در مورد پرنده قو

در مورد پرنده قو | پرنده قو یکی از مخلوقات بسیار زیبا و جالب پروردگار میباشد ، این پرنده معروف به سمبل عشق میباشد که این مشخصه به دلیل تک همسر بودن آن است. قو در طول عمر خود فقط با یک قو در ارتباط میباشد و این مشخصه بسیار جالب آنهاست که به اصطلاح به آنها پرندگان تک همسر یا سنبل عشق نیز میگویند. اگر چه این مورد تک همسری در ۹۰ درصد پرندگان صدق میکند اما نکته جالب توجه در مورد این پرنده دانستن زمان مرگ این پرنده میباشد.

قوی گنگ

قوی گنگ

قوی گنگ

نمونه ای در قوها به نام قوی گنگ وجود دارد که این نمونه در طول عمر خود هیچ صدایی یا آوازی از خود تولید نمی نماید، از این رو میگویند که قوها زمان مرگ خود را میدانند زیرا این قو با اینکه در تمام عمر خود هیچ صدایی از خود تولید نمی نماید اما در نزدیکی زمان مرگ خود به گوشه ای بسیار دنج پناه میبرد و در آنجا آوازی زیبا میخواند ، جالب این که این آواز را به عنوان اختتامیه زندگی خود میخواند و در نهایت بعد از اتمام آواز خویش جانش را از دست میدهد. در اسطوره های قدیمی به این صورت ذکر شده است که قو در زمان مرگ خود به مکان اولین جفت گیری خود بازمیگردد و در آنجا آواز سر میدهد. این مورد با معنی آواز قو مشهور میباشد.

تا به حال کسی به این نتیجه پی نبرده است که آیا واقعاً این موجودات خارق العاده زمان مرگ خود را میدانند یا نه این موضوع بحث برانگیزی میباشد که بسیاری در مورد آن تحقیق میکنند و همچنان در افسانه ها و تعاریف نمادین پابرجاست.

قو

قو

قو در افسانه ها ی ژاپن

در افسانه های کشور ژاپن به این صورت آمده است که قو پرنده ای آسمانی و ملکوتی میباشد که محل سکونت آن در بهشت میباشد. طبق این افسانه ها زمانی که در شهر اینو جنگ درگرفته است و تمامی مردم کشته شده اند در این میان فقط پسر بچه ای زنده میماند که پرنده ی قو به صورت زن زیبایی در میآید و از بهشت بر روی زمین می آید و در نهایت پسر بچه را بزرگ میکند.

دستگاه جوجه کشی ارزان - ایزی باتور
دستگاه جوجه کشی ارزان – دستگاه جوجه کشی ۱۲ تایی (آماتور)

در دیگر ادیان نیز مانند روس افسانه هایی در مورد پرنده قو هست. حتی در افسانه های ایرلندی لباس شاعران و موسیقی دانان از پر قو ساخته شده است و ده ها مورد دیگر که همه و همه مربوط به پرنده قو میشوند.


گروه صنعتی اسکندری تولید کننده بهترین دستگاه های جوجه کشی در سطح ایران و خاور میانه

۳.۶ ۸ votes
امتیازدهی به مقاله