بیماری نیوکاسل (ND)

بیماری نیوکاسل (ND) یک تهدید دائمی برای تولید کنندگان مرغ در سراسر جهان است، به رغم در دسترس بودن و اشتغال جهانی واکسیناسیون ND از سال ۱۹۵۰ سویه های ویروس بیماری نیوکاسل (NDV) به ترتیب Mononegavirales، خانواده Paramyxoviridae و جنس Avulavirus متعلق به یک سروتایپ هستند و همچنین به عنوان سروتیپ-۱ پارامیکو ویروس پرندگان (APMV-۱) شناخته می شوند. گزارش شده است که این ویروس بیشترین تعداد پرندگان را آلوده کرده و در نتیجه دامنه میزبان گسترده ای دارد. جداسازی ها با وجود ویروسی شدن در جوجه ها و حضور اسید آمینه های اساسی در محل شکستگی پروتئین فیوژن مشخص می شوند.

واکسن نیوکاسل

واکسن نیوکاسل

NDV باکتری باکتریایی معمولا بیماری سوق کلاولی را با برخی از بیماری ها ایجاد می کند، در حالی که جدایه های سرطانی می توانند باعث مرگ و میر سریع و پرندگان شوند. Virulent NDV پاتوژن هایی هستند که نیاز به اطلاع رسانی فوری به اداره اپیزودیک بین المللی دارند و شیوع آن به طور معمول منجر به ممنوعیت تجارت می شود. حفاظت در مقابل NDV از طریق استفاده از واکسن های تولید شده با سوء هاضمه های باکتریایی NDV کم است. ایمنی از ضد باکتری هایی که در برابر هموگلوتینین ویروسی و گلیکوپروتئین های همجوشی تشکیل شده اند، که مسئول پیوستن و گسترش ویروس هستند، مشتق شده است.

نبوکاسل

بیماری نیوکاسل

بیماری نیوکاسل

بیماری نیوکاسل (ND) | با این حال، تکنیک های جدید و فن آوری نیز اجازه می دهد برای تجزیه و تحلیل عمیق تر از ایمنی ذاتی و سلول مرغی مرغ به NDV ، آزمایش های غربالگری ژن منجر به کشف ژن های جدید میزبان بلافاصله بعد از عفونت می شود. تفاوت های ویروس آنفلوانزا باعث تغییر الگوهای واکنش پذیری میزبان شده است. علاوه بر این، زمان بندی و مشارکت پاسخ های ایمنی توسط سلول ها کاهش می یابد و بیماری ها و پتانسیل انتقال آن کاهش می یابد. با توجه به گزارش های اخیر ناکافی بودن واکسن از بسیاری از کشورها در توانایی واکسن های کلاسیک NDV برای جلوگیری از گسترش بیماری، تمایل جدید به درک کامل از پاسخ ایمنی جهانی مرغ به NDV برای توسعه استراتژی های کنترل جدید و مداخله برنامه های آینده

معرفی

نیوکاسل

بیماری نیوکاسل (ND) | علیرغم پیشرفتهای انجام شده در تشخیص و واکسیناسیون بیماری نیوکاسل از آنجاکه که در سال ۱۹۲۶ برای اولین بار توصیف شد، این بیماری همچنان منفی بر تولیدندگان مرغ با آلوده کردن پرندگان در سراسر جهان تاثیر می گذارد ، از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۹، بیماری های گسترده تر حیوانات، از نظر تعداد کشورهای آسیب دیده، عبارت بودند از هاری، بیماری نیوکاسل (ND) و سل گاوی ، ND به عنوان چهارمین بیماری مهم از لحاظ تعداد واحد های دامی که برای گونه های مرغی از دست رفته است، پس از آنفلوآنزای پرندگان بسیار بیماریزا، برونشیت عفونی و آنفلوانزای مرغی بیماری زا می باشد ، این بیماری فقط به علت بیماری ایجاد می شود.

دستگاه جوجه کشی درنا 336 تایی
دستگاه جوجه کشی درنا ۲

مقاله نیوکاسل

مقاله نیوکاسل

بیماری نیوکاسل (ND) | این یک مقاله باز دسترسی است که تحت شرایط مجوز مجوز Creative Commons Attribution-Noncommercial-No Derivative Works توزیع شده است که اجازه استفاده غیرمستقیم، توزیع و بازتولید در هر رسانه ای را می دهد، در صورتی که نویسنده و منبع اصلی اعتبار داده می شود. سویه ها به عنوان ویروزان تعریف می شوند اگر آنها (۱) دارای سه یا بیشتر اسید آمینه اساسی در موقعیت ۱۱۳ تا ۱۱۶ از محل تقسیم پروتئین فیوژن (F۰) با فنیل آلانین در موقعیت ۱۱۷، یا (۲) شاخص بیماری پدیده مغزی (ICPI) ارزش P۰.۷ در جوجه های روزانه

عدم نمایش اسید آمینه های اساسی چندین الزام آور است که مقدار ICPI برای جداسازی به دست می آید. NDV شناخته شده است که بیش از ۲۳۶ گونه از پرندگان را آلوده می کند و علاوه بر گونه های مرغی NDV سرطانی (vNDV) معمولا در کبوتران و کاه گاو دو سره می باشد (Diel et al.، ۲۰۱۲b؛ Kim et al. ۲۰۰۸ ؛ Pchelkina et al.، ۲۰۱۳) و گاهی اوقات در بعضی گونه های دیگر پرنده وحشی ، به طور معمول، نگرانی این است که کبوتر ها سوسپانک های vNDV خود را از ژنوتیپ VIb به مرغ انتقال می دهند (Abolnik et al.، ۲۰۰۴؛ اسکندر و پارسونز، ۱۹۸۶)، با این حال، مرغ قادر به انتقال سوند vNDV خود به کبوتر هستند ، دوره انکوباسیون و بیماری بالینی مشاهده شده با عفونت NDV بستگی به عوامل متعددی دارد.

 


گروه صنعتی اسکندری تولید کننده برترین دستگاه های جوجه کشی

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله