محوطه مخصوص پرورش پرنده بلدرچین

محوطه مخصوص پرورش پرنده بلدرچین – چ( انبارها با توجه به میزان تولید در مزرعه باید ظرفیت انبارها رعایت شود داشتن انبارهای مناسب و تحت کنترل عرضه کند. بدین وسیله برای تولید کننده سود بیشتری عاید خواهد شد. ذخیره کردن علوفه و دان در انبارهای علوفه ضرورت پرورش دام و طیور می باشد. می توان در زمان مناسب اقدام به خرید و انبار علوفه نماید، و یا تولیدات علوفه مزرعه خود را پس از خشک کردن، در انبارها ذخیره نماید.

ه) ساختمان های تبدیل فراورده های دامی در برخی مزارع بزرگ دامپروری ممکن است مواد تولید شده به فراورده های مختلف تبدیل و سپس به بازار عرضه شود. مانند تبدیل شیر به ماست، کره، پنیر، خامه و یا تبدیل گوشت به محصولات پروتئینی و غیره. این نوع ساختمان ها نیز بسته به میزان تولید در ظرفیت های مناسب طراحی و شرایط بهداشتی در آن باید کاملاً رعایت شده باشد.

و) سایر تاسیسات غیر از ساختمان های فوق که اشاره شد برخی تاسیسات دیگر در مزرعه احداث می شوند از جمله این تاسیسات، کانال های آبیاری، کانال های زهکشی، منبع آب آشامیدنی، کانال های فاضلاب، و راه های داخلی و ارتباطی در مزرعه می باشد. بزرگی محوطه مزرعه بستگی به میزان تولید، تعداد دام، تولیدات زراعی، تعداد کارگران، درآمد مزرعه، قدرت اقتصادی و خواسته های شخصی صاحب مزرعه دارد. همان طور که قبلاً اشاره شد ساختمان های کشاورزی و دامپروری مستقیم یا غیر مستقیم در تولیدات دامی و زراعی تاثیر خواهد گذاشت ولی متاسفانه ساختمان های موجود در کشور ما به علت برخی مشکلات، خوب طراحی و ساخته نشده اند و اشکالات زیادی را به وجود آورده اند. به عنوان مثال، در محل هایی که احتیاج به ساخت اصطبل های بسته می باشد اصطبل باز ساخته شده است و در برخی موارد بر عکس عمل شده است. با توجه به افزایش جمعیت در کشور، نیاز به مواد غذایی و پوشاک نیز افزایش یافته، و تامین این مواد غذایی با رفع این موانع و اشکالات موجود در امر دامپروری امکان پذیر خواهد بود. یکی از این مشکلات نیز نبود ساختمان های مناسب می باشد که موضوع بحث ما است. این مشکل به صورت حاد yb روستاها دیده می شود به طوری که محل های نگه داری ܟܐܩ آن قدر نامناسب است که دام نمی تواند تولیدی داشته باشد. دام، ضعیف شده ۹ دچار بیماری های مختلف متى گردد. برای حل این هم سطح زندگی آنان بهبود یابد و هم تولیدات دامی کشور افزایش یابد. انتخاب محوطه مرکزی مزرعه ساختمان محوطه مزرعه به صورت متمرکز یا پراکنده ساخته می شود در مزارع متمرکز ساختمان ها در مرکز ساخته می شود. در این نوع ساختمان ها احتیاج به زمین کمتر است. در صورتی که در مزرعه های دیگر، ساختمان ها به صورت پراکنده در قسمت های مختلف مزرعه ساخته می شوند. در صورت استفاده از سیستم های متمرکز رعایت فواصل بهداشتی طبق استاندارد نظام دامپروری الزامی خواهد بود. در انتخاب محل مزرعه باید نکات زیر را در نظر گرفت.

دستگاه جوجه کشی درنا 336 تایی
دستگاه جوجه کشی درنا ۲

۱) محوطه مرکزی محوطه مرکزی نسبت به زمین های مجاور بایستی در محل مناسبی قرار گیرند. محوطه مرکزی باید نزدیک به ساختمان ها، مزارع کشت و راه های فرعی باشد. دام ها برای رسیدن به مراتع از کوتاه ترین فاصله باید عبور کنند. ماشین آلات مورد استفاده از قبیل تراکتور و غیره در کوتاه ترین فاصله به مزرعه برسند بنا به دلایل فوق اگر محل محوطه مرکزی در وسط زمین های مزرعه ساخته شود از نظر طراحی w .مناسب خواهد بود اگر این محوطه در یک گوشه زمین مزرعه ساخته شود فاصله های آن ها با سایر قسمت های مزرعه افزایش خواهد یافت با اینکه سرمایه گذاری اولیه در این نوع، کم خواهد بود ولی مرکز مزرعه از دو طرف محدود خواهد شد و امکان گسترش نخواهد بود. و این نیز از نظر طراحی صحیح نیست. از طرف دیگر اگر محوطه مرکزی در نزدیکی راه اصلی و در مرز بین زمین مزرعه و راه اصلی باشد از برخی جهات بهتر است زیرا فاصله این قسمت تا زمین های زراعی فوق العاده کم خواهد شد و احتیاجی به ساخت و نگه داری راه های داخلی نخواهد بود. این مسئله از نظر حمل و نقل تولیدات به شهر و از نظر اجتماعی برای کارمندان و کارکنان مزرعه ایده آل خواهد بود. از طرفی گسترش مزرعه از سه طرف ممکن خواهد بود البته وضع جاده نیز باید در نظر گرفته شود اگر جاده ها دارای ترافیک ابل ذکر است که همیشه زمین های مزرعه به صورت چهار ضلعی نبوده و ممکن است شکل های مختلف داشته باشد. با این وجود پیشنهادات فوق برای انواع شکل ها قابل قبول می باشد.

پیشنهاد گروه صنعتی اسکندری برای شروع پرورش و جوجه کشی بلدرچین یکی از دستگاه های مخصوص بلدرچین را تهیه فرمائید.


محوطه مخصوص پرورش پرنده بلدرچینمحوطه مخصوص پرورش پرنده بلدرچین و جوجه کشی از آن | بهترین ماشین برای جوجه کشی و محوطه مخصوص پرورش پرنده بلدرچین | پرورش پرنده بلدرچین و محوطه مخصوص پرورش پرنده بلدرچین محوطه مخصوص پرورش پرنده بلدرچین  و تولید جوجه بلدرچینمحوطه مخصوص پرورش پرنده بلدرچین |  دستگاه مخصوص پرورش بلدرچین |

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله