دستگاه جوجه کشی خانگی را خودمان بسازیم یا از بازار تهیه کنیم؟  

خواندن این مقاله حتما توصیه میشود

امروزه جوجه کشی به یک منبع درآمد برای خیلی ها تبدیل شده است . پرندگانی مانند بلدرچین یا مرغ محلی که این روز ها توجه پرورش دهندگان را بیشتر به خود جلب کرده اند هم از طریق فروش تخم و هم از فروش گوشت سود دهی بالایی دارند . تنها این نیست پرندگان زینتی نیز اکنون جایگاه ویژه ای در این زمینه پیدا کرده اند. قیمت برخی از پرندگان زینتی مانند کاسکو به چند میلیون می رسد. در کل کسانی که قصد فعالیت هر چند در مقیاس کوچک در این زمینه را دارند نیازمند یک دستگاه جوجه کشی خانگی هستند که متناسب با نوع فعالیت اش باشد. خرید تخم از نظر اقتصادی خیلی به صرفه تر از خرید جوجه است و کسی که در این زمینه مشغول به کار است مکرر به خرید جوجه یا جوجه کشی از تخم نیازمند خواهند بود .

دستگاه جوجه کشی خانگی را خودمان بسازیم یا از بازار بخریمدستگاه جوجه کشی خانگی

مطمئناً در فضای مجازی تعریف ها متفاوتی از دستگاه جوجه کشی خانگی دیده اید و هنوز از این دستگاه ها شناخت کاملی ندارید . دستگاه جوجه کشی خانگی نوعی از انواع دستگاه ها است که ظرفیت کمتر از ۲۵۰ تخم را دارد و دارای اندازه مناسب و تجهیزاتی است که کار با این دستگاه در خانه را برای شما ممکن و آسان می سازد ؛ البته شایان ذکر است که این دستگاه ها از قیمت مناسبی برخوردار هستند .

 

دستگاه جوجه کشی درنا 336 تایی
دستگاه جوجه کشی درنا ۲

اساساً یک سری خصوصیات هستند که یک دستگاه جوجه کشی خانگی با کیفیت باید از آن ها بهره برده باشد :

  • دارای گارانتی و خدمات پس از فروش معتبر باشد .
  • دارای سیستم عملکرد حرفه ای باشد .
  • قابلیت جوجه کسی از تمام پرندگان را داشته باشد .
  • طراحی و ساخت دستگاه مطابق با اصول مهندسی باشد .
  • شرکت عرضه کننده دستگاه اطلاعات کافی درباره دستگاه را در اختیار شما قرار دهد .
  • قطعات کاربرده شده در دستگاه از استاندارد و کیفیت بالایی برخوردار باشد .

 

ساخت دستگاه جوجه کشی

انواع روش های ساخت دستگاه جوجه کشی خانگی

برای ساخت یک دستگاه جوجه کشی در خانه روش های مختلفی وجود دارد که برخی از آنها عبارت اند از :

ساخت دستگاه جوجه کشی با بهره گیری از کارتن

ساخت دستگاه جوجه کشی با استفاده از یخچال و …

برای ساخت دستگاه جوجه کشی با هر چیزی ، وسایل زیر را مشترکاً نیاز دارید :

دماسنج و رطوبت سنج دیجیتال

ظرف مخصوص آب جهت تامین رطوبت دستگاه

یک المنت ۲۰۰ الی ۳۰۰ وات یا یک لامپ ۲۵ وات جهت تولید و تامین گرما

یک عدد کنترلر ( این قطعه را می توانید از کارخانه های فعال در زمینه جوجه کشی تهیه نمایید )

ویک موتور مناسب به عنوان ترنر برای چرخش تخم ها

برای یادگیری دقیق شیوه ساخت دستگاه جوجه کشی خانگی به لینک زیر مراجعه فرمایید .

 

حرف حساب

عزیزانی که قصد فعالیت در زمینه جوجه کشی را دارید توجه کنید که اکنون در دورانی هستیم که تکنولوژی برتر حرف اول را می زند . دورانی که دانش برتر و به روز رسانی ها در تمام حیطه های کاری افسار را به دست گرفته اند . به عبارتی الان دوران هم قدم شدن با برترین ها است.

فعالیت جوجه کشی کاری پر سود است ولی اولین قدم برای موفقیت در این زمنه امنیت کار و بازده بالا است . دستگاه ساخت دست شما هرچقدر هم با نهایت دقت ساخته شود از استاندارد های و اصول مهندسی به دور بوده و جوجه کشی با آن فقط یک آزمون خطا محسوب می شود . در نظر بگیرید در صورت کار نکردن دستگاه ساخت درست خودتان یا بروز هرگونه مشکل سرمایه ای که برای ساخت دستگاه صرف کرده اید به فنا می رود و هم تخم هایی که خریداری کرده اید تلف می شوند . بد نیست این را هم در نظر بگیرید که تامین رطوبت و گرما و اکسیژن دستگاه جداً کار دشوار و نیازمند به دقت بالایی است .

امروزه بروزترین دستگاه های جوجه کشی خانگی وجود دارند که به صورت اتومات کار می کنند  و برای کسانی که در زمینه جوجه کشی تجربه ندارند ، تمام کارهای لازم را به صورت اتوماتیک به انجام می رساند .

خرید دستگاه جوجه کشی به صرفه تر از ساخت آن استیک توصیه

یکی از باکیفیت ترین دستگاه های جوجه کشی خانگی ،  ایزی باتور ۱ میباشد که دارای ظرفیت جایگیری ۴۸ تخم متوسط سایز (تخم مرغ)است. از ویژگی های منحصر به فرد این دستگاه بُرد H3 میباشد که دارای سیتم انتخاب پرنده است . یعنی کسانی که در زمینه جوجه کشی از تجربه تعطیل هستند فقط باید تخم های نطفه دار را در دستگاه قرار دهند و در روی برد نوع پرنده را انتخاب کنند ؛ دستگاه با توجه به انتخاب شما رطوبت ، میزان دما و اکسیژن لازم را تنظیم و تثبیت خواهد کرد.

مورد بیان شده فقط یکی از چندین ویژگی عالی دستگاه ایزی باتور ۱ میباشد .

گروه صنعتی اسکندری با بیش از ۲۵ سال تجربه سازنده انواع دستگاه های جوجه کشی خانگی ، نیمه صنعتی و صنعتی میباشد ، که اکنون با گذشت بیش از دو دهه در زمره برترین های ایران و خاورمیانه است .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دستگاه های جوجه کشی گروه صنعتی به فروشگاه دستگاه جوجه کشی مراحغه نمایید.

در ادامه اگر به دنبال مطالب بیشتر در مورد ساخت دستگاه جوجه کشی بودید میتوانید به صفحه آموزش ساخت دستگاه جوجه کشی خانگی مراجعه نمایید.

 

۱.۵ ۲ votes
امتیازدهی به مقاله