دستگاه جوجه کشی ( برگرفته از ویکی پدیا انگلیسی )

دستگاه جوجه کشی

توجه : 

این نوشته که در موضوع تعریف و کاربرد دستگاه جوجه کشی به نگارش در آمده است برگرفته از سایت منبع و دانشنامه آزاد ویکی پدیا می باشد که در مقاله Incubator egg منتشر شده است.تیم تولید محتوای گروه صنعتی اسکندری با برگفته از سایت دانشنامه مرجع این نوشته را به زبان فارسی انتشار می دهد.همچنین بر روی نسخه فارسی این دانشنامه نیز با تیتر دستگاه جوجه کشی انتشار گردیده است.

دستگاه جوجه کشی (تخم مرغ)

یک ماشین جوجه کشی یک دستگاه شبیه سازی شده است که برای پرندگان مختلف و خزندگان و هر آنچه که تخمگذار باشد تعریف و ساخته می گردد و توسط گرم نگه داشتن آنها ( تخم نطفه دار ) در رطوبت مناسب و در صورت نیاز برای چرخش و جوجه گیری آنهاست.رجینالد کارل A.سانچز این دستگاه ماشین جوجه کشی را برای تخم مرغ ها ،حتی اگر مرغی برای نشستن روی آنها وجود نداشته باشد،اختراع کرد.
*سبک ها و روش ها
دستگاه های جوجه کشی مدرن الکتریکی به وسیله ی دماپا (ترموستات) گرم می شوند.ماشین های جوجه کشی را می توان در یک خانه ی مزرعه ای با امکانات پرورش مرغ استفاده کرد .و یا میتوان آنها را در یک کلاس درس مشترک برای دانش آموزان برای مشاهده ی داخل و تشکیل جوجه در یک تخم مرغ در هنگام هچ آنها برگزار کرد. برخی از ماشین های جوجه کشی صنعتی به اندازه ای بزرگ هستند که تا ۱۲۴٫۴۱۶ را نگهداری می کند. در حالی که برخی از این ماشین های جوجه کشی فقط می توانند تعداد کمی از تخم مرغ ها را نگهداری کنند.
سبک های مختلف از ماشین های جوجه کشی عبارتند از :

ماشین جوجه کشی 1008 تایی سوپر مینیاتور
دستگاه جوجه کشی ۱۰۰۸تایی
  • گذارنده ی ماشین جوجه کشی
  • هچر ماشین جوجه کشی
  •  ماشین جوجه کشی ترکیبی

اهداف
ماشین جوجه کشی دستگاهی برای شرایط محیطی مانند دما و رطوبت می باشد که نیاز به کنترل دارد . این دستگاه اغلب برای رشد و کشت باکتری ، هچ یا جوجه گیری مصنوعی تخم مرغ ها یا فراهم نمودن شرایط مناسب برای واکنش های شیمیایی یا بیولوژیکی استفاده می شود. دستگاه جوجه کشی دستگاه ثابت شده ای است که نه تنها برای هچ تخم پرندگان بلکه برای هچ تخم خزندگان نیز استفاده می شود.این دستگاه همچنین اجازه می دهد که جنین داخل تخم مرغ بدون نیاز به حضور مادر برا فراهم کردن گرما ،رشد کنند.جوجه های تخم مرغ ها ثابت شده اند که پس از حدود ۲۱ روز هچ می شوند ولی گونه هایی دیگر از پرندگان هستند که ممکن است زمان کوتاه تر یا طولانی تری برای هچ آنها نیاز باشد. یک دستگاه جوجه کشی باید قادر باشد که بهترین محیط و شرایط را برای تخم مرغ برای جوجه کشی تنظیم کند به دلیل اینکه عواملی مانند دما ، رطوبت و چرخیدن تخم مرغ ها تایم زمانی خاص و مهمی دارند و باید به درستی چرخانده شوند چون در واقع این دستگاه نقش مرغ مادر را در حالت طبیعی برای تخم مرغ ها بازی می کند. همچنین ماشین جوجه کشی اجازه به هچ تخم مرغ ها می دهد زمانی که تهدیدات خارجی حذف شوند که این تهدیدات میتوانند به تخم مرغ ها صدمه بزنند.هدف جوجه گیری مدرن تولید تعداد زیادی از جوجه های یک روزه ی قوی یکنواخت است.مرحله ی زندگی جنینی از مرغ ارتباط مستقیمی با عملکرد و مقاومت فردی جوجه ها تحت شرایط مزرعه های متفاوت دارد.این ممکن است برای هچ گونه های دیگر پرندگان در زمان یکسان و در ماشین جوجه کشی یکسان اتفاق بیفتد که این موضوع برای بالا بردن رشد پرندگان خوب است.
*روش های جوجه کشی
در جوجه کشی صنعتی دو روش رایج وجود دارد.در جوجه کشی تک مرحله ای ،ماشین جوجه کشی تنها حاوی تخم مرغ های سنین یکسان است .حسن جوجه کشی تک مرحله ای این است که شرایط آب و هوایی می تواند با توجه به نیاز های جنین در حال رشد قابل تنظیم شود و در جوجه کشی چند مرحله ای حرارت تولید شده توسط جنین قدیمی تر برای گرم کردن گرمای مورد نیاز جنین جوان استفاده می شود.برای جوجه کشی تک و چند مرحله ای ماشین های جوجه کشی مختلف نیاز نیست.برخی از ماشین آلات قادر به اجرای هردو روش براساس برنامه نویسی آنها هستند.
*نام های رایج
نام های رایج از ماشین های جوجه کشی در شرایط دیگر عبارتند از :
ماشین آلات پرورش
تجهیزات پرورش مرغ
تجهیزات هچ تخم مرغ ها
هچرها
تنظیم کننده ها
تجهیزات جوجه کشی مصنوعی
تجهیزات پرورش تخم مرغ
تجهیزات هچ تخم مرغ
Brutgerate
Brutmasjinene
Broeikaste
Eier broeiers
Voorbroeiers
Utibroeiers
Kunsmoeders
Sikilator
*تاریخچه دستگاه جوجه کشی
یک مجله ی چاپ و منتشر شده در بریتانیا طی جنگ جهانی دوم یک دستگاه جوجه کشی را به عنوان (یک جعبه ی چوبی ،آب گرم و یک پرده )معرفی می کند. یکی از روش های ثبت شده از جوجه کشی شامل استفاده از گرمای کود پوسیده شده برای گرم کردن تخم مرغ هاست.مصریان روش بهتر از جوجه کشی را دارند که در آن یک ساختمان استوانه ای شکل وجود دارد که از آتش سوزی در پایین آن استفاده می کردند.تخم مرغ های جوجه کشی شده در یک مخروط معکوس که تا حدی در خاکستر پوشیده شده است قرار دارند که تخم مرغ ها در سبد بافته شده در بالای خاکستر نشسته شده روی مخروط قرار داده شده اند.همچنین ساختمان یک سقف دارد که برای بیرون رفتن دود تعبیه شده است، اما از ورود باران جلوگیری میکند. درسال۴۰۰ قبل از میلاد ،ارسطو ثبت کرده است که در زمان یونان قدیم زنان تخم مرغ ها را برای گرم نگه داشتن آنها را زیر پستان خود می گذاشتند. جوجه کشی ماشینی تا قبل از سال ۱۷۴۹ اختراع نشده بود تا توسط رمور در پاریس فرانسه اختراع شد.اولین ماشین تجاری توسط هرسون در سال ۱۸۸۱ اختراع شد.برای مطالعه تاریخچه جوجه کشی کلیک نمایید.
*مراجع
۱٫تولید جوجه کشی هوشمند. اصطلاحانت پاس برگرفته در ۱۲ سپتامبر ۲۰۱۴
۲٫رشد اصطلاحات توضیح داده شده _ هچ مطمئن برگرفته در ۷ سپتامبر ۲۰۱۳
۳٫ماشین جوجه کشی چیست؟ وایز گیک – برگرفته در ۷ سپتامبر ۲۰۱۳
۴٫ طیور :تولید مثل و جوجه کشی – مراقبت های MSU برگرفته در ۷ سپتامبر ۲۰۱۳
۵٫پاس اصطلاحات آکادمی ۲۰۱۴- راهنمای جوجه کشی گوشتی فصل ۵ صفحه ی ۲۵
۶٫تاریخچه ی جوجه کشی – پلیزر –برگرفته در ۷ سپتامبر ۲۰۱۳

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله