قفس بلدرچین | نقش قفس در پرورش طیور

 

قفس بلدرچین

قفس بلدرچین

قفس بلدرچین | شاید در یک نگاه کلی بگوییم که بودن یا نبودن قفس تاثیر خاصی بر روی پرورش پرنده مورد نظر ندارد اما با کمی تامل خواهید دید که برخی از پرنده ها به میزان بسیار زیادی پرورش داده میشوند مانند بلدرچین و یا مرغ و این فقط به دلیل وجود قفس های مخصوص این پرندگان در سراسر ایران میباشد به این معنی که تمامی تجهیزات مورد نیاز برای پرورش این پرندگان موجود میباشد.

برای سود بیشتر در پرورش طیور وجود یک دستگاه جوجه کشی اتوماتیک از یک شرکت معتبر و البته با کیفیت و همچنین داشتن لوازم و تجهیزات جانبی مانند قفس یکی از اصلی ترین موارد میباشد.

در صورتی که قصد خرید دستگاه جوجه کشی دارید میتوانید هم اکنون از طریق فروشگاه دستگاه های جوجه کشی اسکندری اقدام به خرید آنلاین دستگاه جوجه کشی نمایید.

دستگاه جوجه کشی شترمرغی 24 تایی ساخته سوپر مینیاتور
دستگاه جوجه کشی شتر مرغی ۲۴ تایی

قفس های بلدرچین توسط شرکت های بسیار زیادی طراحی و تولید میگردد ، یکی از آنها گروه صنعتی اسکندری میباشد که قفس های مخصوص پرورش بلدرچین را تولید مینماید که به صورت کاملاً اتوماتیک و صنعتی میباشند. در خرید قفس بلدرچین میبایست به چندین نکته توجه فرمایید که یکی از آنها اتوماتیک بودن و البته صنعتی بودن آنها است.

توجه داشته باشید که در خرید قفس باید به آبخوری ، دانخوری ، جمع آوری کود ، جمع آوری تخم ها و… توجه فرمایید. معروفترین سیستم آبخوری در قفس بلدرچین آبخوری نیپل میباشد که پرنده میتواند با نوک زدن به آن آب بنوشد که در نتیجه استفاده از این سیستم آبخوری به هیچ وجه آب در داخل قفس نخواهد ریخت و همچنین میتوان از این سیستم آبخوری در خوراندن دارو به بلدرچین ها بسیار استفاده نمود زیرا شما فقط کافی است تا دارو را در مخزن اصلی آبخوری نیپل بریزید دارو به صورت اتوماتیک همراه با آب به پرنده خورانده خواهد شد.

طراحی قفس بلدرچین

دانخوری قفس بلدرچین نیز باید به نوعی طراحی شده باشد که در داخل قفس قرار نگیرد و پرنده برای خوردن دان بتواند از میان میله ها اقدام نماید. در نتیجه استفاده از این مدل دانخوری به هیچ عنوان دان تلف نخواهد شد، سیستم جمع آوری کود در قفس بلدرچین نیز به این صورت میباشد که قفسمت زیری مکانی که بلدرچین ها در آنجا قرار میگیرند به صورت توری باشد و مدفوع پرنده از توری عبور کرده و در سینی جمع آوری کود جمع گردد.

شایان ذکر است که کود حاصل از پرنده بلدرچین نسبت به دیگر کود های موجود گرانتر میباشد و کاربر میتواند به راحتی با استفاده از یک قفس صنعتی بلدرچین کودهای موجود را جمع آوری کرده و به فروش برساند. نکته بعدی در انتخاب قفس بلدرچین سیستم جمع آوری تخم ها میباشد که میبایست توری به مقدار بسیار کمی شیب داشته باشد در نتیجه این عمل تخم ها به صورت آرام و البته غلتان به یک سمت قفس بلدرچین جمع خواهند شد و کاربر میتواند هر زمانی که بخواهد به راحتی آنها را بردارد.

راهنمای خرید قفس بلدرچین

نکاتی که گفته شد باید در انتخاب قفس بلدرچین کاملاً رعایت شود چنانچه تمامی این موارد رعایت گردد این قفس کاملاً اتوماتیک خواهد بود که به اصطلاح به این نوع قفس ها قفس های صنعتی نیز میگویند. البته لازم به ذکر است که در قفس های تولیدی گروه صنعتی اسکندری تمامی این موارد به دقت طراحی و تعبیه شده است.

چنانچه قصد خرید قفس مخصوص بلدرچین را دارید میتوانید از فروشگاه تجهیزات مرغداری EIG نسبت به خرید آنها اقدام فرمایید.

دانخوری قفس بلدرچین
آبخوری نیپل در قفس بلدرچین
سینی جمع آوری کود در قفس بلدرچین
۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله