جوجه کشی از بلدرچین

جوجه کشی از بلدرچین در کنار پرورش آن با توجه به صرفه بسیار بالای اقتصادی تولید و فروش تخم و گوشت این پرنده وحشی می تواند به عنوان یک شغل خانگی مورد توجه قرار بگیرد. گوشت و تخم بلدرچین (مقاله پیشنهادی : خواص گوشت و تخم بلدرچین)از ارزش دارویی و غذایی بسیار بالایی برخوردار است و طرفداران بسیار زیاندی در بازار دارد. دوره بلوغ بلدرچین حدود ۳۵ روز است که نسبت به سایر پرنده ها مانند مرغ بسیار کوتاه می باشد. همچنین این پرنده وحشی در مقابل بیماری ها بسیار مقاوم است که از مزیت های آن به شمار می آید. با توجه به این مزیت ها و بازار فروش و صرفه اقتصادی پرورش بلدرچین، می توانید به عنوان یک کسب و کار خانگی به پرورش این پرنده روی آورید و جوجه های مورد نیاز خود را مستقیما از تخم های بلدرچین های خودتان جوجه کشی کنید.

ارزش غذایی تخم بلدرچین

ارزش غذایی تخم بلدرچین

ارزش غذایی و دارویی گوشت و تخم بلدرچین

گوشت بلدرچین در مقایسه با گوشت سایر پرندگان، سرشار از پروتئین و آمینه اسیدهای کمیاب است و به همین دلیل به افراد مسن جهت ترمیم بافت های پروتئینی توصیه می شود. همچنین گوشت این پرنده وحشی دارای املاح و عناصر معدنی مانند فسفر، روی، مس، آهن و انواع ویتامین هاست که آن را از تخم سایر پرندگان متمایز می کند. گوشت بلدرچین ارزش دارویی نیز دارد و برای درمان بیماری هایی مانند بیماری های اعصاب و روان، تشنج، فشار خون و آسم توصیه می شود.

جالب است بدانید که تخم این پرنده اگرچه در مقایسه با تخم مرغ وزن کمتری دارد ولی با این حال چندین برابر بیشتر از تخم مرغ دارای عناصری مانند کلسیم، فسفر و آهن و انواع ویتامین ها مانند ویتامین های A و B است. همچنین تخم این پرنده وحشی در مقایسه با تخم مرغ دارای کلسترول و چربی کمتری است و برای بیماران قلبی توصیه می شود. تخم بلدرچین خاصیت درمانی معجزه آسایی دارد و برای درمان بیماری هایی مانند آسم و بیماری های عصبی بسیار مفید است.

پرورش بلدرچین به عنوان کسب و کار خانگی

با توجه به ارزش غذایی و خواص دارویی موجود در گوشت و تخم بلدرچین بازار این محصولات از فروش مناسبی برخوردار است. علاوه بر این پرورش و تولید بلدرچین بسیار آسان و کم هزینه بوده و دارای درآمد و صرفه اقتصادی مناسبی است و به عنوان یک کسب و کار خانگی پر درآمد شناخته می شود. پرورش و تولید بلدرچین از سودآوری بالایی برخوردار است به طوری که به عقیده کارشناسان، حداقل حاشیه سود در این کسب و کار ۳۰ درصد است.

دستگاه جوجه کشی 504 تایی سوپر مینیاتور
دستگاه جوجه کشی بلدرچین ۵۰۴ تایی

 

این کسب و کار خانگی را می توانید در فضای کوچکی مانند یک اتاق ۳ در ۴ متری نیز شروع کنید. برای این کار نیاز به قفسه های مخصوص پرورش بلدرچین دارید که در تعداد طبقات مختلف برای بلدرچین های معمولی و تخم گذار تولید شده و به فروش می رسند. این قفسه ها را می توانید از فروشندگان لوازم مرغداری و یا سایت های تولیدکنندگان این قفسه ها به صورت انلاین خریداری کنید. قفسه ها را می توانید روی هم گذاشته و در حداقل فضا بلدرچین های بیشتری را پرورش دهید.

 

برای خرید قفص بلدرچین کلیک کنید

 

نحوه جوجه کشی و پرورش بلدرچین

پس از خرید قفسه ها باید جوجه های یک روزه بلدرچین را خریداری کند و یا با خرید یک دستگاه جوجه کشی خانگی و تخم های نطفه دار بلدرچین به تعداد مورد نیاز، از این تخم ها جوجه کشی کنید. مزیت استفاده از دستگاه جوجه کشی این است که در دوره های بعدی تولید می توانید از تخم های بلدرچین های خودتان که از تغذیه و سلامت آن ها مطمئن هستید برای تولید جوجه های یک روزه استفاده کنید. اگرچه بلدرچین یک پرنده وحشی است و در مقابل بیماری ها از مقاومت مناسبی برخوردار است ولی وجود چند بلدرچین مریض می تواند سلامت گله را به خطر انداخته و یا آن را از بین ببرد.

جوجه کشی بلدرچین

جوجه کشی بلدرچین

اگر از اطلاعات فنی جوجه کشی به صورت کامل آشنا نیستید به هیچ وجه جای نگرانی نیست. دستگاه های جوجه کشی اتوماتیک در بازار وجود دارد که کل فرایند جوجه کشی را به صورت اتوماتیک و بدون نیاز به دخالت کاربر انجام می دهند. ایزی باتور ۵، محصول گروه صنعتی اسکندری نمونه ای از این دستگاه هاست که آن را با قیمت بسیار ارزان می توانید از بازار یا سایت کارخانه تهیه کنید.

جوجه ها باید در دو هفته اول در دمای ۳۷.۵ درجه نگهداری شوند اما پس از ۲ هفته دمای نگهداری به تدریج کاهش پیدا می کند و در نهایت به ۲۲ تا ۲۴ درجه سانتی گراد می رسد. هر بلدرچین در طول دوره بلوغ که حدود ۳۵ روز است ۸۰۰ گرم غذا می خورد. غذا و آب را در ۱۵ روز اول باید به صورت دستی و ۶ بار در روز به جوجه ها برسانید. پس از ۱۵ روز جثه و قد بلدرچین ها به اندازه کافی بزرگ شده و می توانند از ابخوری و دانخوری های اتوماتیک تغذیه کنند.

فروش گوشت و تخم بلدرچین

همانطور که اشاره شد گوشت و تخم بلدرچین به دلیل ارزش غذایی و دارویی آن ها، طرفداران فراوانی در بازار دارد که همین امر باعث فروش مطمئن آن در بازار می شود. بلدرچین ها پس از حدود ۳۵ روز به بلوغ می رسند و می توانید آن ها را به صورت زنده فروخته و یا به کشتارگاه بدهید. همچنین برای به دست آوردن سود بیشتر می توانید تخم ها را بسته بندی کرده و به مرغ فروشان و یا مستقیما به مشتریان بفروشید.

 

 

پیشنهادات میکنیم مطالب زیر را در نیز در مورد  جوجه کشی مطالعه نمایید:

 

     

     

    سایت دستگاه جوجه کشی را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    تلگرام دستگاه جوجه کشی
    تویتر دستگاه جوجه کشی
    فیس بوک دستگاه جوجه کشی
    آپارات دستگاه جوجه کشی
    اینستاگرام دستگاه جوجه کشی
    یورتیوب دستگاه جوجه کشی

     

     

     

    ۰ ۰ votes
    امتیازدهی به مقاله