تهویه هوا در جوجه کشی

تهویه هوا یا سیرکولاسیون برای اکسیژن رسانی به جنین داخل تخم از موارد بسیار مهم در جوجه کشی است. اگر اکسیژن به جنین داخل تخم نرسد مرگ آن را در پی خواهد داشت. ورود اکسیژن به داخل و خروج گاز کربنیک به خارج تخم از طریق منافذ موجود بر روی پوسته انجام می پذیرد.

غلظت اکسیزن لازم برای جوجه کشی حدود ۲۱ درصد است. با کاهش ۱ درصدی غلظت اکسیژن ۵ درصد از راندمان جوجه کشی کاهش پیدا می کند. با افزایش ارتفاع به دلیل کاهش غلظت اکسیژن موجود در هوا، راندمان جوجه کشی نیز کاهش پیدا می کند. برای مثال در ارتفاع ۲۴۰ پا راندمان جوجه درآوری حدود ۸۵ درصد و در ارتفاع ۷۱۶۰ پا راندمان جوجه درآوری در حدود ۶۴ درصد است که نشان دهنده کاهش راندمان جوجه کشی در ارتفاع بالاتر است. برخلاف اکسیژن، رابطه بین غلظت گاز کربنیک و راندمان جوجه کشی معکوس است. در صورتی که غلظت گاز کربنیک در هوا ۵ درصد شود، راندمان جوجه کشی برابر صفر خواهد شد.

 

تهویه هوا

تهویه هوا

تهویه هوا در دستگاه های جوجه کشی

در دستگاه های جوجه کشی از فن مناسب برای تهویه هوا و تامین اکسیژن برای تخم طفه دار استفاده می شود. عواملی مانند طراحی و فن تهویه به کار رفته در ساخت دستگاه در تهویه هوای داخل آن موثرند:

دستگاه جوجه کشی درنا 336 تایی
دستگاه جوجه کشی درنا ۲
  • طراحی دستگاه: دستگاه های جوجه کشی برندهای معتبر جهان مانند آرکام به صورت افقی طراحی و ساخته می شوند. طراحی افقی گردش راحت هوا در داخل دستگاه را به دنبال دارد. طراحی عمودی مانند دستگاه های جوجه کشی بدنه فلزی منجر به تهویه نامناسب هوا در داخل دستگاه می شود. دستگاه های جوجه کشی گروه صنعتی اسکندری همانند برندهای معتبر جهان مانند آرکام به صورت افقی طراحی می شوند.
  • فن تهویه: استفاده از فن مناسب برای تهویه هوا و اکسیژن رسانی به داخل دستگاه ضروری است. در ساخت ماشین های جوجه درآوری بی کیفیت از فن های چینی استفاده می شود که پس از مدتی کار کردن گرم می شوند و بعضا احتمال آتش سوزی هم در آن ها وجود دارد. فن های استفاده شده در ماشین های جوجه درآوری گروه صنعتی اسکندری از فن های دائم کار تایوانی هستند. این فن ها طوری طراحی شده اند که پره فن جلوتر از موتور آن بوده و در حین کار موتور را هم خنک می کند. این امر مانع از گرم شدن موتور فن در حین فعالیت آن شده و طول عمر موتور را افزایش می دهد.

 

فیلم از گردش هوا در دستگاه جوجه کشی

 

 

 

پیشنهادات میکنیم مطالب زیر را در نیز در مورد  جوجه کشی مطالعه نمایید:

 

 

لینک های مفید محصولات :

 

سایت دستگاه جوجه کشی را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

تلگرام دستگاه جوجه کشی
تویتر دستگاه جوجه کشی
فیس بوک دستگاه جوجه کشی
آپارات دستگاه جوجه کشی
اینستاگرام دستگاه جوجه کشی
یورتیوب دستگاه جوجه کشی

 

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله