دستگاه های جوجه کشی : تهویه ماشین جوجه کشی

دستگاه های جوجه کشی | سیستم تهویه در دستگاه جوجه کشی یکی از اصلی ترین ترین مواردی است که میبایست به آن توجه ویژه ای داشت ، همانطور که میدانید جنین درون تخم نطفه دار نیاز به اکسیژن دارد و از منافذ روی تخم مرغ این اکسیژن را جذب مینماید. همچنین گاز کربنیک تولید شده درون تخم نیز از همین منافذ به بیرون از تخم انتقال می یابد. 

غلظت مورد نیاز اکسیژن برای رشد نطفه درون تخم ۲۱ درصد میباشد و چنانچه این میزان کمتر از حد معمول باشد رشد جنین درون تخم با مشکل موجه خواهد شد. در اصل طبق تحقیقات انجام شده به ازای هر یک درصد اکسیژنی که کمتر باشد حدود ۵ درصد از میزان ضریب تبدیل نطفه به جوجه کاسته خواهد شد. به نوعی میتوانیم بگوییم کاهش فشار اکسیژن باعث کاهش درصد جوجه کشی نیز میگردد و از این رو سیستم تهویه دستگاه جوجه کشی بخش مهمی از ماشین جوجه کشی میباشد که در صورت عملکرد نادرست و غیر اصولی راندمان جوجه کشی به شدت کاهش خواهد یافت. 

مثال

اگر بخواهیم مثالی برای این موضوع بزنیم میتوانیم به تاثیر ارتفاع در جوجه کشی اشاره نماییم ، آزمونی برگزار شد که در آن دو دستگاه جوجه کشی به طور کاملاً یکسان با تخم های نطفه دار یکسانی تست شدند که نتایج این تست نشان میداد،  درصد جوجه کشی در ارتفاع ۲۴۰ پا حدود ۸۵ درصد و جوجه کشی در ارتفاع ۷۱۶۰ پا حدود ۶۴ درصد میباشد. این آزمون نشان داد که با افزایش ارتفاع میزان اکسیژن نیز کاهش می یابد و به همین دلیل میزان راندمان تبدیل تخم های نطفه دار به جوجه نیز کاهش می یابد. 


تاثیر گاز کربنیک در راندمان جوجه کشی

تاثیر گاز کربنیک در راندمان جوجه کشی

تاثیر گاز کربنیک در راندمان جوجه کشی

افزایش گاز کربنیک در اطراف تخم دقیقاً حکم مرگ تخم نطفه دار را دارد ، البته تاثیر گاز کربنیک در کاهش راندمان جوجه کشی بسیار زیاد است و زمانیکه میزان گاز کربنیک به ۵ درصد برسد راندمان به صفر خواهد رسید، در دستگاه جوجه کشی نیز یک فن مخصوص خروج دی اکسید کربن در دستگاه تعبیه مینمایند که وظیفه استخراج گاز کربنیک را دارد ، توجه داشته باشید که میزان گاز کربنیک در دستگاه جوجه کشی نباید بیشتر از پنج دهم درصد باشد. 

دستگاه جوجه کشی 64 تایی شترمرغ
دستگاه جوجه کشی شترمرغی ۶۴ تایی


محل قرار گیری دستگاه جوجه کشی

از آنجایی تخم های نطفه دار نیاز شدید به اکسیژن دارند و کاهش میزان اکسیژن به شدت در راندمان تیدیل تخم نطفه دار به جوجه تاثیر گذار خواهد بود. محلی که دستگاه جوجه کشی در آن قرار میگیرد میبایست کاملاً از سیستم تهویه مطلوبی برخوردار باشد. جنین های درون تخم هر چه بیشتر رشد مینمایند نیازشان به اکسیزن بیشتر میشود پس حتماً توجه داشته باشد که سیستم تهویه دستگاه به درستی کار کند. 

 


دستگاه جوجه کشی پیشنهادی

دستگاه جوجه کشی پیشنهادی

دستگاه جوجه کشی پیشنهادی

گروه صنعتی اسکندری در زمینه ساخت دستگاه های جوجه کشی یکی از بزرگترین و البته بروزترین کارخانه ها در سطح خاور میانه میباشد، این واحد صنعتی دستگاه های جوجه کشی خانگی خود را با نام تجاری ایزی باتور و دستگاه های جوجه کشی صنعتی خود را با نام تجاری سوپر مینیاتور تولید و عرضه مینماید. برای اطلاعات بیشتر در مورد دستگاه های جوجه کشی گروه صنعتی اسکندری میتوانید به فروشگاه آنلاین دستگاه های جوجه کشی مراجعه فرمایید.

از دستگاه های جوجه کشی مناسب برای جوجه گیری از تمامی تخم های نطفه دار در منزل میتوانیم دستگاه جوجه کشی ایزی باتور ۱دستگاه جوجه کشی ایزی باتور ۲دستگاه جوجه کشی ایزی باتور ۵دستگاه جوجه کشی ایزی باتور ۶ اشاره نماییم.

 

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله