خرید تخم نطفه دار

مهم ترین موضوع در زمینه جوجه کشی استفاده از تخم نطفه دار با کیفیت است. مسلما بدون تخم نطفه دار با کیفیت فرایند جوجه آوری از راندمان مناسب برخوردار نخواهد بود. در این مقاله قصد داریم نکات بسیار مهمی را در رابطه با خرید تخم نطفه دار مرغ مادر برای شما گوشزد کنیم تا  جوجه کشی با بازدهی قابل قبولی را تجربه کنید.

خرید تخم نطفه دار از سایت ها

 

  • به هیچ وجه از طریق سایت های اینترنتی تخم نطفه دار نخرید. زیرا تقریبا ۱۰۰ درصد سایت های اینترنتی که تخم نطفه دار می فروشند، کلاهبردار هستند و تخم هایی که به عنوان تخم نطفه دار می فروشند کیفیت مناسبی ندارند. حتی ممکن است تخم های پرندگان دیگر را به جای تخم پرنده مورد نظری که قصد خرید آن را دارید برایتان ارسال کنند. مثلا ممکن است سایت های کلاهبردار به جای تخم گاز، برایتان تخم اردک ارسال کنند.

خرید تخم نطفه دار از فاصله دور

  • سعی کنید تخم های نطفه دار را از فاصله طولانی خریداری نکنید زیرا همانطور که می دانید ابزار حمل و نقل موجود نامناسب هستند و ممکن است که تخم های نطفه دار خریداری شده در حین حمل و نقل اسیب ببینند. زرده و سفیده تخم نطفه دار دارای پرده هستند و در صورت ضربه این پرده ها از بین می رود و موجب ناباروری تخم می شود. همچنین در فرایند حمل و نقل ممکن است پوسته تخم نیز آسیب ببیند و موجب ناباروری تخم شود.

تهیه تخم تازه

  • همیشه سعی کنید تخم های نطفه دار را از یک فروشنده بخرید نه چند فروشنده و این فروشنده معتبر در نزدیکی محل سکونت شما باشد. فروشنده تخم ها باید دارای مجوزات لازم از اداره جهاد کشاورزی و یا دامپزشکی باشد. هیچ موقع نگران گران بودن تخمی که از فروشنده های معتبر می خرید نباشید زیرا کمی گرانتر خریدن بهتر از خریدن تخم از فروشنده های نامعتبر است و امکان نابارور بودن تخم های آنها وجود دارد.

محل نگهداری تخم مرغ نطفه دار 

  • با توجه به امکان کلاهبرداری و سو استفاده از اعتماد شما توسط فروشنده، همیشه سعی کنید محل نگهداری مرغ های مادر را از نزدیک ببینید و سپس تخم های آن ها را بخرید. جیره مورد استفاده و درصد نرب مرغ مادر بسیار مهم است و این شرایط را با حضور در محل نگهداری مرغ های مادر بررسی کنید. جیره مورد استفاده توسط مرغ مادر باید از کیفیت مناسب برخوردار بوده و به ازای سه مرغ حداقل یک جنس نر وجود داشته باشد تا جوجه آوری تخم های نطفه دار حاصل از آنها از بازدهی قابل قبولی برخوردار باشد. همچنین رعایت موارد بهداشتی در گله مادر اهمیت فراوانی دارد زیرا اگر مرغ مادر مریض باشد، احتمالا این مریضی به نطفه نیز منتقل شود و تخم آن به جوجه تبدیل نشود.

تخم نطفه دار تاریخ گذشته 

  • و اما مهمترین رکن در خرید تخم نطفه دار تازه بودن تخم است. به هیچ وجه نباید از تخم کهنه استفاده کنید زیرا احتمال تبدیل شدن آن ها به جوجه بسیار پایین است و شما فکر خواهید کرد که مشکل از ماشین جوجه کشی شماست. برای مثال احتمال دارد که فروشنده فقط ۲۰ مرغ مادر داشته باشد و بخواهد ۵۰۰ تخم را به عنوان تخم تازه به شما بفروشد. مشخص است که حداکثر ۲۰ تخم مربوط به امروز است و بقیه مربوط به روزهای قبل بوده و کهنه خواهند بود و شما ذبا بازدید از مکان نگهداری مرغ های مادر می توانید به این نکته پی ببرید.
  • اکثر فروشندگان تخم های پرندگان خاص مانند طاووس سفید و نژادهای خاص قرقاول و پرندگان زینتی کلاهبردار هستند. اکثر افرادی که این نوع پرندگان را نگهداری می کنند، خود نیز تخم آن ها را جوجه کشی می کنند. همچنین این را همیشه به خاطر داشته باشید که استفاده از تخم های گله خودتان از ارجحیت بالایی برخوردار است.

 

اگر شما نیز خوهان پرورش تخم نطفه دار و تبدیل آن به جوجه یک روزه یا مرغ گوشتی هستبد میتوانید کسب و کار خود را با خرید یک دستگاه جوجه کشی خانگی شروع کنید و رفته رفته حیطه کاری خود را گسترش دهید

دستگاه جوجه کشی صنعتی
دستگاه جوجه کشی ۳۰۰۰ تایی

 

 

پیشنهادات میکنیم مطالب زیر را در نیز در مورد  جوجه کشی مطالعه نمایید:

 

 

 

سایت دستگاه جوجه کشی را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

تلگرام دستگاه جوجه کشی
تویتر دستگاه جوجه کشی
فیس بوک دستگاه جوجه کشی
آپارات دستگاه جوجه کشی
اینستاگرام دستگاه جوجه کشی
یورتیوب دستگاه جوجه کشی

 

 

 

۱ ۱ vote
امتیازدهی به مقاله