حذف آمونیاک از کود مرغ توسط آلومینوسیلیکات ها

حذف آمونیاک از کود مرغ | هدف از این مطالعه بررسی امکان استفاده از آلومینوسیلیکات ها به عنوان sorbents طبیعی آمونیاک از کود مرغی است. خواص جذب آمونیاک بنتونیت سدیم و زئولیت در شرایط ex situ تایید شد. مهمترین کاهش در آمونیاک نسبت به کنترل برای ۲٪ بنتونیت و ۱٪ زئولیت مشاهده شد. میانگین کاهش برای کل دوره آزمایشی از ۴۱/۴۶ درصد تا ۲۹/۰۴ درصد بود. آلومینوسیلیکات های آزمایش شده می تواند برای خنثی کردن آمونیاک آزاد شده در مزارع مرغ مورد استفاده قرار گیرد.
حذف آمونیاک از کود مرغ

حذف آمونیاک از کود مرغ


معرفی

حذف آمونیاک از کود مرغ | مشکل حذف هوای آلوده و بوی از ساختمان های دام، به ویژه در مزارع مرغ هنوز حل نشده است و منشا بسیار بحث برانگیز است . حفظ شرایط محیطی بهینه در پرورش طیور نیازمند تبادل هوای شدید در سطح ۰.۵-۰.۶ متر مکعب در هکتار ۱ کیلوگرم است. این امر منجر به انتشار قابل توجه آلاینده های گاز در جو می شود. با توجه به افزایش غلظت پرندگان در مزارع مرغداری، مشکل حذف و خنثی سازی گازهای زهکشی از گوجه فرنگی در حال افزایش است. انتشار آمونیاک در قرن بیست و یکم، در برخی از نقاط جهان حتی دو برابر و سه برابر شد.
کود مرغیتحقیقات با هدف محدود کردن تعدادی از ترکیبات نیتروژن موجود در جو از کود مرغ در مراکز تحقیقاتی متعددی در اروپا و ایالات متحده انجام شده است. یون آمونیوم (NH۴؟) در بستر مرغ به یک فاز جذب شده و یک فاز حل شده تقسیم می شود. آمونیاک حل شده در یک لایه مایع در سطح بستر ممکن است به شکل یون آمونیوم (NH۴؟) و آمونیاک آزاد (NH۳) رخ دهد. از سطح بستر در یک فرایند کنده کاری منتشر می شود. این در جو برای مدت زمان نسبتا کوتاه، معمولا از چند ساعت تا چند روز وجود دارد، در حالی که یون های آمونیوم در فرم های آئروسل می توانند تا ۱۵ روز زنده بمانند.

 

آمونیاک گاز
حذف آمونیاک از کود مرغ | در جو، آمونیاک گاز معمولا با سایر اجزای تشکیل دهنده نمکهای آمونیوم را تشکیل می دهد، همانطور که توسط معادلات (۱) و (۲) نشان داده شده است. NH۳ [g]؟ HNO۳ [g] / NH۴NO۳ [s] (۱) ۲NH۳ [g]؟ H۲SO۴ / (NH۴) ۲SO۴ [s] (۲) بیشترین مقدار آمونیاک در مزارع مرغ تولید می شود، در حالیکه تولید سالیانه در هر پرنده از ۰.۲۶ تا ۰.۳۲ کیلوگرم و ۱۳ تا ۸۰ کیلوگرم در لیتر می باشد. تخلیه نیتروژن در مرغ نسبتا بالا است و از ۱.۰۱ تا ۴.۸۰ گرم در روز، بسته به سن پرنده و حتی ۵.۴ گرم در روز در پرنده آب (پرندگان).
در شرایط تولید غلظت NH۳ در هوا اغلب بیش از حد قابل قبول و ۲۶ ppm و می تواند به ۴۰e۶۰ ppm برسد. چنین غلظت هایی برای سلامتی پرندگان خطرناک است و علاوه بر آن باعث خوردگی بیولوژیکی از امکانات و تهدید سلامت کارگران می شود. بر اساس برخی تحقیقات، میزان انتشار آمونیاک تا ۲.۸ کیلومتری از یک واحد مرغداری شدید تشخیص داده شد. جونز و همکاران (۲۰۱۳) گزارش می دهند که این نوع انتشار ها مجموع N بار در بخش بادگیر سایت ها را ۳۰٪ افزایش می دهد، از جمله مناطق حفاظت شده.
آمونیاک گاز در کود مرغ

آمونیاک گاز در کود مرغ

آمونیاک گاز

آمونیاک گاز


گروه صنعتی اسکندری یکی از بزرگترین تولید کنندگان دستگاه های جوجه کشی در سطح ایران و خاور میانه

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله
دستگاه جوجه کشی 336 تایی سوپر مینیاتور
دستگاه جوجه کشی ۳۳۶ تایی