شناخت پیدا کرده و عادت کند .

تشخیص حالت و احساس شتر مرغ

نگهداری شترمرغ

این پرنده به گونه ای است که می توانید از روی دم اش متوجه احساس او شوید . اگر دم این پرنده به سمت پایین باشد بیانگر این است که شتر رمغ در حالت آرام و نرمال میباشد . ولی اگر دم این پرنده به طرف بالا باشد و سینه خود را به جلو داده باشد ، این اعمال بیانگر حالت تهاجمی شتر مرغ است .

 

مطالب مرتبط :

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله