تغذیه مرغ مینا

مرغ مینا یک پرنده از راسته گنجشک سانان است. این پرنده زیبا و تو دل برو می تواند صدا ها را به صورت عالی تقلید کند و به همین دلیل بسیار از مردم به نگه داشتن این پرنده بی نظیر و مشهور علاقه خاصی دارند. مرغ مینا اولین بار حدوداً ۳۰۰۰ سال پیش در کشور هند اهلی شده است. این پرنده بسیار مردم دوست ، اجتماعی و خیلی پر سر و صدا است. عمر این پرنده در حدود ۱۵ سال است. مرغ مینا یک پرنده همه چیز خوار است. این پرنده ذاتا از دانه ها ، میوه ها ، حشرات و از جانوران کوچک مانند پروانه ، حلزون ، ملخ  و… تغذیه می کند. جالب است بدانید بسیاری از پرورش دهندگان دقیقاً نمی دانند برای مرغ مینا چه غذا هایی را باید بدهند و چه غذاهایی را نباید بدهند.

امروز پاسخ این سوال مهم را به شما خواهم گفت.

غذای مرغ مینا چیست ؟

همین اول کاری یک مطلب مهم را به شما میگویم: دادن پلیت به مرغ مینا یک اشتباه بسیار بزرگ است. امروزه بین مردم ایران رایج شده است که برای پرورش مرغ مینا فقط به پرنده پلیت می دهند . نکن عزیزم این اشتباهه !!! پلیت یک غذای قوی و پرانرژی است ولی از آن برای تغذیه مرغ و خروس استفاده می شود تا آنها را چاق تر کند.

ماشین جوجه کشی 1008 تایی سوپر مینیاتور
دستگاه جوجه کشی ۱۰۰۸تایی

در صورت استفاده پلیت برای مرغ مینا نتیجه کاملا برعکس می شود ، چرا که پلیت باعث ایجاد بیماری کبد چرب شده و شروع کننده بسیاری از مشکلات بزرگ برای این پرنده زیبا می شود. از طرفی جالب است بدانید که پلیت از پودر غلات تهیه می شود ولی نه به صورت استاندارد و بهداشتی ، زیرا در محل ساخت پلیت گاها برخی مواد ضایع به صورت اتفاقی قاطی مواد اولیه پلیت می شود.

پس از چه چیزی برای تغذیه مرغ مینا استفاده کنیم ؟

برای تغذیه مرغ مینا می توانید از سیب زمینی پخته ، نخود فرنگی ، سفیده تخم مرغ کنید. برخی از سبزیجات مانند کاهو نیز برای مرغ مینا بسیار مفید است . دادن میوه هایی مانند موز ، گلابی ، انجیر ، توت سفید و سیب نیز برای این پرنده مفید است ( سعی کنید از میوه های تازه برای تغذیه این پرنده استفاده کنید) اگر قصد دارید تغذیه مرغ مینای خود را تغییر دهید آن را به صورت ناگهانی انجام ندهید.شما می توانید به صورت تدریجی غذای مورد نظر خود را همراه با غذایی که الان مرغ مینا مصرف می کند بدهید و بعد از مدتی غذای مرغ مینا را قطع کرده و غذای مورد نظر خودتان را جایگزین کنید.

هشدار : از دادن غذاهای ادویه دار ، چیپس ، پفک ، نان ، برنج ، و غذا های چرب جداً خودداری کنید.

بسیاری از پرورش دهندگان همراه با غذا ویتامین نیز به مرغ مینا می دهند :

اگر شما از غذا های آماده و بسته بندی شده استاندارد استفاده کنید ، دادن ویتامین اصلاً لازم نیست.اگر مرغ مینای شما از مواد ضعیف تغذیه می کند ، شما می توانید به میزان مناسب و محدود به آن ویتامین بدهید. توجه کنید که مصرف ویتامین به مقدار زیاد می تواند باعث مسمومیت پرنده شما شده و بسیار خطر ساز باشد.

فیلم تغذیه مرغ مینا :

<div id=”1537680620675352″><script type=”text/JavaScript” src=”https://www.aparat.com/embed/zQet4?data[rnddiv]=1537680620675352&data[responsive]=yes”></script></div>

لینک منبع :  Finch

مقالات مرتبط به جوجه کشی :

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله