دستگاه جوجه کشی غاز

غاز نیز همانند اردک ، قو و مرغابی پرنده آبدوست محسوب می شود. غازها بسیار باهوش و مهربان هستند و بسیاری از افراد علاقه مند به پرورش این پرندگان هستند. اگر شما هم دوست دارید که غاز پرورش دهید باید بدانید که درصد تبدیل به جوجه تخم های غاز بسیار پایین است و به همین دلیل باید از دستگاه جوجه کشی غاز استفاده کنید. این دستگاه باید دارای راندمان مناسب و بالایی باشد.

غاز

غاز

انواع نژاد غاز

غازها دارای نژادها مختلفی هستند که از میان آن ها می توان به نژادهای آفریقایی ، امبدن ، تولوز ،  زرد آمریکایی ، کانادایی ، چینی ، سبواستوپول ، زرد بریکون ، فرانکونیان ، لینی ، لیپی گانز ، نرماندی ، سفید نروژی و مهاجر اشاره کرد.پرورش ، تخم گذاری و جوجه کشی این پرندگان نیازمند شرایط مکانی و تغذیه خاص این پرنده است. در این مقاله قصد داریم شما را با تخم گذاری و جوجه کشی این پرنده آشنا کرده و دستگاه جوجه کشی مناسب برای این پرنده را معرفی کنیم.

دستگاه جوجه کشی سوپر مینیاتور 126 تایی
دستگاه جوجه کشی ۱۲۶ تایی

جفت گیری غاز

جفت گیری غاز

جفت گیری غازها

غازها برای زندگی و جفت گیری نیاز به آب دارند بنابراین در پرورش غازها باید محیط مناسبی مانند استخر را برای آن ها فراهم کرد. عمق آب استخر باید با توجه به اندازه و جثه غازها تنظیم شود ولی معمولا توصیه بر این است که عمق آب طوری باشد که پای غاز بتواند به کف استحر برسد یعنی کمتر از یک متر البته چندان هم باید کم عمق نباشد.

طریقه جفت گیری غاز

تخم گذاری غازها

غازهای معمولی در سال یک بار و آن هم در حدود ۴۰ عدد تخم می گذارند. تخم گذاری غازهای معمولی در اوایل عید انجام می پذیرد. برای بهره برداری بیشتر می توانید غازهای اصلاح نژاد شده را پرورش دهید. یا با فراهم کردن تغذیه و مکان مناسب برای غازها اصلاح نژاد شده می توانید در سال دو مرتبه و در حدود ۱۰۰ تا ۱۱۰ تخم نطفه دار را از این پرندگان برداشت کنید.

آشنایی با پرورش غاز

آشنایی با پرورش غاز

جوجه کشی طبیعی از غاز

برای جوجه کشی طبیعی غاز باید مکان مناسب برای جوجه کشی از این پرنده را فراهم کنید. معمولا افراد باتجربه در جوجه کشی طبیعی غاز آشیانه هایی را برای غاز ها تهیه می کنند و در داخل آن ها کاه می ریزند زیرا غازها دوست دارند با استفاده از علوفه و گیاهان خشک برای خود آشیانه بسازند و تخم را در داخل علوفه قایم کنند. تخم های غاز دارای پوسته بسیار سختی هستند و رطوبت زیادی برای شکستن راحت پوسته توسط جوجه ها لازم است به همین دلیل غاز کرچ بال های خود را در استخر خیس می کند و بر روی تخم ها می خوابد.

جوجه کشی مصنوعی از غاز

طول مدت جوجه کشی تخم های نطفه دار غاز ۳۵ روز است. جوجه کشی از غاز نیازمند تامین شرایط خاص این پرنده است. این شرایط به صورت زیر است:

مرحله ستر مرحله هچر
دما ۳۷-۳۸  درجه سانتی گراد
رطوبت ۷۵ دصد ۸۵ درصد
چرخش دارد ندارد

باید توجه کنید که درصد تبدیل به جوجه در این پرنده بسیار پایین است و معمولا به صورت طبیعی از هر ۴۰ تخم تنها ۸-۶ تا به جوجه تبدیل می شود. بنابراین توصیه می کنیم که از دستگاه جوجه کشی با راندمان مناسب برای جوجه کشی از این تخم ها استفاده کنید.

دستگاه جوجه کشی ۱۶۸ تایی سوپرمینیاتور(تمام اتوماتیک)

دستگاه جوجه کشی ۱۶۸ تایی سوپرمینیاتور یکی از مدرنترین دستگاه های جوجه کشی ساخت ایران می باشد که برای جوجه کشی از تخم های نطفه دار غاز بسیار مناسب است. با استفاده از این دستگاه می توانید از ۱۰۰ عدد تخم غاز جوجه کشی کنید. اگر دانش لازم برای جوجه کشی از غاز را ندارید به راحتی با انتخاب پرنده غاز در سیستم انتخاب پرنده ، دستگاه شرایط لازم برای جوجه دراوری از تخم های غاز را مهیا می کند.

همانطور که اشاره شد درصد تبدیل به جوجه در تخم های نطفه دار غاز بسیار پایین است. سوپرمینیاتور ۱۶۸ عددی با بکارگیری سنسور فوق حساس SHT ساخت سوئیس و بدنه جنس PVC دارای راندمان بالای ۹۰ درصد است که درصد تبدیل به جوجه تخم های غاز شما را به نحو قابل توجهی افزایش می دهد.

این دستگاه جوجه کشی به دلیل داشتن برد سخنگو بهترین گزینه برای آن دسته افراد است که تجربه مناسب برای جوجه کشی ندارند. همچنین این دستگاه مجهز به سیستم آموزش صوتی است و با استفاده از آن می توانید جوجه کشی از غاز را از دستگاه بیاموزید!

این دستگاه دارای قابلیت برق اضطراری است و در صورت قطعی برق هم به کار خود ادامه می دهد. استفاده از شانه های همه کاره ، موتورهای انحصاری ساخت مالزی و سیستم روزشمار از دیگر قابلیت های این دستگاه جوجه کشی است. سوپرمینیاتور ۱۶۸ عددی با یک سال گارانتی و ۱۰ سال خدمات پس از فروش گروه صنعتی اسکندری قابل خرید از نمایندگی های فروش و سایت های اینترنتی این کارخانه است. برای مشاهده قیمت دستگاه جوجه کشی ۱۶۸ تایی  میتوانید به صفحه ذیل مراجعه نمایید.

پیشنهادات میکنیم مطالب زیر را در نیز در مورد  جوجه کشی مطالعه نمایید:

    سایت دستگاه جوجه کشی را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    تلگرام دستگاه جوجه کشی
    تویتر دستگاه جوجه کشی
    فیس بوک دستگاه جوجه کشی
    آپارات دستگاه جوجه کشی
    اینستاگرام دستگاه جوجه کشی
    یورتیوب دستگاه جوجه کشی

    ۰ ۰ votes
    امتیازدهی به مقاله