تغذیه پرندگان شکاری

تغذیه پرندگان شکاری :سلامتی یک پرنده شکاری ارتباط مستقیم با تغذیه آن دارد . بهترین تغذیه برای پرنده شکاری غذایی است که مبتنی بر غذای طبیعی او باشد. برای مثال در مورد شاهین دم قرمز رژیم غذایی باید مبتنی بر خرگوش موش صحرایی و کبوتر باشد. از سوی دیگر باید به این رژیم غذایی مقداری بلدرچین و گوشت قلب گاو را هم افزود. در مورد قرقی شارپ-شایند ، بخش اعظم غذایش را باید گنجشک کبوتر و سایر پرندگان کوچک تشکیل دهد.
برخی از غذاهای اروپایی که برای نگهداری پرندگان شکاری به کار می رود بر اساس ارزش غذایی آنها جیره بندی می شوند تا مقدار گرسنگی و سیر بودن پرنده مشخص گردد. در این موارد مقدار معینی مواد گیاهی به غذای پرنده اضافه می شود که در عمل دفع به پرنده کمک می کند.
در برخی غذا های آمریکایی غذای کامل مانند موش یا بلدرچین به حیوان داده می شود .در این صورت به مواد کمک هاضم کمتری نیاز است .
همواره باید رژیم غذایی پرنده را به دقت کنترل نمود و این عملا با کنترل وزن پرنده صورت می گیرد. اگر پرنده چاق باشد و اضافه وزن داشته باشد به احتمال زیاد هنگامی که به صورت آزادانه پرواز می کند صاحب خود را ترک کرده یا این که شکار نخواهد کرد .در مقابل پرنده ای که کم وزن تر از مقدار نرمال باشد احتمال وجود مشکلی مرتبط با سلامتی را خواهد داشت.

تغذیه پرندگان شکاری

تغذیه پرندگان شکاری

در مورد دلیجه تغذیه آن را باید با قلب جوجه و جگر آغاز کرد . پس از مدتی باید رژیم غذایی او را به گنجشک و سایر پرندگان کوچک تغییر داد . باید توجه نمود که در رژِم غذایی این پرنده می بایست مقدار متنابهی موش و حشره نیز وجود داشته باشد.
ایجاد تنوع در تغذیه امری بسیار ضروری است. اضافه کردن قلب گاو گردن جوجه مرغ یا بال آن کبوتر و مرغابی به پرنده کمک می کند تا موادی را که بدنش احتیاج دارد از منابع مختلف تامین نماید. ایجاد چرخه در مواد غذایی گفته شده برای پرنده بسیار مطلب خواهد بود .
مهم ترین بخش در تعیین رژِم غذایی یک پرنده این است که بدانیم پرنده در حالت آزاد چه چیز هایی را می خورد و باید با توجه به آن تغذیه مناسبی را برای برگزید. در مورد غذا هایی که توسط کارخانه های مختلف تهیه می شوند به دست آوردن سود برای آن مخوسسات مهم ترین مساله است . بعضا این شرکتها بخش معینی از مواد غذایی را به منظور کاهش قیمت حذف کرده یا با نوعی دیگر تعویض می کنند و اغلب تولید کنندگان از ذکر ترکیبات مورد استفاده خودداری می نمایند لذا پیدا کردن یک منبع غذایی قابل اعتماد بسیار مهم است . این مساله برای پرندگانی که به منظور جوجه کشی نگهداری می شوند بسیار مهم تر است . این مساله برای پرندگانی که به منظور جوجه کشی نگهداری می شوند بسیار مهم تر است . اگر پرنده غذای مناسب و کافی نخورد تخم ها به اندازه کافی رشد نخواهند کرد .اگر غذایی که شما برای پرنده خود فراهم می کنید متعادل نباشد پرنده از آن مواد غذایی بهره کافی را نخواهد بود . باید توجه کنید که شکار موش و کبوتر و سایر حیوانات به منظور تامین غذای پرنده کاری مطمئن و قابل قبول نیست .زیرا ممکن است موجب انتقال بیماری های گوناگون یا مواد سمیب به پرنده شود و به او آسیب برساند . لذا تهیه غذا از یک تولید کننده که شما آشنایی کامل به او دارید شیوه ای مطمئن تر است.

تغذیه پرندگان شکاری

تغذیه پرندگان شکاری

برخی افراد چربی را به طور کامل از تغذیه پرندگان شکاری  حذف می کنند. این عمل باعث تضعیف پرنده می شود. به منظور داشتن پرنده ای زیبا سالم و دارای پر هایی براق و ضد آب باید چربی مقدار کافی در رژیم غذایی پرنده وجود داشته باشد . وجود قدری چربی در غذای پرنده ب رای اطمینان از متابولیسم مناسب و سلامتی ضروری است .از سوی دیگر حذف مقادیر اضافی چربی از رژیم غذایی ما را از این امر امر مطمئن می سازد که پرنده مواد غذایی با ارزش را از طریق تغذیه به دست می آورد . اگر چربی گوشت را جدا می کنید بهتر است که آنها را در یخچال به صورت تکه کوچک از آن چربی را به پرنده بدهید. این کار سبب می شود تا پرنده مقدار زیادی انرژی را در مدت زمان کم به دست آورد.
این کار بویژه در مورد پرندگان کوچک بسیار کار آمد تر است .
تنها قسمتی که توسط پرنده خورده می شود ماهیچه نیست .استخوان باید به مقدار کافی در رژیم غذایی وجود داشته باشد تا پرنده مواد معدنی مورد نیازش را با خوردن آنها به دست آورد. با شکستن استخوان های بزرگ می توان مغز استخوان را برای پرنده مهیا کرد. خز و پر به عنوان یک کمک هاضم طبیعی برای پرنده به شمار می رود که باعث پاک شدن چینه دان نیز می گردد . ضربه زدن با منقار به استخوان های بزرگ به پرنده کمک می کند تا منقار خود را در بهترین شرایط حفظ کند .

 

دستگاه جوجه کشی درنا 336 تایی
دستگاه جوجه کشی درنا ۲

دستگاه های جوجه کشی

 

۳.۸ ۴ votes
امتیازدهی به مقاله