پرورش و جوجه کشی پرنده بلدرچین

پرورش و جوجه کشی پرنده بلدرچین | سختی قبل نیست و هر بار که آب یا غذا ریخته شود حداقل برای یک روز بلدرچین ها کافی است. بعد از ۲ هفته، دما به تدریج و به اهستگی باید کم شود تا زمانی که نهایتا به ۲۲ تا ۲۴درجه می رسد.

جوجه بلدرچین

جوجه بلدرچین بر حسب نوع و شرکتی که جوجه را تولید می کند و مسافتی که تا محل مزرعه شما باید طی شود قیمتش متفاوت است اما شما در حال حاضر روی ۳۰۰ تومان حساب کنید. اگر خودتان جوجهکشی کنید تقریبا نصف این قیمت درمی اید. ۸۰۰ گرم هم دان را حساب کنید که می شود تقریبا ۱۲۰۰ تومان. این دو تا فعلا هزینه هایی هستند که همه باید بپردازند که می شود به عبارتی ۱۵۰۰ تومان . ۱۰ درصد از کل جوجه ها را هم باید به عنوان تلفات معمول و عادی در نظر بگیرید و قیمت آنها را هم روی بقیه سرشکن کنید. اگرچه جوجهها ۴۲ روزه آماده کشتار می شوند اما با زمانی که برای شستوشو و ضد عفونی سالن ها اختصاص داده می شود، باید ۵۰روز را در نظر گرفت و سودی را که به دست می آورید باید تقسیم بر این تعداد روز کنید و ببینید که ماهی چقدر برایتان سود می کند.

بلدرچین ها را وقتی که به وزن ۲۴۰ یا ۲۵۰ گرم رسیدند به چند حالت می فروشند؛ اول زنده فروشی است که در این حالت، بلدرچینها را دانه ای می فروشند. در حال حاضر هر بلدرچین بین ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ تومان فروخته می شود. البته مادهها هم اگر جدا شوند تا ۲۸۰۰ تومان قیمت میخورند. اما اگر بلدرچین ها را برای کشتار بفروشند که به صورت عمده- با پر – الان کیلویی ۸ هزار تا ۸۵۰۰ تومان قیمت گذاری می شود و کشتار شده هم بین ۱۱ هزار و ۲۰۰ تا ۱۱ هزار و ۷۰۰ تومان میباشد.

تولید بلدرچین با آیندهای روشن

بازار محصولات گوشت سفید که به این پرندگان مربوط می شود، خوب و مناسب است و واحدهای زیادی از ۱۶ تا ۱۵ سال پیش تاکنون اقدام به پرورش و تولید کردهاند. گوشت بلدرچین و کبک طبیعت گرمی دارد و مناسب مصرف در فصل سرما است. در حال حاضر بازار تولید و فروش این گونه محصولات خوب و از رونق کافی برخوردار است. سال به سال مقدار مصرف و استقبال بیشتر و بهتر می شود و مردم به اهمیت و ارزش بالای غذایی ان پی بردهاند. قیمت گوشت بلدرچین به صورت عمده بین ۱۴ تا ۱۶ هزار تومان برای هر کیلو است که قیمت صادراتی ان در نیمه دوم سال ۹۴ برای هر کیلو بین ۶ تا ۷ دلار بود. پرورش بلدرچین مقرون به صرفه است و دردسر کمتری نسبت به مرغ دارد. جوجه آن در مدت ۴۰ روز بالغ می شود و بعد از همین مدت قادر به تخم گذاری می شود. دوران جوجهکشی آن کوتاه و بین ۱۵ تا ۱۶ روز است. پرورش ان راحت است و سود حاصله از مرغ بیشتر است.

دستگاه جوجه کشی خارجی
دستگاه جوجه کشی خارجی آرکام

پیشنهاد گروه صنعتی اسکندری برای شروع پرورش و جوجه‌کشی بلدرچین یکی از دستگاه های مخصوص بلدرچین را تهیه فرمانید.


۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله