نقش رطوبت در جوجه کشی

نقش رطوبت در جوجه کشی | رطوبت دستگاه جوجه کشی: تمامی دستگاه های جوجه کشی دارای سیستم تامین حرارت میباشند که طی کارکرد این سیستم و گرم شدن داخل ماشین جوجه کشی مقداری آب از تخم مرغ ها تبخیر میشود و در نتیجه باید برای جبران این آب از دست رفته رطوبت مورد نیاز تخم نطفه دار تامین گردد. چنانچه رطوبت مورد نیاز تامین گردد از تتلف شدن جنین های درون تخم جلوگیری بعمل خواهد آمد.

اگر رطوبت ماشین جوجه کشی کم باشد تبخیر بیشتری صورت خواهد گرفت ، و در نتیجه وسعت کیسه های هوای داخل تخم بیشتر خواهد شد و در نتیجه نوک جوجه زودتر به کیسه هوا خواهد رسید که در این صورت اکثراً جوجه ها خفه میشوند و چنانچه رطوبت درون دستگاه جوجه کشی زیاد باشد نوک جوجه دیرتر به کیسه هوا خواهد رسید.

در صورتی که قصد خرید دستگاه جوجه کشی دارید میتوانید هم اکنون از طریق فروشگاه دستگاه های جوجه کشی اسکندری اقدام به خرید آنلاین دستگاه جوجه کشی نمایید.

طول دوره جوجه کشی و رطوبت آن | نقش رطوبت در جوجه کشی

دستگاه جوجه کشی ایزی باتور 1 ارزان
دستگاه جوجه کشی خانگی ۴۸ تایی

نقش رطوبت در جوجه کشی | طول دوره جوجه کشی رابطه مستقیم با میزان رطوبت دارد و با توجه به میزان رطوبت کم یا زیاد خواهد شد به این صورت که هرچه میزان رطوبت بیشتر باشد خروج جوجه ها از تخم سریعتر خواهد بود، همچنین در صورتی که میزان رطوبت نوسانی داشته باشد جوجه های داخل تخم کوچک یا بزرگ و یا حتی ناقص به دنیا خواهند آمد به طور کلی جوجه های به دنیا آمده سالم نخواهد بود.

طول دوره جوجه کشی و رطوبت آن  نقش رطوبت در جوجه کشی

طول دوره جوجه کشی و رطوبت آن  نقش رطوبت در جوجه کشی

رطوبت در دستگاه جوجه کشی دقیقاً بستگی به میزان دمای حاکم در داخل دستگاه جوجه کشی دارد، اگر دمای دستگاه ۳۷.۵ درجه سانتی گراد ، میزان اکسیژن آن ۲۰ درصد ، غلظت گاز کربنیک ۵/۰ درصد ، سرعت حرکت هوا ۱۲ سانتی متر در دقیقه باشد بهترین راندمان جوجه کشی و رطوبت معادل ۶۱ درصد خواهد بود.

 

رطوبت روز و شب در دستگاه جوجه کشی

نقش رطوبت در جوجه کشی | میزان رطوبت در زمانی که جوجه ها قرار است از تخم بیرون آیند بیشتر نیاز است به همین دلیل هم در روزهای ستر (۱۸ روز اول) رطوبت حدود ۶۰ درصد و در روزهای هچر ( ۳ روز آخر) دما حدود ۷۰ تتا ۷۵ درصد توصیه میشود. در دستگاه های جوجه کشی کوچک مانند ماشین های جوجه خانگی رطوبت مورد نیاز از طریق ظرف در قسمت زیرین دستگاه تامین میگردد و در دستگاه های جوجه کشی صنعتی از طریق التراسونیک (دستگاه تولید بخار سرد) این کار صورت میگیرد. برخی از دستگاه های جوجه کشی نیز ستر و هچر را با هم یکجا تعبیه کرده اند مانند دستگاه های جوجه کشی ساخت گروه صنعتی اسکندری که به نوعی طراحی شده است تا در قسمت زیرین شرایط هچر و در قسمت بالایی شرایط ستر را فراهم آورد.

رابطه میزان رطوبت و تهویه

البته میزان رطوبت به میزان تهویه دستگاه نیز بستگی دارد، هرچقدر تهویه دستگاه سریعتر باشد ، به معنای دیگر سرعت هوای خروجی از دستگاه بیشتر باشد روطبت دستگاه نیز کمتر خواهد بود زیرا رطوبت همراه با هوا از داخل دستگاه به بیرون منتقل میگردد و در نتیجه هوای ورودی بدون رطوبت میباشد. البته شما خودتان هم میتوانید به میزان دقیق رطوبت و البته چگونگی تنظیم این رطوبت از طریق اندازه گیری وزن جوجه پی ببرید، به این صورت که هرچه وزن تخم کمتر شده باشد یعنی کیسه هوا بزرگتر شده است و در این صورت نیاز به رطوبت بیشتر است. به طور معمول کاهش وزن تخم در طول دوره جوجه کشی ۱۲ درصد میباشد.

 

تولید کنندگان دستگاه جوجه کشی تمامی اتوماتیک

نقش رطوبت در جوجه کشی | در سطح ایران و جهان بسیاری از تولید کنندگان دستگاه های جوجه کشی وجود دارند که ماشین های جوجه کشی خانگی و صنعتی تمام اتوماتیک تولید مینمایند اما مشکل اینجا است که قطعات تشکیل دهنده این دستگاه های جوجه کشی از نوع قطعات چینی میباشد و در نتیجه استفاده از این قطعات بعد از چند مورد از کار خواهند افتاد.

گروه صنعتی اسکندری یکی از بزرگترین تولید کنندگان دستگاه های جوجه کشی میباشد که با بیش از ۲۴ سال تجربه در زمینه ساخت انواع دستگاه های جوجه کشی توانسته بهترین ماشین های جوجه کشی خانگی و صنعتی را تولید نماید و با نام های تجاری ایزی باتور و سوپر مینیاتور وارد بازار فروش نماید.


گروه صنعتی اسکندری یکی از بزرگترین

گروه صنعتی اسکندری یکی از تولید کنندگان برتر در زمینه عنواع مه پاش ها و مه ساز ها میباشد برای خرید مه ساز میتوانید به وب سایت رسمی گروه صنعتی اسکندری مراجعه فرمایید.

۴.۵ ۲ votes
امتیازدهی به مقاله